Στην Κίνα, η εικόνα παραμένει ανησυχητική καθώς η μεταποιητική δραστηριότητα στη διάρκεια του Σεπτεμβρίου δεν διαφοροποιεί την εικόνα της επιβράδυνσης του προηγούμενου μήνα. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε από HSBC, ο δείκτης παρέμεινε αμετάβλητος στις 50.2 μονάδες αλλά πάνω από το όριο 50 που διαχωρίζει την επέκταση από τη συρρίκνωση της δραστηριότητας. Ο οργανισμός Fitch εκτιμά ότι η ανάπτυξη της Κίνας θα μειωθεί σε 6.8% για το 2015 και 6.5% για το 2016, ενώ για την Ινδία θα αυξηθεί σε 6.5% από 5.6% το 2014.
Οι πρώτες μέρες του Οκτωβρίου τερματίζουν με αρνητική εικόνα για την παγκόσμια ναυλαγορά, καθώς καθοδική τάση εμφανίζεται για όλες τις κύριες κατηγορίες πλοίων, bulkers / tankers /containers, για τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου της χρονιάς. Τα μικρά μεγέθη πλοίων εμφανίζουν πιο υγιής και ασφαλή εικόνα απόδοσης εν όψει των προκλήσεων της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και των κινδύνων που εγκυμονούν στην παγκόσμια οικονομία.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index μπορεί να διατηρεί επίπεδα άνω από το ψυχολογικό φράγμα των 1,000 μονάδων αλλά η δυναμική του είναι εξασθενημένη συγκριτικά με τα επίπεδα του 2013, όταν ξεπερνούσε τις 2,000 μονάδες. Η πτωτική τάση στα μεγάλα μεγέθη capesize / panamax πιέζει αρνητικά την απόδοση του δείκτη αλλά η ανάκαμψη της ναυλαγοράς στο μικρότερο μέγεθος supramax δρά θετικά στη διατήρηση του γενικού δείκτη πάνω από το ψυχολογικό όριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος supramax έχουν αρχίσει πλέον να πλησιάζουν τα επίπεδα του μεγέθους capesize - $11,000/ημέρα. Tα επίπεδα στο μέγεθος –panamax εξακολουθούν να εμφανίζουν κρίσιμη εικόνα και να πλησιάζουν να μειωθούν ξανά σε λιγότερο από $7,000/ημέρα, όταν το μικρότερο μέγεθος handysize πλησιάζει τα $8,000/ημέρα. Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθές στις 1,041 μονάδες, 8 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 156 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της ημέρας στις 10 Σεπτεμβρίου. Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG, παρουσιάζει παρόμοια αρνητική εικόνα με την περασμένη βδομάδα. Τα επίπεδα ναυλαγοράς στη διαδρομή AG-US, έχουν πλέον μειωθεί σε WS18 που αντιστοιχούν στα κατώτατα εξασθενημένα επίπεδα που είχαν εμφανιστεί στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της περασμένης χρονιάς.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παραμένει κάτω από τις 1,000 μονάδες για δυο συνεχόμενες βδομάδες. Την τελευταία φορά που ο δείκτης ήταν κάτω από το όριο των 1,000 μονάδων ήταν στη διάρκεια του Μαρτίου της φετινής χρονιάς. Η κάθοδος είναι σημαντική τόσο στη διαδρομή προς την Ευρώπη όσο και προς την Αμερική. Ο δείκτης σημείωσε κάθοδο 61 μονάδων τη περασμένη βδομάδα και τερμάτισε στις 936 μονάδες, 6% κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας με 9% εβδομαδιαία πτώση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη.
Της Μαρίας Μπερτζελέτου*
*Η MARIA BERTZELETOU, είναι Shipping Analyst στην GOLDEN DESTINY RESEARCH & VALUATIONS DEPARTMENT
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr