Την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,075 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 2,112 μονάδες με $ 14,357 την ημέρα, BPIστις 814 μονάδες στα $ 6,527 την ημέρα, BSIστις 1,029 μονάδες στα $ 10,764 τηνημέρα και BHSI στις 498 μονάδες, στα $ 7,320 την ημέρα.
Αρκετά ισχυρό αποδεικνύεται το σημείο αντίστασης των 1,200 μονάδων, καθώς μόλις ο δείκτης πλησίασε προς αυτό το όριο – 1,197 μονάδες στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου – άρχισε την διορθωτική του κίνηση. Δεδομένων των επερχόμενων αργιών στην Κίνα από την 1η Οκτωβρίου, όπου συνήθως η αγορά ατονεί, δεν αναμένουμε σημαντικές εξελίξεις στην πορεία του δείκτη αλλά δεν θα μας εκπλήξει αν μέχρι τότε συσωρεύσει δυναμική και ξαναπλησιάσει στα όρια αντίστασης των 1,200 μονάδων.
Όσο αφορά την Ινδονησία συνεχίζει και επιβεβαιώνεται η άρση της απαγόρευσης των εξαγωγών, καθώς δόθηκε άδεια στην NewmontMiningCorp. τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία της Ινδονησίας σε παραγωγή Copper, να εξάγει φορτία και σύμφωνα με τον αρμόδιο κρατικό οργανισμό ορυχείων της χώρας εκτιμάται ότι από σήμερα και μέχρι το τέλος του χρόνου η εταιρεία θα εξάγει 200 εκατομμύρια τόνους Copper.
Εξελίξεις όμως έχουμε και από το μέτωπο της Ινδίας, όπου σε μία προσπάθεια τόνωσης της εγχώριας παραγωγής βιομηχανίας σιδήρου πάρθηκε η απόφαση να επιβληθούν φόροι στα εισαγόμενα προϊόντα σιδήρου και ιδιαίτερα σε αυτά που εισάγονται από την Κίνα καθώς εκτός ότι οι Κινεζικές εξαγωγές αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι των εισαγωγών της Ινδίας, η ποιότητα των προϊόντων σιδήρου είναι κατώτερη των ποιοτικών προδιαγραφών που ορίζει η νομοθεσία. Να υπενθυμίσουμε πως και άλλες Ασιατικές χώρες, έχουν λάβει αντίστοιχα μέτρα «κατά» της Κίνας με τους ίδιους ισχυρισμούς για την κατώτερη ποιότητα των προϊόντων σιδήρου, ενώ η Ινδία παράλληλα εισάγει αντίστοιχα προϊόντα από την Ιαπωνία, την Νότιο Κορέα και την Ουκρανία.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘CASTILLODESANPEDRO’ 73.205 DWT (1994 – Samsung H.I) με SS/DD due, πουλήθηκε γύρω στα $ 5,7 εκ.
✏ Στα Handymaxκαι Handysize, το ‘FREEJUPITER’ 47.777 DWT (2002 – Nantong Cosco) πουλήθηκε περίπου στα $ 12,3 εκ., το ‘KWELA’ 32.556 DWT (2002 – Kanda S.B) πουλήθηκε περίπου
στα $ 10,9 εκ και το ‘CARIBBEANFRONTIER’ 28.186 DWT (2002 – Minami Nippon) πουλήθηκε
κάτω από τα $ 10 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.
✏ Στα VLCC, το ‘BWNYSA’ 299.543 DWT (2000 – Daewoo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 30 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘SOUTHERN ATLAS’ 8.905 DWT (2006 – Shitanoe Zosen), IMO II/III, πουλήθηκε στα $ 12 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Αγορά 2 ταχυτήτων μπορεί να χαρακτηριστεί η αγορά των διαλύσεων το τελευταίο διάστημα, καθώς από τη μία πλευρά είναι οι ιδιαίτερα επιθετικοί CashBuyers που βασιζόμενοι αποκλειστικά στην σπέκουλα προσφέρουν τιμές οι οποίες ουσιαστικά δεν αντικατοπτρίζουν την σημερινή πραγματικότητα και από την άλλη είναι οι EndBuyers οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν σε αυτά τα επίπεδα ιδιαίτερα για πλοία τα οποία είναι να παραδοθούν άμεσα. Το συμπέρασμα από όλη αυτή την κατάσταση είναι πως οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και σαν προτεραιότητα θα πρέπει να έχουν το κατά πόσο φερέγγυος και γνωστός είναι ο αγοραστής παρά το ύψος της προσφερόμενης τιμής.
Στην Ινδία, οι τιμές των CashBuyers, σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζουν με αυτές των EndBuyers, όπως για παράδειγμα αυτή του Container ‘ALTAVIA’ 30,743 DWT, το οποίο αγοράστηκε από CashBuyer στην τιμή των $ 535 LDT (10,488 LDT). Το επίφοβο είναι ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της Ινδίας συνεχίζουν και παρουσιάζουν μεταβλητότητα καθώς η ρουπία κυμαίνεται γύρω από τις 61 ρουπίες προς το δολάριο, ενώ οι τιμές του σιδήρου αυξομειώνονται κατά $ 5 - $10 τον τόνο κάθε εβδομάδα. Η μόνη ελπίδα για κάποια πώληση να ολοκληρωθεί είναι ότι λόγω των επερχόμενων αργιών του Diwali, ενδεχομένως κάποιος EndBuyers να θέλει να χτίσει απόθεμα πριν τις αργίες.
Στο Μπαγκλαντές, η ζήτηση και οι τιμές σιγά-σιγά δείχνουν να επανέρχονται σε φυσιολογικά επίπεδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα να γίνουν μερικά κλεισίματα αλλά τα διαλυτήρια ακόμη αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να «προωθήσουν» τα αποθέματα που έχτισαν από αγορές του παρελθόντος, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών και των πλημμυρών που έχει σαν αποτέλεσμα την παύση των κατασκευαστικών έργων και την μείωση για ζήτηση σιδήρου από διαλύσεις πλοίων.
Το Πακιστάν, ύστερα από ένα μήνα δραστηριοποίησης, ιδιαίτερα σε δεξαμενόπλοια, αρχίζει και κατεβάζει ταχύτητα, και όσοι EndBuyers συνεχίζουν και εκδηλώνουν ενδιαφέρον, το κάνουν σε χαμηλότερες τιμές από αυτές των CashBuyers, ενώ παράλληλα η προσφορά των δεξαμενόπλοιων την τελευταία εβδομάδα ήτανε φθίνουσα.
Στη Κίνα, το γνωστό έργο των επιδοτήσεων συνεχίζει και παίζει με την διαφορά των τιμών συγκριτικά με την Ινδία να έχει φτάσει στα $ 200 τον τόνο, ενώ η Ινδονησία το Βιετνάμ και οι Φιλιππίνες να συνεχίζουν να έχουν πιο ανταγωνιστικές τιμές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 692,086 DWT, εκ των οποίων περίπου το 90% (692,086 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (45,071 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 4% (30,743 DWT)Containersκαι Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
CASTILLO DE SAN PEDRO | 73,205 1994 Samsung H.I | B&W | - | Due | - | Elcano |
|
FREE JUPITER | 47,777 2002 Nantong Cosco KHI | B&W | 4x30 | - - | Norwegian | Freeseas |
|
KWELA | 32,556 2002 Kanda S.B | Mitsubishi | 4x30,5 | - - | ACT Infraport | Japanese |
|
CARIBBEAN FRONTIER | 28,186 2002 Minami Nippon | Mitsubishi | 4x30 | - - | - | Japanese |
|
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
BW NYSA | 299,543 2000 Daewoo | MAN-B&W | 15 | 01/2015 01/2015 | Greek | BW Maritime | 30 |
SOUTHERN ATLAS | 8,905 2006 Shitanoe Zosen | MAN-B&W | 16 | Japanese | IMO II/III | 12 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr