Στην Κίνα, ο προκαταρκτικός δείκτης PMI από HSBC/Markit υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταία επτά μηνών -στις 48.3 μονάδες έναντι προβλέψεων για διατήρηση στις 49.5 μονάδες του Ιανουαρίου, αλλά αναμένουμε τα επίσημα στοιχεία του δείκτη στις 3 Μαρτίου. Οι δυο πρώτοι μήνες του νέου έτους εμφανίζονται παραδοσιακά με υποχώρηση στο δείκτη από το Κινέζικο νέο έτος και ο κρίσιμος μήνας για την περαιτέρω πορεία της δεύτερης παγκόσμιας οικονομικής δύναμης θα είναι ο Μάρτιος .
Εν αντιθέσει για την Αμερική, ο προκαρκτικός δείκτης PMI Markit παρουσίασε σημαντική βελτίωση για το μήνα Φεβρουάριο και αυξήθηκε στις 56.7 μονάδες, που αποτελεί το υψηλότερο επίπεδο τα τελευταία 4 χρόνια, από 53.7 μονάδες τον Ιανουάριο.
Η παγκόσμια οικονομία φαίνεται να βελτιώνει σταδιακά την πορεία της αλλά η ανάρρωση της παραμένει ευάλωτη και η Κίνα δημιουργεί αμφιβολίες χωρίς να απορρίπτει τις προσδοκίες για ισχυρή οικονομική ανάπτυξη. Στη ναυλαγορά, ο τομέας bulkers σημειώνει αργό ρυθμό ανάκτησης μετά τη λήξη της εορταστικής περιόδου της Κίνας, ενώ η ναυλαγορά των crude tankers φαίνεται ότι έχει αλλάξει την άσχημη εικόνα του 2013 με αβέβαια σημάδια σταθεροποίησης της ευφορίας. Στην αγορά των containers, η αρνητική πορεία της ναυλαγοράς στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη παραμένει, αλλά η έντονη διάθεση των ναυτιλιακών παικτών για διαλύσεις στο μέγεθος panamax (από 3,000 εώς 5,000 ΤΕU) φαίνεται ότι θα δημιουργήσει ανάσα στην υπερπροσφορά χωρητικότητας.
Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index ξεπέρασε αυτή τη βδομάδα τις 1.100 μονάδες, κλείνοντας χθές στις 1.164 μονάδες, 58 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 429 μονάδες άνω από το αντίστοιχο κλείσιμο του 2013. Το μικρότερο μέγεθος supramax φαίνεται ότι είναι αυτό που βοηθάει στη σταδιακή άνοδο του δείκτη, καθώς τα επίπεδα ναυλαγοράς spot, σύμφωνα με το Baltic Exchange, ξεπέρασαν αυτή τη βδομάδα τα $11,000/ημέρα. Στο μεγαλύτερο μέγεθος – capesize- η ανάρρωση από την εορταστική περίοδο της Κίνας φαίνεται αργή καθώς τα αποθέματα σε σιδηρομετάλλευμα και θερμικό άνθρακα παραμένουν σε εξαιρετικά υψηλά ετήσια επίπεδα, και συνεπώς η ζήτηση κινητικότητας των ναυλώσεων εμφανίζεται χαμηλή. Τα επίπεδα ναύλων –capesizes- ξεπέρασαν χθές τα $9,700/ημέρα, και αναμένεται η πορεία τους την επερχόμενη βδομάδα.
Στη ναυλαγορά των crude tankers - πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου, τα επίπεδα ναύλων WS στη διαδρομή AG-USG αυξήθηκαν πάλι την περασμένη βδομάδα στις 37.5 μονάδες, στα παρόμοια υψηλά επίπεδα ρεκόρ που είχαν σημειωθεί στις 24 Ιανουαρίου. Η ζήτηση για κατασκευές νεότευκτων πλοίων στο μέγεθος αυτό παραμένει έντονη με φήμες για αύξηση της τιμής ναυπηγήσεων στην Κορέα λίγο παραπάνω από $100εκ δολάρια, από 93 εκ δολάρια το 2013.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παραμένει σε συνεχόμενη ύφεση από τις 24 Ιανουαρίου με τη ζήτηση των διαλύσεων σε πλοία ηλικίας 16 ετών στο μέγεθος panamax (3,000-5,000TEU) να ευνοεί στο χαμηλό ρυθμό αύξησης του στόλου και σε έλεγχο της υπερπροσφοράς χωρητικότητας. Εκτιμάται ότι ο ρυθμός αύξησης του στόλου containers θα παρουσιάσει το χαμηλότερο ρυθμό αυξήσεως -5.5% που έχει σημειωθεί τη τελευταία δεκαετία.
Πηγή: GOLDEN DESTINY RESEARCH & VALUATIONS
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr