Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, σημειώθηκε μικρή αύξηση του τραπεζικού δανεισμού στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της χρονιάς με την καθαρή ζήτηση στα επιχειρηματικά δάνεια να έχει αυξηθεί κατά 2% από 11% μείωση στη διάρκεια του προηγούμενου τριμήνου. Η αύξηση στον τομέα των επιχειρηματικών δανείων είναι η πρώτη αύξηση από το δεύτερο τρίμηνο του 2011 γεγονός που δηλώνει ότι το επιχειρηματικό συναίσθημα βελτιώνεται εν όψει της σταδιακής ανάκαμψης της ευρωζώνης. Επιπλέον τα πρώτα στοιχεία του πληθωρισμού επιβεβαιώνουν αύξηση σε 0.7% από 0.5% τον Μάρτιο εξουδετερώνοντας τις ανησυχίες για απειλή αποπληθωρισμού στην ευρωζώνη.
Στην οικονομία της Αμερικής, τα στοιχεία για αύξηση του ΑΕΠ στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου επιφέρουν επιβράδυνση οικονομικής ανάπτυξης καθώς ο σκληρότερος χειμώνας των τελευταίων ετών οδήγησε σε υποβάθμιση οικονομικής δραστηριότητας. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το ΑΕΠ της Αμερικής σημείωσε οριακή ανάπτυξη κατά 0,1% στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου από 2.6% στο τελευταίο τρίμηνο του 2013, που αποτελεί το χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από το τέταρτο τρίμηνο του 2012. Για τις οικονομίες της Ασίας, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προειδοποιεί ότι πρέπει προχωρήσουν σε διαρθρωτικές αλλαγές για να διατηρήσουν την κινητήρια δύναμή τους στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Ο περιορισμός της ρευστότητας αποτελεί έναν από τους κυριότερους κινδύνους που αντιμετωπίζει η Ασία. Επιπλέον σοβαροί κίνδυνοι είναι η μεγαλύτερη αναμενόμενη επιβράδυνση της Κινέζικης οικονομίας, η μείωση της αποτελεσματικότητας των πολιτικών που ακολουθεί η Ιαπωνία για τόνωση της οικονομίας και οι πολιτικές/γεωπολιτικές εντάσεις που αναδιαρθρώνουν το εμπόριο. Ωστόσο ο ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης των αναδυόμενων οικονομιών θα είναι φέτος υπερδιπλάσιος από αυτόν των αναπτυγμένων χωρών, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΔΝΤ, και η Κίνα αναμένεται να σημειώσει 7.5% ετήσιο ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης.
Η απόδοση της ναυλαγοράς για το μήνα Απρίλιο τερματίζει με αρνητικό συναίσθημα για την αγορά των bulkers αλλά με ελπίδες τόνωσης για τον επόμενο μήνα, πτωτική τάση στην αγορά των crude tankers από υπερπροσφορά των πλοίων και άνοδο στην αγορά των containers με την επερχόμενη εφαρμογή των γενικών αυξήσεων των ναύλων.
Η υπερπροσφορά των πλοίων φαίνεται ότι δε θα παύσει να στοιχειώνει την ανακάμψη των ναυλαγορών με την αγορά των bulkers να εμφανίζει μεγαλύτερη δυναμική στην απορρόφηση των επερχόμενων παραδόσεων των νεότευκτων πλοίων. Η δυναμική της Κίνας στη ζήτηση εισαγωγών για σιδηρομετάλευμα συνεχίζεται αμείωτη εν αντιθέσει με την επιβράδυνση της οικονομίας. Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της χρονιάς εκτιμάται ότι η Κίνα εισήγαγε 222 εκ τόνους σιδηρομεταλλεύματος με την εγχώρια παραγωγή χάλυβα να αναμένεται να παρουσίασει 5.5% ετήσια αύξηση.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index ξεπέρασε τις 1,000 μονάδες στις 2 Μαίου για πρώτη φορά από τα μέσα του Απριλίου με τα επίπεδα ναύλων στο μεγαλύτερο μέγεθος capesize να διακυμαίνονται κάτω $10,000/ημέρα. Οι προσδοκίες παραμένουν θετικές δεδομένου του χαμηλού ρυθμού αύξησης του στόλου στο μέγεθος capesize, τη δυναμική της Κίνας και την πληθώρα νέων φορτίων σε σιδηρομετάλευμα από Αυστραλία/Βραζιλία λόγω ευνοικών καιρικών συνθηκών. Αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί τα αποθέματα των Κινέζων σε σιδηρομετάλευμα στα λιμάνια να παραμένουν σε υψηλά ετήσια επίπεδα-περίπου 110εκ τόνους, αλλά είναι εξαιρετικά χαμηλά για κάλυψη αναγκών της εγχώριας ζήτησης
Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου, η διάθεση των ναυτιλιακών παικτών για νέες παραγγελίες πλοίων VLCC συνεχίζεται απειλώντας σοβαρά την πρόσφατη επάνοδο της ναυλαγοράς. Ωστόσο, η διαδρομή AG-USG διατηρεί για τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους VLCC επίπεδα σε WS28 από το τέλος του Μαρτίου όταν πέρσι ήταν κάτω από WS20 . Η ζήτηση πετρελαίου εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχίες για τη δυναμική της επιρροή στην απορρόφηση της προσφοράς χωρητικότητας. Πρόσφατα στοιχεία από την πλευρά της Κίνας επιφέρουν μείωση της ζήτησης για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς κατά 0.6% σε περίπου 10εκ βαρέλια/ημέρα, που αποτελεί τη πρώτη μειώση που σημειώθηκε από το 2008.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index δείχνει ήπια σημάδια ανόδου από ανάρρωση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη. Αναμένεται να δούμε αν η ναυλαγορά καταφέρει να διατηρήσει ανοδική τάση στη διάρκεια του Μαΐου και την αποτελεσματικότητα των γενικών αυξήσεων των ναύλων στην απόδοση της ναυλαγοράς.
Πηγή: Golden Destiny
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr