Σφοδρή επίθεση κατά της Merkel, εξαπέλυσε το Spiegel σε πρόσφατο άρθρο του τονίζοντας ότι η Καγκελάριος κυνηγάει ανεμόμυλους και τα προβλήματα δεν επιλύονται αλλά μετατοπίζονται. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως ο Ευρυχώρος είναι ασθενής και δεν θα πρέπει πλέον να κάνουμε λόγο για κρίση. Η κρίση συνεπάγεται αλλαγή και η δική μας ασθένεια είναι χρόνια, επικαλούμενο τη μείωση του ρυθμού ανάπτυξης στις χώρες της Ευρωζώνης. Συνεχίζοντας επισημαίνει πως στη Γερμανία είναι λιγότερο αισθητή αυτή η ύπουλη αρρώστια, αλλά και εδώ σημειώθηκε ξαφνική
πτώση της ανάπτυξης το 2ο τρίμηνο. Συρρικνωνόμαστε στον ίδιο ρυθμό με την Ιταλία και με πιο ισχυρούς ρυθμούς σε σχέση με τη Γαλλία, παρατηρεί το άρθρο του Spiegel, υπενθυμίζοντας μεταξύ άλλων, ότι τα επόμενα χρόνια η Γερμανία θα υποστεί και δημογραφικό σοκ.
Η Βρετανική Telegraph, αμφισβητεί ευθέως την ικανότητα της Γερμανίας όχι μόνο στο να διασώσει την Ευρώπη αλλά ακόμη και τον ίδιο της τον εαυτό, ενώ λόγω του μεγέθους της διαθέτει την ικανότητα να επιβάλλει τη λαθεμένη επιλογή της λιτότητας, η οποία έχει στοιχίσει σημαντικά στην Ευρώπη. Αντίστοιχα η JPMorgan, προειδοποιεί πως η Ευρωζώνη οδεύει σε βαθιά Ιαπωνοποίηση με την ΕΚΤ να έχει κάνει αρκετά για να καταστείλει τις ανησυχίες φερεγγυότητας, αλλά δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις ανισορροπίες που έχουν προκύψει. Μέχρι η Ευρώπη να αντιμετωπίσει τα προβλήματα αυτά, το δημόσιο χρέος θα συνεχίσει να αυξάνεται, διότι δεν υπάρχει επαρκής ζήτηση. Το αποτέλεσμα θα είναι τα συνεχιζόμενα υψηλά επίπεδα δημόσιου χρέους και η συνεχιζόμενη λιτότητα ενώ η συνολική ζήτηση που είναι πολύ αδύναμη δεν επαρκεί για να δημιουργήσει επίπεδα ανάπτυξης. Η WashingtonPost, επίσης, σε νέο της δημοσίευμα, αναφέρει πως η Ευρώπη δεν ανακάμπτει επειδή δεν το επιτρέπει η ίδια. Η υπερβολική δημοσιονομική πειθαρχία, η λιτότητα και η αδύναμη νομισματική πολιτική κατευθύνουν την Ευρώπη σε μία ολοκληρωτικά χαμένη 10ετία. Η συνολική ζημιά θα αποδειχθεί χειρότερη από αυτή του 1930 συμπληρώνει χαρακτηριστικά, καθώς τα στοιχεία για την ανάπτυξη το 2ο τρίμηνο ήταν απογοητευτικά ενώ ακόμη και η Γερμανία διολίσθησε σε αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Έχουν περάσει 6,5 χρόνια και η Ευρωπαϊκή οικονομία υπολείπεται κατά 1,8% των προ κρίσης επιπέδων.
Στις ΗΠΑ, βελτίωση παρουσίασε ο κλάδος μεταποίησης τον Ιούλιο, στις 57,1 μονάδες, σημειώνοντας τα μεγαλύτερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2011. Παράλληλα οι δείκτες για τις νέες παραγγελίες, την παραγωγή και την απασχόληση αυξήθηκαν τον Ιούλιο. Σε προσχέδιο ομιλίας, ο αντιπρόεδρος της FED, ανάφερε ότι μπορεί να χρειαστεί συνέχιση της χαλαρής νομισματικής πολιτικής, ώστε να υποστηριχθεί η ανάκαμψη στην Αμερικανική οικονομία καθώς δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη αν η οικονομία έχει υποστεί μόνιμη ζημιά από την πρόσφατη ύφεση.
Για την Κίνα, το ΔΝΤ αναφέρει πως πρέπει να χαμηλώσει τον στόχο για τον ρυθμό ανάπτυξης το 2015 στο 6,5% - 7% και να αποφύγει μέτρα στήριξης, εκτός αν υπάρχει απειλή πολύ μεγαλύτερης επιβράδυνσης της οικονομίας. Σύμφωνα με το Ταμείο, ο ανωτέρω ρυθμός ανάπτυξης, θα ήταν συνεπής με τον στόχο της μετάβασης σε μία ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη αναπτυξιακή πορεία, αλλά η Κινεζική κυβέρνηση αντιτίθεται σε αυτό δηλώνοντας πως η ανάπτυξη για το 2015 δεν θα πέσει κάτω από το 7%.
Την Παρασκευή 22 Αυγούστου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,088 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 2,535 μονάδες με $ 17,066 την ημέρα, BPIστις 812 μονάδες στα $ 6,467 την ημέρα, BSIστις 937 μονάδες στα $ 9,797 την ημέρα και BHSIστις 413 μονάδες, στα $ 6,120 την ημέρα.
Στην τελευταία ανασκόπηση, στις 25 Ιουλίου, 2014 η Moundreas, είχε αναφέρει: «…από πλευράς καθαρά ημερησίων εσόδων, η συμπεριφορά του δείκτη λίγα ουσιαστικά έχει να προσφέρει αλλά από την άλλη δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψη και τα σημεία αντοχής που παρουσιάζει σε μια περίοδο που ιστορικά είναι πτωτική, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει το πώς θα κινηθεί κατά τη διάρκεια του Αυγούστου και αν θα καταφέρει να κρατηθεί στα σημερινά επίπεδα ».
Τελικά, ο BDI, όχι μόνο επέδειξε σημάδια αντοχής αλλά παρουσίασε και σημαντική άνοδο μέσα από ένα συνεχόμενο ανοδικό σερί 20 ημερών. Συνολικά ο δείκτης τις τελευταίες 20 ημέρες παρουσίασε αύξηση 47,2%, ενώ στους επιμέρους δείκτες την μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασαν τα Capes, καθώς ο BCI αυξήθηκε κατά 112,48% ενώ ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων τους παρουσίασε αύξηση 80%. Αντίστοιχα και οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες και μέσος όρος ημερησίων εσόδων είχαν την ίδια θετική συμπεριφορά, με τον δείκτη των Panamax (BPI) να έχει βελτιωθεί κατά 34% και τα έσοδα τους κατά 33,8%, τα Supramax (BSI) αύξηση 38% και ίδιο ποσοστό και τα έσοδα τους και τα Handysize (BHSI) άνοδο 15,68% με τα έσοδα τους να βελτιώνονται κατά 13,7%.
Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο πως τα τρέχοντα επίπεδα του δείκτη, είναι ίδια με αυτά της περυσινής χρονιάς, καθώς στις 22 Αυγούστου του 2013 ο BDI είχε κλείσει στις 1,158 μονάδες και φυσικά ελπίζουμε να συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια συμπεριφορά με πέρυσι, καθώς μετά τα τέλη Αυγούστου του 2013 ο BDI συνέχισε την ανοδική πορεία και ξεπέρασε και τις 2,000 μονάδες το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.
Για άλλη μία φορά η κινητήριος δύναμη πίσω από την βελτίωση του BDI είναι ο κλάδος των Capes και σύμφωνα με την CommodoreResearch & Consultancy τα έσοδα των Capes αυξήθηκαν τόσο γρήγορα, καθώς το τελευταίο διάστημα υπήρξε αύξηση της ζήτησης τόσο στην περιοχή του Ατλαντικού όσο και του Ειρηνικού. Η διαθεσιμότητα των Capes στον Ατλαντικό αρχίζει και περιορίζεται, προς όφελος των εσόδων τους, καθώς η ζήτηση για μεταφορά IronOre από την Βραζιλία έχει αρχίσει και παρουσιάζει αυξητική πορεία και όλα δείχνουν πως η τάση αυτή θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Συγκεκριμένα, τα συνολικά φορτία Iron Ore της Vale το 2ο εξάμηνο του 2014 εκτιμάται ότι θα φτάσουν τουλάχιστον τους 176,3 εκατομμύρια τόνους παρουσιάζοντας αύξηση 22% ή 31,6% εκατομμύρια τόνους συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του έτους. Αντίστοιχα, το CoalTrade, εκτιμάται ότι θα αποκτήσει δυναμική από εδώ και στο εξής και στον Ειρηνικό και στον Ατλαντικό, καθώς τα αποθέματα σε Coal στην Ευρώπη βρίσκονται από τον Απρίλιο σε χαμηλά επίπεδα, στην Ινδία τα αποθέματα έχουν μειωθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά σημεία ενώ στην Κίνα η περίοδος των εποχιακών βροχοπτώσεων που βρίσκεται στο τέλος της θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των υδροηλεκτρικών εργοστασίων και την αύξηση της ζήτησης σε Coal για παραγωγή ενέργειας. Ήδη το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει και παρατηρείται αύξηση της ζήτησης από τις ανωτέρω «περιοχές» και αναμένεται το μοτίβο αυτό να συνεχιστεί, γεγονός που θα ωφελήσει τα έσοδα των Capes, Panamax και Handymax.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘REDIRIS’ 70.728 DWT (2003 – Sanoyas) αγοράστηκε στα $ 15 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘ALIANCAORIENT’ 52.454 DWT (2006 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στα υψηλά $ 17 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.
✏ Στα Aframax, το ‘ENRICALEXIE’ και το ‘DTPROVIDENCE’ 104.255 DWT (2008 – Shanghai Vaigaoqiao) πουλήθηκαν στα $ 34 εκ. το κάθε ένα.
✏ Στα Product, το ‘GREENSTARS’ 36.039 DWT (2001 – Daedong S.B) αγοράστηκε περίπου στα $ 12.5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η ιδιαίτερα έντονη μεταβλητότητα ήταν το κύριο χαρακτηριστικό στον τομέα των διαλύσεων όλο αυτό το διάστημα με τους CashBuyers να προσπαθούν να προβλέψουν προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί η αγορά καθώς οι νομισματικές ισοτιμίες και οι τιμές του σιδήρου έχουν παρουσιάσει έντονες διακυμάνσεις, ιδιαίτερα στην Ινδία, ενώ εικάζεται ότι και το Πακιστάν θα έρθει αντιμέτωπο με υποτίμηση του νομίσματος λίαν συντόμως.
Στην Ινδία, η αποδυνάμωση της ρουπίας όλο αυτό το διάστημα σε επίπεδα πάνω από τις 61 ρουπίες προς το δολάριο σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών του σιδήρου κατά $ 25 τον τόνο είχε σαν αποτέλεσμα την παύση των προσφορών από τους CashBuyers, λόγω της ρουπίας, αλλά και την μείωση της αγοραστικής διάθεσης από τους EndBuyers, λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου. Την προηγούμενη εβδομάδα όμως, το κλίμα αντιστράφηκε με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να ανακτούν όλο το χαμένο έδαφος του προηγούμενου διαστήματος και αν υπάρξει σταθεροποίηση σε αυτά τα επίπεδα, σίγουρα θα δούμε την Ινδία να έχει και πάλι τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Το Μπαγκλαντές, ακόμη δεν έχει δείξει ιδιαίτερη δυναμική, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου έχουν αυξητικές τάσεις. Λόγω του μεγάλου διαστήματος αποχής του από την αγορά, εκτιμάται ότι η μόνη επιλογή του Μπαγκλαντές είναι να επιστρέψει δυναμικά στην αγορά και ήδη έχουν αρχίσει και φαίνονται τέτοιου είδους σημάδια, με τις προσφερόμενες τιμές να είναι βελτιωμένες και αναμένοντας το ξύπνημα της αγοραστικής διάθεσης από τους EndBuyers.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο την αποχή των ανωτέρω 2 ανταγωνιστών του, ήταν αυτό που κυριάρχησε στην αγορά όλη αυτή την περίοδο προσφέροντας τα υψηλότερα επίπεδα τιμών και κατατάσσοντας το στην πρώτη θέση από πλευράς αγορών. Όπως όλα δείχνουν, ύστερα από ένα διάστημα κυριαρχίας 2 μηνών περίπου, η διόρθωση είναι αναμενόμενη καθώς η ρουπία έχει αρχίσει και αποδυναμώνεται από την προηγούμενη εβδομάδα αλλά και η πολιτική αστάθεια που επικρατεί κάνει τους αγοραστές να είναι πιο επιφυλακτικοί.
Στη Κίνα, ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει τίποτα όλο αυτό το διάστημα, καθώς τα διαλυτήρια της συνεχίζουν και είναι απασχολημένα με τα πλοία της Cosco και της ChinaShipping και δεν αναμένεται να υπάρξει αλλαγή της εικόνας το επόμενο διάστημα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 604,509 DWT, εκ των οποίων περίπου το 92% (555,936 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 8% (48,573 DWT) δεξαμενόπλοια, και καθόλου Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 290 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
Πηγή: G. Moundres & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr