Στις ΗΠΑ, αν και αυξήθηκε τον Φεβρουάριο ο ρυθμός δημιουργίας νέων θέσεων, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών, η ανεργία ενισχύθηκε ελαφριά στο 6,7% από 6,6% τον Ιανουάριο με τον πρώην Πρόεδρο της FED, Ben Bernanke, να δηλώνει πως η οικονομία των ΗΠΑ καταγράφει πρόοδο προβλέποντας ότι το ΑΕΠ των ΗΠΑ θα αναπτυχθεί με ρυθμό 3% περίπου.
Στην Κίνα, μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς, από το περιβάλλον μέχρι τον χρηματοοικονομικό κλάδο προανήγγειλε η κυβέρνηση σηματοδοτώντας πως η εποχή του εντυπωσιακού ρυθμού ανάπτυξης τελειώνει. Ο πρωθυπουργός της Κίνας, Li Keqiang, δήλωσε πώς για το 2014 ο στόχος για ανάπτυξη παραμένει αμετάβλητος στο 7,5%, τον υψηλότερο ρυθμό μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη, με τις μεταρρυθμίσεις να παραμένουν βασική προτεραιότητα ώστε να επιβραδυνθούν οι επενδύσεις και να επιτευχθεί βιώσιμη ανάπτυξη.
Την Παρασκευή 07 Μαρτίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,543 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 2,980 μονάδες με $ 24,243 την ημέρα, BPI1,075 μονάδες στα $ 8,651 την ημέρα, BSI1,131 μονάδες στα $ 11,831 την ημέρα και BHSI663 μονάδες στα $ 9,654 την ημέρα.
Η ανοδική πορεία του BDI κοντεύει να κλείσει σχεδόν μήνα, καθώς από τις 12 Φεβρουαρίου, όπου βρισκότανε στις 1,085 μονάδες, έχει παρουσιάσει συνεχόμενη άνοδο και συγκεκριμένα άνοδο 458 μονάδων. Το δε μοτίβο που συναντήσαμε τους προηγούμενους μήνες συνεχίζει και επαναλαμβάνεται, με τα Capesνα είναι αυτά που ουσιαστικά συντηρούν την άνοδο αυτή καθώς από τις 12 Φεβρουαρίου που ξεκίνησε η άνοδος του δείκτη, ο BCI έχει αυξηθεί κατά 92,5% και τα έσοδα τους έχουν αυξηθεί από τα $ 8,251 την ημέρα στα $ 24,243 δηλαδή κατά 193% περίπου. Εν αντιθέσει, κατά την διάρκεια της συνεχόμενης αυτής μηνιαίας ανόδου του BDI, τα Panamax έχουν υποστεί πτώση, τόσο σε επίπεδο επιμέρους δείκτη (BPI) -18.8%, όσο και σε επίπεδο μέσου όρου ημερησίων εσόδων κατά -18,3%. Στους υπόλοιπους επιμέρους δείκτες, τα Supramax (BCI), τόσο σε επίπεδο δείκτη όσο και σε μέσο όρο ημερησίων εσόδων έχουν αύξηση κατά 20% περίπου ενώ τα Handysize (BHSI) δεν παρουσιάζουν μεταβολή.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της BraemarSeascope, ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει εισέλθει σε τροχιά βελτίωσης, η οποία θα αρχίσει να γίνεται πιο εμφανής προς το τέλος του χρόνου και κατά το 2015 καθώς κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης θα γέρνει περισσότερο προς την μεριά της ζήτησης. Παράλληλα ο οίκος κάνει αναφορά στην βελτίωση των υποδομών (λιμάνια) της Ινδίας ώστε να μπορούν να δέχονται Capes με αποτέλεσμα η θαλάσσια μεταφορά του Coal προς την Ινδία να μην γίνεται στο μέλλον με Supramax και Panamax αλλά με Capes λόγω οικονομιών κλίμακας.
Στην Κίνα, σύμφωνα με αξιωματούχους αλλά και παράγοντες της βιομηχανίας η εξάρτηση της Κίνας από εισαγόμενο IronOre θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ καθώς εικάζεται ότι αντίστοιχα θα υπάρξει και αύξηση στην παραγωγή χάλυβα παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να βάλει φρένο στην παραγωγή χάλυβα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, για το 2014 η αύξηση της παραγωγής IronOre από τους βασικούς παραγωγούς της διεθνής αγοράς υπολογίζεται στους 126 εκ. τόνους η 14%. Ένας από τους βασικούς παράγοντες που συμβάλλει στην αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα είναι και οι χαμηλές τιμές του εμπορεύματος οι οποίες οφείλονται στην αύξηση της παραγωγής. Το πρόβλημα όμως που προκύπτει είναι η εξάρτηση της Κίνας από ξένους παραγωγούς και μάλιστα το τελευταίο διάστημα υπάρχει η προτροπή από την κυβέρνηση ώστε οι παραγωγοί χάλυβα να «επενδύσουν» σε ορυχεία εκτός Κίνας όπως για παράδειγμα έχει γίνει με την Αφρική. Οι εξαγωγές της Αφρικής, κυρίως από την Νότιο Αφρική, Iron Οre προς την Κίνα, αντιστοιχούν μόλις στο 8% αλλά το Πεκίνο προσπαθεί να αποκτήσει σχέσεις με τουλάχιστον 15 χώρες της Αφρικής, αγοράζοντας μικρές ποσότητες, όπως η Τανζανία, η Ουγκάντα, η Ζάμπια κλπ. μειώνοντας έτσι τις εισαγωγές από την Αυστραλία και την Βραζιλία.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘SEACON 9’ 75.200 DWT (2012 – Nigbo Lantian), πουλήθηκε στα $ 22 εκ.
✏ ΣταSupramax, το ‘WHITEHALO’ 55.380 DWT (2012 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 30 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘MYSTICTREASURE’ 36.000 DWT (2014 – Qingshan) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 23,55 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘KIMJACOB’ 159.211 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 14,5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Σχετική ηρεμία επικράτησε στην αγορά την προηγούμενη εβδομάδα με το γενικότερο ενδιαφέρον να επικεντρώνεται σε πλοία μικρότερου και μεσαίου τονάζ, μεταξύ 6,000 – 14,000 LDT, καθώς ο χρόνος διάλυσης τους είναι μικρότερος συγκριτικά με τα μεγαλύτερα πλοία, επιτρέποντας έτσι στους EndBuyers να μην είναι εκτεθειμένοι σε οποιαδήποτε πτωτική διακύμανση των νομισματικών ισοτιμιών η των εγχώριων τιμών του σιδήρου. Ταυτόχρονα, η ψαλίδα των τιμών, μεταξύ αυτών που ζητάνε οι CashBuyers και αυτών που προσφέρουν οι EndBuyers, μεγαλώνει και εικάζεται ότι οι πρώτοι θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες ακόμη και στο να πιάσουν τις τιμές που έδωσαν για να αγοράσουν τα πλοία.
Στην Ινδία, η σταθεροποίηση της ρουπίας ώθησε τους CashBuyers στο να παραμείνουν οι προσφορές τους προς τους πλοιοκτήτες σε υψηλά επίπεδα. Λόγω των υψηλών αποθεμάτων πλοίων που έχουν συσσωρεύσει οι CashBuyers και τα οποία δεν έχουν πουληθεί ακόμη υπάρχει το ρίσκο η οποιαδήποτε διόρθωση της αγοράς να τους αναγκάσει να ρίξουν τις τιμές προς όφελος των End Buyers δεδομένης και της συνεχιζόμενης προσφοράς των Containers και ιδιαίτερα των Panamax Containers.
Το Πακιστάν, μετά από αρκετό διάστημα εκτός, τελικά μπήκε στην αγορά κυρίως για μεγαλύτερα πλοία όπως Capes και VLCCs καταφέρνοντας μάλιστα να κλείσει ήδη κάποια πλοία. Εικάζεται ότι το επόμενο διάστημα η αγορά του Πακιστάν θα είναι αυτή που θα επικρατήσει στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ αφού οι τιμές που προσφέρει είναι υψηλότερες ακόμη και από των ισχυρών παραδοσιακών αγοραστών του Μπαγκλαντές.
Στο Μπαγκλαντές, οι εναπομείναντες από θέμα χωρητικότητας/διαθεσιμότητας EndBuyers εκδήλωσαν ενδιαφέρον για μικρότερα πλοία σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα τιμών, σε μία προσπάθεια να εκμεταλλευτούν την αύξηση των τιμών του σιδήρου κατά $ 5 τον τόνο. Θα χρειαστεί λίγο διάστημα μέχρι τα διαλυτήρια να «απελευθερωθούν» από προηγούμενες αγορές ώστε οι EndBuyers να ξαναβγούν επιθετικά στην αγορά.
Στη Κίνα, δεν έχει υπάρξει καμία μεταβολή από το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζει να είναι απασχολημένη με τα υπό επιδότηση πλοία των κρατικών εταιριών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 772,068 DWTεκ των οποίων περίπου το 21% (161,068 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 75% (579,154 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 4% (31,846 DWT) Containers & Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 430 - $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 425 - $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 420 - $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 - $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
SEACON 9 | 75,200 2012 Nigbo Lantian | MAN-B&W | - | 06/2017 06/2015 | - | - | 22 |
WHITE HALO | 55,380 2012 I.H.I | Wartsila | 4x30 | - - | - | - | 30 |
MYSTIC TREASURE | 36,000 2014 Qingshan | MAN-B&W | 4x30 | - - | Greek | - | 23,55 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
KIM JACOB | 159,211 1998 Daewoo | B&W | 12 | 07/2018 01/2016 | Greek | - | 14,5 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr