Την αναγκαιότητα σεβασμού των διεθνών συμβάσεων που εκτείνονται σε όλους τους τομείς της ναυτιλιακής δραστηριότητας: από την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την προστασία από έκνομες ενέργειες στη θάλασσα και τη διαφύλαξη του θαλάσσιου περιβάλλοντος, μέχρι τη διευκόλυνση της διεθνούς ναυτιλιακής κίνησης, τη ρύθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και την εξασφάλιση αποζημίωσης για ζημίες από ναυτικά συμβάντα, επεσήμανε εκ μέρους του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και της Ελληνικής Κυβέρνησης, σε μήνυμά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας 2014.
Απευθυνόμενος σε κάθε μέλος της μεγάλης Ελληνικής Ναυτιλιακής οικογένειας ο υπουργός χαρακτήρισε ζωτικής, για τη ναυτιλία, σημασίας ύπαρξη ομοιόμορφου διεθνούς νομικού πλαισίου για τη ναυτιλία. Είναι, όπως είπε, «μια εκ φύσεως διεθνής δραστηριότητα. Μόνο το ενιαίο πλαίσιο μπορεί να διασφαλίσει ίσους όρους ανταγωνισμού και την απρόσκοπτη λειτουργία της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Αυτή η νομική κληρονομιά είναι τώρα στα χέρια μας ως κράτη σημαίας, κράτη λιμένα και παράκτια κράτη για να την εφαρμόσουμε αποτελεσματικά. Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται εμφανής η αναγκαιότητα αποφυγής παράλληλης νομοθεσίας πέραν της διεθνούς και ιδίως σε περιφερειακό επίπεδο».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι η «κατάταξη της ελληνικής σημαίας στον Λευκό κατάλογο του ΙΜΟ και των Μνημονίων Κατανόησης των Παρισίων και του Τόκυο (Paris MOU, Tokyo MOU), καθώς και η επί σειρά ετών συμπερίληψη της Ελλάδος στον κατάλογο των ποιοτικών σημαιών (Quality Flag States) της Πρωτοβουλίας Qualship21 των ΗΠΑ αποτελούν αδιάψευστη απόδειξη ότι οι απαιτήσεις των Διεθνών Συμβάσεων του ΙΜΟ και η υιοθετηθείσα εθνική νομοθεσία εφαρμόζονται ορθά και αποτελεσματικά από όλους τους φορείς της ναυτιλίας, τη Διοίκηση, τις ναυτιλιακές εταιρίες, τους ναυτικούς, τους εξουσιοδοτημένους από την Ελλάδα Νηογνώμονες και όλους, όσους, μετέχουν ενεργά στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster. Ο καθένας χωριστά συμβάλλει αποτελεσματικά, από το χώρο της εργασίας του ή της επιχείρησής του και όλοι από κοινού, σε μια μακροπρόθεσμη εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ελληνικής ναυτιλίας. Στο ίδιο πλαίσιο, οι συστηματικοί έλεγχοι των ξένων πλοίων (Port State Control) που καταπλέουν στους ελληνικούς λιμένες σε ότι αφορά στην εφαρμογή των απαιτήσεων των διεθνών συμβάσεων αποτελούν μια περαιτέρω συνεισφορά της χώρας μας στους στόχους του ΙΜΟ για την εξάλειψη της υποβαθμισμένης επίπεδων ασφαλείας ναυτιλίας (sub-standard shipping).»
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr