Παίρνοντας το 2007 ως τελευταίο έτος πριν την Παγκόσμια κρίση του 2008, σήμερα το συνολικό ΑΕΠ της Ευρωζώνης είναι πολύ χαμηλό, - 3% χαμηλότερο από το 2007 και δεν προβλέπεται να αυξηθεί, ενώ το ΑΕΠ των ΗΠΑ έχει αυξηθεί 7% περισσότερο από αυτό του 2007. Παράλληλα, η ανεργία στην Ευρωζώνη σήμερα είναι στο 12% όταν το 2007 ήταν στο 7,5% ενώ οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν παραδέχονται το γεγονός ότι υπάρχει άνιση διανομή της ανάπτυξης με τον Βορρά να γίνεται πλουσιότερος και τον φτωχό Νότο όλο και φτωχότερος. Για παράδειγμα η Γερμανία καταγράφει εγχώρια παραγωγή 3% υψηλότερη από αυτή του 2007 ενώ η Ελλάδα καταγράφει μείωση 27%. Επιπλέον, η κακή διαχείριση της Ευρωκρίσης προέβαλλε την έλλειψη ηγεσίας και οράματος που αντί να εμπνέουν τους Ευρωπαίους πολίτες τους ωθούν στον Ευρωσκεπτικισμό!!!
Τα σχόλια του γραφείου ανεξάρτητων εκτιμήσεων του ΔΝΤ, δίνουν τροφή στις επικρίσεις των οικονομολόγων, οι οποίοι αναρωτιούνται μήπως οι προβλέψεις του ΔΝΤ έγιναν έτσι ώστε να πείσουν το Δ.Σ να εγκρίνει τις διασώσεις, καθώς αρχικά το Ταμείο εξέδωσε υπερβολικά αισιόδοξες προβλέψεις τις οποίες μέσα σε λίγους μήνες τις υποβάθμισε χαμηλότερα. Την ίδια στιγμή και για μία άλλη φορά, ο ΟΟΣΑ επισημαίνει πως οι κυβερνήσεις που επιδιώκουν να συρρικνώσουν περαιτέρω μοσιονομικά τους ελλείμματα, θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι περικοπές δεν μειώνουν τη στήριξη για τις ευάλωτες ομάδες και δεν αυξάνουν περαιτέρω τη φτώχεια και την εισοδηματική ανισότητα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η στάση της Γαλλίας και της Ιταλίας που αγνοούν τις συστάσεις της Κομισιόν για το Δημόσιο χρέος και λένε όχι σε νέα μέτρα λιτότητας. Ειδικότερα η Γαλλία διά στόματος του Υπουργού Οικονομικών της, υποστηρίζει ότι δεν χρειάζεται επιπλέον μέτρα λιτότητας εκτιμώντας πως η ανάπτυξη του ΑΕΠ της θα ξεπεράσει τις εκτιμήσεις της Κομισιόν. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση του MateoRenzi στην Ιταλία αποκλείει το ενδεχόμενο νέων διορθωτικών κινήσεων μετά τις συστάσεις της Κομισιόν, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως η Ιταλία δεν χρειάζεται να δώσει διαβεβαιώσεις και πως φτάνει πια με τις συστάσεις.
Στις ΗΠΑ, η Fitch, επιβεβαίωσε το ΑΑΑ, εκτιμώντας πως η οικονομία έχει αποκτήσει θετικό momentum και το ΑΕΠ θα ενισχυθεί από 1,9% το 2013 στο 2,8% το 2014 και 3,1% το 2015 ενώ το χρέος θα διαμορφωθεί στο 100% του ΑΕΠ πριν αρχίσει να υποχωρεί ελαφρώς για 4 χρόνια. Η FED για 3ο συνεχόμενο μήνα μείωσε το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων κατά $ 10 δισ. ενώ σύμφωνα με λεγόμενα της JanetYellen, μετά το 1ο τρίμηνο του 2015 ενδεχομένως να γίνει και αύξηση των επιτοκίων.
Η GoldmanSachs, υποβάθμισε τις προβλέψεις της για το ΑΕΠ της Κίνας, στο 7,3% από 7,6% για φέτος και για το 2015 στο 7,6% από 7,8%. Η πιο μεγάλη αναθεώρηση αφορά το 1ο τρίμηνο του έτους στο 5% έναντι αρχικής εκτίμησης στο 6,7% αλλά στη συνέχεια βλέπει στήριξη της οικονομίας από τις μεταρρυθμίσεις. Διαφορετική άποψη εξέφρασε ο μεγαλοεπενδυτής MarkFaberο οποίος ναι μεν εκτιμά ότι η Κίνα θα αποφύγει τη συντριβή αλλά από την άλλη τοποθετεί την ανάπτυξη φέτος στο 4%, το οποίο επισημαίνει μπορεί να μην είναι τόσο καλό όσο το 8% αλλά είναι καλύτερο από μία κολοσσιαία πιστωτική φούσκα!!!
Την Παρασκευή 21 Μαρτίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,599 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 3,036 μονάδες με $ 24,835 την ημέρα, BPI1,112 μονάδες στα $ 8,956 την ημέρα, BSI1,209 μονάδες στα $ 12,643 την ημέρα και BHSI674 μονάδες στα $ 9,937 την ημέρα.
Η εβδομάδα που πέρασε έδειξε για άλλη μία φορά ότι ο δείκτης παρουσιάζει σημεία αντίστασης περί των 1,600 μονάδων, αφού μόλις οριακά έσπασε το όριο αυτό την Πέμπτη 20 Μαρτίου, όπου έκλεισε στις 1,621 μονάδες, την επομένη διόρθωσε και έκλεισε οριακά κάτω από το όριο αυτό. Με το κλείσιμο του πρώτου τριμήνου σε λίγες ημέρες, αναμένουμε να δούμε αν η πορεία του δείκτη επιβεβαιώσει την κυκλικότητα του, όπου βάσει ιστορικών στοιχείων η ανοδική πορεία του δείκτη ουσιαστικά αρχίζει μετά τους πρώτους 3 μήνες κάθε χρόνου, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι ήδη δεν βρισκόμαστε σε αρκετά καλύτερα επίπεδα από το ίδιο διάστημα του 2012 με μόνη εξαίρεση αυτή του κλάδου των Panamax, όπως άλλωστε επισημάναμε και στην προηγούμενη μας ανασκόπηση.
Η γενικότερη πεποίθηση για την περαιτέρω βελτίωση της αγοράς, αποδεικνύεται και από την συνεχιζόμενη όρεξη, τόσο από τις ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίως όσο και από τις Ελληνικές για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, όπου ύστερα από ένα πολύ δυνατό 2013 τα σημάδια των 2 πρώτων μηνών του 2014 δείχνουν ότι θα είναι αντίστοιχα δυνατό. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες τον Ιανουάριο του 2014 έβαλαν συνολικά 36 παραγγελίες εκ των οποίων το 50% αφορούσε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και τον Φεβρουάριο έβαλαν συνολικά 28 παραγγελίες εκ των οποίων οι 13 από αυτές ήταν σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Στην προηγούμενη μας ανασκόπηση είχαμε επισημάνει την προτροπή της Κινεζικής κυβέρνησης προς τους εγχώριους παραγωγούς χάλυβα να αυξήσουν τις εισαγωγές IronOre και Coalαπό χώρες της Αφρικής ώστε να μην είναι τόσο εξαρτώμενοι από την Αυστραλία και την Βραζιλία. Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής, αντίστοιχα και οι χώρες της Αφρικής και ιδιαίτερα της Νοτίου, έχουν αρχίσει και υλοποιούν επενδύσεις σε υποδομές ώστε να εκμεταλλευτούν τη νέα αυτή ευκαιρία αύξησης εξαγωγών προς την Κίνα.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Botswana, όπου σύμφωνα με κρατικούς αξιωματούχους, εντός της δεκαετίας σχεδιάζει να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα υποδομών ώστε να φτάσει στο σημείο να εξάγει 115 εκ. τόνους Coal κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον Υπουργό Ενέργειας και Ορυχείων της χώρας, Onkohame Mokaila, έχει ήδη υπάρξει συμφωνία με τη γειτονική χώρα, τη Namibia, για τη κατασκευή ενός σιδηροδρομικού δικτύου αξίας $ 15 δισ. που θα ενώνει τα ορυχεία της Botswana, τα οποία υπολογίζεται ότι έχουν 12 δισ. τόνους Coal, με το υπό ανακατασκευή λιμάνι της Namibiaέτσι ώστε να υπάρξει πρόσβαση στις Ασιατικές αγορές. Στο πλαίσιο αυτό η συμφωνία μεταξύ των 2 χωρών έχει ήδη υπογραφεί και έχει σχηματιστεί μία εταιρεία με τη συμμετοχή ξένων επενδυτών, όπου δεν θα μας έκανε καμία εντύπωση να συμμετέχουν και Κινεζικά κεφάλαια, για την υλοποίηση του έργου. Στο μεσοδιάστημα, η Botswana έχει προσκαλέσει εταιρείες να κάνουν αίτηση για άδειες εξόρυξης ώστε να αρχίσει ήδη η εξαγωγή Coal χρησιμοποιώντας το ήδη υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο προς τα λιμάνια της Mozambique (BeiraPort) και του RichardsBay της Νοτίου Αφρικής.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα PostPanamax και Kamsarmax, το ‘SHINCHIMARU’ 91,443 DWT (1995 - Mitsubishi H.I.) πουλήθηκε στα $ 9 εκ., το ‘GRANDOCEAN’ 81,622 DWT (2012 - Guangzhou Longxue) πουλήθηκε on subjects στα $ 28 εκ. περίπου και το ‘GIANT PESCADORES’ 71,671 DWT (1998 - Hitachi Zosen) πουλήθηκε στα $ 12 εκ.
✏ ΣταHandymax, το ‘STELLAFOMALHAUT’ 46,693 DWT (1999 – Sanoyas) και το ‘FSLDURBAN’ 46,693 DWT (1999 – Sanoyas) πουλήθηκαν enbloc στα 23.55 εκ.
Στον τομέα των tankersγίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘GENMARHOPE’ 159,539 DWT (1999 – Daweoo) και το ‘GENMARHORN’ 159,475 DWT (1999 - Daweoo) αγοράστηκαν από την Eurotankers στα $ 30 εκ.
✏ Στα Aframax, το ‘MAREITALICUM’ 110.295 DWT (2007 – Mitsui) πουλήθηκε στην Pantheon στα $ 34 εκ. και το ‘PACIFICLEO’ 107.127 DWT (2003 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 21 εκ. στην ADS Maritime
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Καθώς η αγορά, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια, συνεχίζει να επιδεικνύει σημάδια βελτίωσης, τόσο θα μειώνεται και ο αριθμός των πλοίων που θα οδηγούνται προς διάλυση το επόμενο διάστημα. Παρά το γεγονός ότι ο όγκος των διαλύσεων είναι μειωμένος συγκριτικά με το 2013 που ήτανε η χρονιά με το 2ο μεγαλύτερο ιστορικό ρεκόρ μετά το 2012, η προσφορά των πλοίων προς διάλυση έχει μέχρι στιγμής έχει παρουσιάσει μία σταθερή ροή.
Στην Ινδία, ενώ τα θεμελιώδη μεγέθη, νόμισμα και τιμές σιδήρου, παραμένουν σταθερά σε λογικά επίπεδα οι Cashbuyers συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να πουλήσουν τα πλοία που είχαν αγοράσει βάσει σπέκουλας και όπως όλα δείχνουν για άλλη μία φορά θα βγουν χαμένοι αφού όλοι περιμένουν την αγορά να μπει σε τροχιά διόρθωσης δεδομένου και των επερχόμενων μουσώνων.
Το Μπαγκλαντές, έχει αρχίσει και παρουσιάζει σημάδια κόπωσης και η συνηθισμένη ζήτηση για πλοία μεγαλύτερου τονάζ έχει μειωθεί δραματικά, με το ενδιαφέρον να εστιάζεται σε πλοία μικρότερου τονάζ έχοντας σαν αποτέλεσμα και οι τιμές για αυτά τα πλοία να βρίσκονται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα.
Το Πακιστάν, ουσιαστικά προσέφερε χείρα βοηθείας στους CashBuyers, αφού βγήκε δυναμικά στην αγορά όσο αφορά τις προσφερόμενες τιμές, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις τους όχι μόνο σε πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αλλά και σε Containers τα οποία μέχρι πρότινος αρνιόταν να τα δεχθεί λόγω του βυθίσματος τους.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται με τα πλοία των κρατικών εταιριών λόγω των επιδοτήσεων που προσφέρει η κυβέρνηση και τελευταία παρατηρείται το φαινόμενο όπου αρκετές private εταιρείες αλλάζουν σημαία στα πλοία τους προκειμένου να καρπωθούν τις επιδοτήσεις που είναι συνδεδεμένες με τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 515,032 DWTεκ των οποίων περίπου το 65% (336,427 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 13% (64,897 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 22% (113,708 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 435 - $ 465 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 430 - $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 420 - $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 320 - $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
SHINCHI MARU | 91,433 1995 Mitsubishi H.I | Mitsubishi | - | - - | Chinese | - | 9 |
GRAND OCEAN | 81,622 2012 Guangzou Longxue | MAN-B&W | - | 05/2015 05/2015 | - | Chinese - Committed on subjects | region 28 |
GIANT PESCADORES | 71,671 1998 Hitachi Zosen | B&W | - | 03/2018 12/2015 | - | Shih Wei Navigation | 12 |
STELLA FOMALHAUT | 46,693 1999 Sanoyas | Sulzer | 4x30 | - - | - | Vessels committed towards the end of 2013 |
|
FSL DURBAN | 46,693 1999 Sanoyas | Sulzer | 4x30 | - - | - |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
GENMAR HOPE | 159,539 1999 Daewoo | B&W | 12 | 04/2014 04/2014 | Eurotankers | General Maritime Both have Surveys due immediately | 15 each |
GENMAR HORN | 159,475 1999 Daewoo | B&W | 12 | 06/2014 06/2014 | |||
MARE ITALICUM | 110,295 2007 Mitsui | MAN-B&W | 12 | - - | Pantheon | Fratelli D'Amico | 34 |
PACIFIC LEO | 107,127 2003 Imabari | B&W | 14 | - - | ADS Maritime | Japanese | 21 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr