Ο ΟΟΣΑ σε έκθεση του διαπιστώνει πως οι κίνδυνοι αποπληθωρισμού στην Ευρωζώνη έχουν αυξηθεί και προτείνει στην ΕΚΤ να διατηρήσει τα επιτόκια κοντά στο μηδέν μεσοπρόθεσμα ώστε να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι ενώ παράλληλα καλεί την ΕΚΤ να εξετάσει τη λήψη πρόσθετων μη συμβατικών μέτρων επισημαίνοντας πως ήδη Ελλάδα, Κύπρος και Ισπανία βιώνουν τον αποπληθωρισμό.
Η Moody’s αναδεικνύει το ανωτέρω πρόβλημα θεωρώντας πως μία παρατεταμένη περίοδος χαμηλού πληθωρισμού και αδύναμης ανάπτυξης θα έχει τις ίδιες βλαπτικές συνέπειες με αυτές του γνήσιου αποπληθωρισμού που σε επίπεδο κρατών θα περιόριζε τα έσοδα και θα αύξανε τα χρέη. Ακριβώς την ίδια επισήμανση έκανε και το ΔΝΤ διευκρινίζοντας πως το Ταμείο δεν ανησυχεί τόσο για τον αποπληθωρισμό από μόνο του αλλά για αυτό που αποκαλεί “Low-Flation” (Χαμηλός Πληθωρισμός), τονίζοντας ότι υπάρχει περισσότερος χώρος για πρόσθετη χαλάρωση από την ΕΚΤ.
Παράλληλα η Ευρωζώνη καλείται να αντιμετωπίσει και το τεράστιο πρόβλημα της ανεργίας, ιδιαίτερα στις χώρες του Νότου, η οποία αποτελεί τροχοπέδη στην αναπτυξιακή της πορεία και σύμφωνα με τα στοιχεία του Φεβρουαρίου συνεχίζει και παραμένει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα του 11,9%.
Η οικονομία των ΗΠΑ σύμφωνα με τη Moody’s βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης του 3% το 2014, μετά από την αργή εκκίνηση που οφείλεται στις άσχημες καιρικές συνθήκες, ενώ η ανεργία τον Μάρτιο παρέμεινε αμετάβλητη στο 6,7%. Το Φεβρουάριο το εμπορικό έλλειμμα διευρύνθηκε στα $ 42,3 δισ. καθώς οι εξαγωγές υποχώρησαν κατά 1,1% ενώ οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 0,4% σηματοδοτώντας πως η ανάπτυξη στην Κίνα επιβραδύνεται και η ανάκαμψη της Ευρωζώνης παραμένει εύθραυστη πλήττοντας τη ζήτηση για αμερικάνικές εξαγωγές. Πρόσφατα η Πρόεδρος της FED, Janet Yellen, δήλωσε ότι η Αμερικανική οικονομία και η αγορά εργασίας είναι ακόμη μακριά από το να χαρακτηριστούν υγιείς και συνεχίζουν να χρειάζονται στήριξη από την Κεντρική Τράπεζα, ενώ τόνισε πως η απόφαση της FED να μειώσει το μέγεθος του προγράμματος αγορών ομολόγων δεν θα πρέπει να θεωρηθεί σαν μία προσπάθεια σύσφιξης της νομισματικής πολιτικής. Η ανεργία σήμερα βρίσκεται στο 6,7%, πολύ πάνω από το 5,2% με 5,6% που οι αξιωματούχοι της FED θεωρούν φυσιολογικό. Την ίδια στιγμή ο ετήσιος πληθωρισμός παραμένει λίγο πάνω από το 1%, αρκετά χαμηλότερα από τον επίσημο στόχο της Τράπεζας στο 2%.
H Fitch, επιβεβαίωσε την αξιολόγηση της Κίνας στο A+ με το outlook σταθερό, σημειώνοντας ότι η Κινεζική ηγεσία έχει παρουσιάσει μία φιλόδοξη μεταρρυθμιστική ατζέντα, ενώ τα στοιχεία που δείχνουν ισχυρή πολιτική δέσμευση στις μεταρρυθμίσεις στηρίζουν περαιτέρω την αξιολόγηση. Από την άλλη, οι αρχές της χώρας σχεδιάζουν τη διεξαγωγή Stress Tests των τραπεζών λόγω της εκτίναξης των επισφαλών δανείων, αφού τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των εμπορικών τραπεζών σημείωσαν άλμα άνω του 20% στα $ 95 δισ. το 2013. Παράλληλα η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσθετες δαπάνες στους σιδηροδρόμους, αναβαθμισμένες κατοικίες για τα χαμηλά εισοδήματα και φοροαπαλλαγές για μικρές επιχειρήσεις με στόχο τη δημιουργία θέσεων εργασίας και ενίσχυση της ανάπτυξης.
Την Παρασκευή 04 Απριλίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,205 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,306 μονάδες με $ 16,451 την ημέρα, BPI 822 μονάδες στα $ 6,631 την ημέρα, BSI 1,003 μονάδες στα $ 10,942 την ημέρα και BHSI 598 μονάδες στα $ 8,909 την ημέρα.
Ο δείκτης συνέχισε για όγδοη συνεχόμενη ημέρα την πτωτική του πορεία, χάνοντας σε αυτό το διάστημα 367 μονάδες επηρεάζοντας αντίστοιχα όλους τους επιμέρους δείκτες και αν αναλογιστούμε ότι την επόμενη εβδομάδα η αγορά θα είναι υποτονική λόγω του Πάσχα, όπου φέτος το Χριστιανικό με το Καθολικό συμπίπτει, δεν αναμένουμε την αγορά να επιδείξει ιδιαίτερη δυναμική. Παρά την πτωτική πορεία του δείκτη, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων των πλοίων παραμένει πάνω από το OPEXBreakEvenPointμε μόνη εξαίρεση τα Panamax τα οποία εδώ και μία εβδομάδα περίπου δεν καλύπτουν τα OPEX τους.
Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία η πτωτική πορεία των Panamax οφείλεται στη υπέρ-προσφορά πλοίων στον Ατλαντικό, καθώς και λόγω καθυστερήσεων η ακυρώσεων εξαγωγών Grains από SouthAmerica προς Κίνα. Γενικότερα, η πτώση του δείκτη οφείλεται μερικώς στο πλεονασματικό τονάζ στην αγορά λόγω της μείωσης των εισαγωγών IronOre από την Κίνα αλλά και στην μεγαλύτερη μείωση της ζήτησης από ότι αναμενότανε για Soybeans επίσης από την Κίνα. Εικάζεται μάλιστα ότι η Κίνα πιθανώς να προβεί σε ακυρώσεις φορτίων Grains από την Βραζιλία το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα την περεταίρω μείωση των ημερησίων εσόδων. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως το USDepartmentofAgriculture (USDA) ανακοίνωσε πτώση των τιμών μεταφοράς ανά τόνο από USGulf προς Ιαπωνία επισημαίνοντας πως η τιμή των $ 51,50 ανά τόνο την προηγούμενη εβδομάδα είναι μειωμένη κατά 11% από την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου.
Παρά την διορθωτική πορεία του δείκτη, τα θεμελιώδη μεγέθη σε συνδυασμό και με την κυκλικότητα του κλάδου, συνεχίζουν να συνηγορούν για βελτίωση της αγοράς κατά τη διάρκεια του χρόνου. Να υπενθυμίσουμε πως ο δείκτης τείνει να έχει χαμηλή πορεία το 1ο τρίμηνο κάθε χρόνου ενώ οι πιο «δυνατοί» μήνες είναι οι τελευταίοι μήνες του χρόνου. Αξίζει να αναφέρουμε πως πορεία του BDI το πρώτο τρίμηνο του 2014 είναι αρκετά καλύτερη από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013, καθώς η χαμηλότερη και υψηλότερη τιμή του για φέτος ήτανε στις 1,085 και 2,113 μονάδες ενώ την ίδια περίοδο πέρυσι ήτανε στις 698 και 935 μονάδες αντίστοιχα. Οφθαλμοφανής απόδειξη ότι τα καλύτερα είναι μπροστά μας είναι ότι η αγοραστική διάθεση για μεταχειρισμένα πλοία συνεχίζεται, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των πλοίων αλλά και την μείωση των πλοίων προς διάλυση με εξαίρεση αυτή των Containers.
Ο μέσος όρος τιμών των πλοίων 10ετίας του 1ου τριμήνου του 2014 συγκριτικά με τον μέσο όρο τιμών του τελευταίου τριμήνου του 2013 έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 15% για τα Capes, 20% για τα Panamax, 18% για τα Supramax και 7% για τα Handysize, το οποίο έρχεται να επιβεβαιώσει την αυξανόμενη αγοραστική διάθεση όπου με τη σειρά του επιβεβαιώνει, όπως προαναφέραμε, τη γενικότερη πεποίθηση για βελτίωση της αγοράς.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘SHAGANGFIRST’ 181,447 DWT (2010 – Koyo Dock) πουλήθηκε στα $ 54.5 εκ., το ‘LIANFUSTAR’ 172.091 DWT (1997 – NKK) πουλήθηκε στα $ 18,5 εκ., το ‘PACIFICENTERPRISE’ 149,363 DWT (1996 – Dalian New Yard) και το ‘PACIFICCHALLENGER’ 149.210 DWT (1995 – Dalian New Yard) αγοράστηκαν από την N.G Moundreas στα $ 13 εκ. περίπου το κάθε ένα.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘FORWARDVENTURE’ 115,567 DWT (2006 – Sasebo H.I.) πουλήθηκε στα $ 31 εκ.
✏ Στα Products (Clean), το ‘HELLASCONSTELLATION’ 46.168 DWT (2000 – Hyundai) πουλήθηκε στα $ 12 εκ. και το ‘SALAMIS’ 35.437 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 10,7 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘ICDAS-09’ 19.983 DWT (2010 – Icdas S.Y) και το ‘ICDAS-11’ 19.983 DWT (2011 – Icdas S.Y) πουλήθηκαν στα $ 19 εκ. το κάθε ένα και το ‘AYSE-S’ 5.608 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 13,5 εκ. περίπου.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Ενώ οι προσφερόμενες τιμές από τους CashBuyers συνεχίζουν να βρίσκονται σε αρκετά ενδιαφέροντα επίπεδα, ο όγκος των διαλύσεων δεν ανταποκρίνεται σε αυτές, το οποίο οφείλεται στην έλλειψη τονάζ αφού η ζήτηση παραμένει σταθερή. Ενδεχομένως με την ναυλαγορά να βρίσκεται σε διορθωτική πορεία, δεν αποκλείεται λίαν συντόμως να δούμε και την προσφορά των πλοίων να αρχίσει να αυξάνεται το αμέσως επόμενο διάστημα. Η παρούσα κατάσταση αυτή τη φορά βοηθάει τους CashBuyers να πουλήσουν τα πλοία τα οποία είχαν αγοράσει σε τιμές σπέκουλας καθώς λόγω μη αλλαγής των θεμελιωδών μεγεθών – νόμισμα και τιμές σιδήρου- υπάρχει ζήτηση από τους EndBuyers.
Στην Ινδία, η θετική πορεία της ρουπίας στις 59 με 60 προς το δολάριο, δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για αγορές, αλλά όπως προαναφέραμε η έλλειψη πλοίων δεν βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση. Ενδεχομένως το επόμενο διάστημα να υπάρξει και διόρθωση των τιμών, το οποίο θα εξαρτηθεί από το αποτέλεσμα των εκλογών του Μαΐου, αλλά ανεξαρτήτου του αποτελέσματος το σίγουρο είναι πως την περίοδο προς τα τέλη Μαΐου με Ιούνιο η αγορά θα εισέλθει σε «παύση» καθώς θα ξεκινήσει η περίοδος των μουσώνων.
Το Μπαγκλαντές, σιγά-σιγά αρχίζει και επιστρέφει στην αγορά ύστερα από ένα διάστημα περίπου ενός μήνα που απείχε λόγω πληρότητας των διαλυτηρίων του αλλά και των μη ανταγωνιστικών τιμών, αλλά θα χρειαστεί περαιτέρω βελτίωση των τιμών ιδιαίτερα μετά και την δυναμική επιστροφή του Πακιστάν.
Το Πακιστάν, για δεύτερη εβδομάδα συνεχίζει την δυναμική του παρουσία στην αγορά ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ και σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και για Containers, καθώς η ρουπία και οι τιμές του σιδήρου έχουν σταθεροποιηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα αλλά και γιατί οι EndBuyers θέλουν να χτίσουν απόθεμα πριν την έναρξη των μουσώνων και την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο.
Η Κίνα, συνεχίζει να μην προκαλεί το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, με μόνη εξαίρεση αυτή των κρατικών εταιρειών της, και σε αρκετές περιπτώσεις μη κρατικές Κινεζικές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να δρομολογήσουν τα πλοία τους προς τις ανταγωνίστριες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 775,463 DWTεκ των οποίων περίπου το 28% (217,687 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% (297,372 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 34% (260,404 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 440 - $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 435 - $ 465 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 425 - $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 - $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
SHAGANGFIRST ERA | 181,447 2010 Koyo Dock | MAN-B&W | - | - - | Golden Union | Daiichi Chuo | 54,5 |
LIAN FU STAR | 172,091 1997 NKK | B&W | - | 02/2017 02/2015 | Vista Shipping | Jiuzhou Shipping | 18,5 |
PACIFIC ENTERPRISE | 149,363 1996 Dalian New Yard | B&W | - | 01/2016 01/2016 | N.G Moundreas | - |
|
PACIFIC CHALLENGER | 149,210 1995 Dalian New Yard | B&W | - | 07/2015 07/2015 | N.G Moundreas | - |
|
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
FORWARD VENTURE | 115,567 2006 Sasebo H.I | MAN-B&W | 12 | 10/2016 04/2014 | - | Hakuyo Kisen | 31 |
FOUR BAY | 94,225 1995 Fincantieri | Sulzer | 7 | 07/2015 01/2015 | - | Premuda S.P.A.N | 9 |
HELLAS CONSTELLATION | 46,168 2000 Hyundai | MAN-B&W | 12 | - - | Union Maritime | Latsco | 12 |
SALAMIS | 35,437 1999 Daewoo | MAN-B&W | 12 | 09/2014 09/2014 | Singaporean | Mantinia Shipping | 10,7 |
ICDAS - 09 | 19,983 2010 Icdas S.Y | MAN-B&W | 12 | - - | - | Bryggen Shipping & Trading AS | 19 |
ICDAS - 11 | 19,983 2011 Icdas S.Y | MAN-B&W | 12 | - - | - | Bryggen Shipping & Trading AS | 19 |
AYSE-S | 5,606 2008 Istanbul S.Y | MaK | 20 | - - | Nordic | - |
|
Πηγή G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr