"Θα ήθελα να υπενθυμίσω στο διακεκριμένο ακροατήριό μας, ότι το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο της Ναυτιλίας, και αναφέρομαι ειδικά στον ελληνικό φόρο χωρητικότητας για τη ναυτιλία, όπως θεσμοθετήθηκε το 1975, έχει αποτελέσει το πρότυπο της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής πολιτικής σε αυτόν τον τομέα και έχει λειτουργήσει ως δοκιμασμένο επιτυχημένο μοντέλο για όσα Κράτη Μέλη το υιοθέτησαν", είπε χαρακτηριστικά.
Στο φόντο των επιθέσεων που κατά καιρούς έχει δεχτεί ο ελληνικός εφοπλισμός, ειδικά από μερίδα του Ευρωπαϊκού τύπου και ειδικά της Γερμανίας, η αναφορά αυτή του κ. Βενιάμη αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς έγινε ενώπιον διεθνούς ακροατηρίου αλλά και του Έλληνα Πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά.
Είναι ξεκάθαρο ότι ο ελληνικός εφοπλισμός μετά και την επιβολή "της εθελοντικής συνεισφοράς" από το υπουργείο Οικονομικών, που εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 600 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος τριετίας, επιδιώκει να αναδείξει το θέμα της διασφάλισης εντός πλαισίου που "κλειδώνει" την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Στην κατεύθυνση αυτή, ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης, ζήτησε οι υφιστάμενες Κατευθυντήρες Γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές να συνεχίσουν να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, καθώς Γραμμές θα επιτρέψουν στα Κράτη Μέλη της ΕΕ να αντιμετωπίσουν τον διεθνή ανταγωνισμό.
Σαμαράς: Κάλεσμα για επενδύσεις
Από την πλευρά του, πάντως, ο Πρωθυπουργός απέφυγε να... σηκώσει το γάντι και περιορίστηκε σε μια φιλοφρόνηση για την Ελληνική Ναυτιλία... "Η παγκόσμια επιρροή της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας σε συνδυασμό με τη γεωγραφική θέση καθιστούν την Ελλάδα ρυθμιστή των εξελίξεων στο διεθνές εμπόριο", ανέφερε και προσέθεσε: "Ο Ελληνικός στόλος μεταφέρει ήδη το 15% του παγκόσμιου εμπορίου. Στα τελευταία 10 χρόνια οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ναυπηγήσει πάνω από 2500 ποντοπόρα πλοία, κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής. Τώρα που μιλάμε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραγγέλνουν ένα νέο πλοίο κάθε 2 μέρες!".
Ωστόσο, ζήτησε επενδύσεις, από Έλληνες και ξένους σε λιμάνια, δίκτυα, εξορύξεις και πλοία για μεταφορά ενεργειακών πόρων ή κινούμενα με LNG. "Η Ελλάδα γίνεται πλέον η πιο σταθερή χώρα σε μια ασταθή ευρύτερη περιοχή. Γίνεται ακόμα η καλύτερη πύλη για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής ως την Ιαπωνία, μέσω της διώρυγας του Σουέζ, στις αγορές της ηπειρωτικής Ευρώπης" ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όπως είπε ο κ. Σαμαράς, "χρειαζόμαστε επενδύσεις, για να αναβαθμίσουμε τις υποδομές στα λιμάνια μας και στα χερσαία οδικά δίκτυα και να αναδειχθούμε ως περιφερειακός κόμβος παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας, αξιοποιώντας τους ενεργειακούς πόρους που βρίσκονται στις θάλασσές μας. Και για να αξιοποιήσουμε ακόμα την παγκόσμια τάση για μεταφορά ενέργειας, κυρίως φυσικού αερίου, από θαλάσσιους δρόμους, αλλά για τη χρήση του αερίου ως καυσίμου στη ναυσιπλοΐα, πράγμα που είναι πολύ πιο ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον".
Ο πρωθυπουργός τόνισε, ακόμη, ότι η Ελλάδα προσφέρει πολύ μεγάλες ευκαιρίες που ξεπερνούν τα σύνορά της ενώ σημείωσε με νόημα πως "τώρα είναι η στιγμή για να συζητηθούν επιχειρηματικά σχέδια με προσανατολισμό το μέλλον".
Μάλιστα κατά την περιδιάβασή του στα περίπτερα, στάθηκε ιδιαίτερα στο stand της Κοινοπραξίας των Κρατικών Ναυπηγείων της Κίνας, όπου χτίζονται πολλά από τα βαπόρια των Ελλήνων εφοπλιστών
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Siim Kallas, σημείωσε την ανάγκη διεθνούς συνεργασίας για την προστασία του περιβάλλοντος και της ασφάλειας της διεθνούς ναυσιπλοΐας, ενώ όσον αφορά στο αίτημα για λιγότερη ρύθμιση της ναυτιλιακής αγοράς, είπε ότι ίσως επιφέρει αρνητικές συνέπειες καθώς θα αυξηθεί ο προστατευτισμός, που είναι καταστροφικός για τη ναυτιλία.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αναφέρθηκε στη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία όπως είπε συνεισφέρει 7 δισ. Ευρώ άμεσα και 16 δισ. Ευρώ έμμεσα στην ελληνική οικονομία, ενώ ύστερα από το θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα προανήγγειλε σειρά μεταρρυθμίσεων και σε άλλους τομείς της ναυτιλίας.
Επίσης χαρακτήρισε ιστορικής σημασίας την υιοθέτηση της "Διακήρυξης των Αθηνών", έναν οδικό χάρτη για την ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και υπογράμμισε πως θα συνεχισθούν οι προσπάθειες για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι τα φετινά Ποσειδώνια θα είναι τα μεγαλύτερα που έχουν γίνει ποτέ, καθώς περισσότεροι από 19.000 εκπρόσωποι από την ελληνική και παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, θα επισκεφθούν την έκθεση, ενώ περισσότεροι από 1.870 εκθέτες, από 93 χώρες θα δώσουν το παρών αφήνοντας στη χώρα 70 εκατομμύρια ευρώ...
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr