Την Παρασκευή 03 Οκτωβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,037 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 1,758 μονάδες με $ 12,009 την ημέρα, BPIστις 887 μονάδες στα $ 7,701 την ημέρα, BSIστις 1,028 μονάδες στα $ 10,745 την ημέρα και BHSIστις 530 μονάδες, στα $ 7,724 την ημέρα.
Τις τελευταίες εβδομάδες, τα έσοδα Capes και των Panamax κινήθηκαν πτωτικά κυρίως λόγω της μειωμένης αύξησης στα φορτία IronOre για Κίνα και της χαμηλής ζήτησης για Coal. Αντίθετα, τα έσοδα των Supramax και των Handysize, παρουσίασαν οριακές βελτιώσεις λόγω της αύξησης των εξαγωγών σε προϊόντα σιδήρου από την Ασία, την αύξηση των φορτίων σιτηρών από τις ΗΠΑ και τη Ρωσία και τελευταία την αύξηση των εξαγωγών λιπασμάτων προς την Νότια Αμερική.
Αναμφισβήτητα, η μη αναμενόμενη χαμηλή πορεία του δείκτη τον τελευταίο μήνα έναντι των θετικών προσδοκιών προηγουμένως, έχει επηρεάσει αρνητικά και τον τομέα των αγοραπωλησιών, καθώς οι εν δυνάμει αγοραστές έχουν εισέλθει σε στάση αναμονής, περιμένοντας να δούνε πως θα κινηθεί η αγορά και παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων έχουν διορθώσει σημαντικά. Την μεγαλύτερη διόρθωση των τιμών την έχουν παρουσιάσει τα «μεσαίου» μεγέθους πλοία ηλικίας 5 – 10 χρόνων, καθώς οι τιμές των Pamamax, Supramax και Handymax είναι μειωμένες κατά 25% από το υψηλότερο σημείο που είχαν φτάσει τον Μάρτιο, ενώ αντίστοιχα οι τιμές των Capes έχουν υποστεί μικρότερη διόρθωση, περίπου 10% - 15%.
Αναφορικά με την μειωμένη ζήτηση για Coal και ιδιαίτερα από την Κίνα η οποία είναι η μεγαλύτερη εισαγωγική χώρα παγκοσμίως αλλά και η χώρα με την μεγαλύτερη κατανάλωση - καταναλώνει περίπου το 50% της παγκόσμιας παραγωγής Coal και το 70% της ενέργειας που παράγει είναι από Coal - οι προβλέψεις για τη ζήτηση, σύμφωνα με τη Fitch, είναι ότι θα παραμείνει ασθενική λόγω των μέτρων που λαμβάνει το Πεκίνο για μείωση της μόλυνσης στις μεγάλες πόλεις. Την 1η Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση απαγόρευσε την πώληση και την εισαγωγή Coal με περιεκτικότητα μεγαλύτερη του 40% σε ash (στάχτη) και 3% σε sulphur (θειάφι) ενώ από 1η Δεκεμβρίου έχει προγραμματίσει να επιβάλλει και φόρο, όπου το ποσοστό του φόρου θα καθορίζεται από τις τοπικές αρχές σε μία προσπάθεια μείωσης της υπέρ-κατανάλωσης και εκσυγχρόνισης των βιομηχανικών μονάδων. Τους πρώτους 8 μήνες του 2014 η Κίνα εισήγαγε 202 εκ. τόνους παρουσιάζοντας μείωση 5,3% από το αντίστοιχο 8μηνο του 2013, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η Αυστραλία εξάγει στην Κίνα περίπου 50 εκ. τόνους κάθε χρόνο.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏Στα Panamax, το ‘BELMONTE’ 75.395 DWT (2007 – Universal S.B) πουλήθηκε στην ADS στα $ 18,25 εκ. και το ‘MISHIMA’ 76.598 DWT (2002 – Imabari) αγοράστηκε από την Bulk Seas στα $ 12,5 εκ.
✏Στα Supramax και στα Handymax, , το ‘SEAELEGANCE’ 51.097 DWT (2002 – Oshima S.B) πουλήθηκε στα $ 12,5 εκ., το ‘LEA’ 42.842 DWT (1985 – Mitsubishi) πουλήθηκε στα $ 4 εκ. και το ‘HAPPYSUCCESS’ 42.203 DWT (1991 – Oshima) αγοράστηκε από Κορεάτες στα $ 5,9 εκ. και το ‘PANTANASSA’ 39.110 DWT (1992 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 6,2 εκ.
✏Στα Handysize, το ‘NIKOLH’ 24.159 DWT (1997 – Kanda S.B) πουλήθηκε στα $ 4,5 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.
✏ Στα MRs, το ‘HELLASPROGRESS’ 46.168 DWT (1999 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στα $ 10,5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Σχετική «ηρεμία», επικράτησε την προηγούμενη εβδομάδα στην αγορά των διαλύσεων λόγω των αργιών του Eid στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές και του Diwali στην Ινδία, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι οι τιμές παρουσίασαν πτώση, αντιθέτως παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, καθώς κάποιοι CashBuyers συνεχίζουν την σπέκουλα, ελπίζοντας πως μετά το τέλος των αργιών η ζήτηση θα επιστρέψει, οι τιμές θα βελτιωθούν περεταίρω και το ρίσκο της σπέκουλας θα τους δικαιώσει. Στη παρούσα φάση, η αγορά φαίνεται να λειτουργεί προς όφελος των πλοιοκτητών, καθώς η αγορά των ναύλων κινείται σε χαμηλά επίπεδα και η λύση του να οδηγηθεί ένα παλαιό πλοίο προς διάλυση σε αυτά τα υψηλά επίπεδα τιμών είναι ιδιαίτερα ελκυστική.
Στην Ινδία, η αστάθεια τόσο σε νομισματικό όσο και σε επίπεδα των τιμών του σιδήρου παραμένει, οδηγώντας αρκετούς EndBuyers να μην αγοράζουν και απλά να παρατηρούν τις εξελίξεις, ελπίζοντας πως μετά τις εορταστικές αργίες θα υπάρξει σταθεροποίηση. Ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες όμως κάποιοι CashBuyers ρισκάρουν και προσφέρουν σε υψηλά επίπεδα προεξοφλώντας βελτίωση της αγοράς, δεδομένου ότι στην περιοχή του Alang, πάνω από το 50% του συνόλου των διαλυτηρίων είναι άδεια.
Στο Μπαγκλαντές, η αγοραστική διάθεση δεν έχει επιστρέψει ακόμη, αλλά κάποιες ελάχιστες πράξεις που γίνανε έκλεισαν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα και εικάζεται ότι είναι θέμα χρόνου να δούμε την δυναμική επιστροφή του καθώς για αρκετούς μήνες απείχε από την αγορά.
Στο Πακιστάν, οι αργίες του Eid έδωσαν μία ευκαιρία στην αγορά να «ηρεμήσει» ύστερα από ένα έντονα αγοραστικό 3ο τρίμηνο και αναμένουμε να δούμε αν η αγοραστική διάθεση και οι τιμές του προηγούμενου διαστήματος θα κυμανθούν σε υψηλά επίπεδα και τους τελευταίους μήνες του χρόνου.
Στην Κίνα, η κατάσταση παραμένει αμετάβλητη, παραμένοντας εκτός αγοράς και ικανοποιώντας μόνο τις κρατικές εταιρείες οι οποίες κρατούν τα διαλυτήρια απασχολημένα με «εγχώριο» τονάζ.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 526,930 DWT, εκ των οποίων περίπου το 99% (480,080 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% ( 0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 1% (46,850 DWT)Containersκαι Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
Πηγή: G. Moundreas & Co S. A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr