Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, βάσει ιστορικών στοιχείων το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, συνήθως, είναι το πιο χαμηλό τρίμηνο καθώς εκτός από τις αργίες στη Δύση και στην Ασία, υπάρχει και το φαινόμενο της εποχικότητας λόγω των καιρικών συνθηκών που επηρεάζουν την παραγωγή (εξόρυξη) των εξαγωγικών χωρών και την ζήτηση για εμπορεύματα των χωρών που εισάγουν, έχοντας σαν αποτέλεσμα την διόρθωση του δείκτη και την μείωση των ημερησίων εσόδων των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν τις αργίες η Κίνα αυξάνει τις εισαγωγές IronOre από την Αυστραλία και την Βραζιλία καθώς μετά τις εορτές τα Κινεζικά ορυχεία εξόρυξης του μεταλλεύματος κλείνουν λόγω του βαρύ χειμώνα ενώ ταυτόχρονα οι εξαγωγές από Αυστραλία και Βραζιλία το πρώτο τρίμηνο κάθε χρόνου είναι αρκετά μειωμένες λόγω των έντονων βροχοπτώσεων οι οποίες διακόπτουν τη λειτουργία των ορυχείων.
Οι συνολικές εισαγωγές της Κίνας σε IronOre το 2013 έφτασαν τους 820 εκ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 10% συγκριτικά με το 2012. Οι αναλυτές στη Shanghai εκτιμούν ότι φέτος οι εισαγωγές θα αυξηθούν κατά 100 εκ. τόνους καθώς αναμένουν ότι θα υπάρξει αύξηση στην Κινεζική παραγωγή χάλυβα, αρκετά αυξημένο νούμερο από αυτό του MetallurgicalIndustryPlanningandResearchInstitute το οποίο τοποθετεί την αύξηση στους 30 εκ. τόνους περίπου. Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο πως η πορεία των εισαγωγών του IronOre, εκτός από την ζήτηση, είναι άμεσα εξαρτώμενη επίσης από την τιμή του, τιμή η οποία εξαρτάται από τις ποσότητες που παράγει η Αυστραλία και η Βραζιλία και οι οποίες σύμφωνα με όλα τα στοιχεία το 2014 η παραγωγή θα είναι αυξημένη.
Αντίθετη με την πτωτική πορεία του δείκτη χαρακτηρίζεται όμως η διάθεση των πλοιοκτητών σε παγκόσμιο επίπεδο για νέες παραγγελίες η αγορές μεταχειρισμένων πλοίων καθώς η χρονιά ξεκίνησε με έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον παρά το γεγονός ότι οι τιμές συνεχίζουν να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις τόσο στα νεότευκτα όσο και στα μεταχειρισμένα πλοία. Για τα νεότευκτα πλοία, εκτιμάται ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται, τουλάχιστον για το επόμενο τρίμηνο και συγκεκριμένα για τα Capes οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 6.9%, τα Panamax 3.4%, Ultramax/Handymax 4.9% και Handysize 2.7%. Αντίστοιχα για τα μεταχειρισμένα πλοία 5αετίας έως 10εατίας εκτιμάται ότι η αύξηση των τιμών για το επόμενο τρίμηνο θα είναι για τα Capes 17%, Panamax 15%, Ultramax/Handymax 10% και για τα Handysize 10%.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Ultramax, το ‘DIETRICHOLDENDORFF’ 63.500 DWT (2013 – Dayang SB) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 31 εκ. Εικάζεται ότι πουλήθηκε με T/C, πίσω στους πωλητές, συνδεδεμένο με τον δείκτη BSI.
✏ Στα Supramax, το ‘FAREASTERNVENUS’ 53.487 DWT (2006 – Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 20,5 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘EILHARDSCHULTE’ 49.361 DWT (1999 – I.H.I) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,7 εκ., το ‘PACIFICCHAMP’ 43.222 DWT (1996 – Hyundai H.I) αγοράστηκε στα $ 9 εκ., το ‘PACIFICROYAL’ 42.975 DWT (1996 – Hyundai H.I ) πουλήθηκε στα $ 9 εκ. και το ‘AZURESKY’ 45.712 DWT (1995 – Hashihama Zosen) πουλήθηκε στα $ 8,7 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘PACIFICCHIKUSA’ 16.870 DWT (2000 – Shin Koshi) πουλήθηκε στα $ 5 εκ.
Στον τομέα των tankersέγινε η ακόλουθη πράξη:
✏ Στα VLCC, το ‘LUXEMBOURG’ 299.150 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε για να μετατραπεί σε FPSO, στα $ 28 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Συνεχίζει να εντυπωσιάζει το ξεκίνημα του χρόνου στον τομέα των διαλύσεων σχετικά με τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών, οι οποίες συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία γεγονός το οποίο οφείλεται στην νομισματική σταθεροποίηση αλλά και στην αύξηση των τιμών του σιδήρου σχεδόν σε όλες τις αγορές. Τα ανωτέρω βέβαια έχουν ξυπνήσει πάλι τα γνωστά ένστικτα της σπέκουλας καθώς οι CashBuyers βασιζόμενοι στο θετικό κλίμα που επικρατεί έχουν ήδη αρχίσει και προεξοφλούν περεταίρω βελτίωση της αγοράς.
Η Ινδία, συνεχίζει και κατέχει την ηγετική θέση στην αγορά με τους CashBuyers να έχουν ανεβάσει τα επίπεδα των τιμών κατά $ 20 τον τόνο (LDT) «χτυπώντας» έτσι τον ουσιαστικά περιορισμένο αριθμό πλοίων που υπάρχει στην αγορά. Γεγονός είναι πως αν αυτά τα υψηλά επίπεδα των τιμών παραμείνουν αμετάβλητα για κάποιο διάστημα, ενδεχομένως να δελεάσουν κάποιους πλοιοκτήτες, των οποίων τα πλοία είτε έχουν να περάσουν τα χαρτιά τους (SpecialSurvey / DryDock) είτε ολοκληρώνουν κάποιο ναύλο, ώστε να τα οδηγήσουν προς διάλυση.
Το Πακιστάν, ενώ παρουσιάζει ενδιαφέρον για αγορές πλοίων, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα επίπεδα των τιμών της Ινδίας και του Μπαγκλαντές και αρκείτε στο ρόλο του παρατηρητή προς το παρόν. Σε αρκετές περιπτώσεις οι αυξημένες προσφερόμενες τιμές των ανταγωνιστριών αγορών, εκμηδένισαν και το πλεονέκτημα του GasFreeforManEntry που προσφέρει το Πακιστάν για τα δεξαμενόπλοια.
Στο Μπαγκλαντές, μετά τις εκλογές έχει αρχίσει και επικρατεί σχετική ηρεμία το οποίο βοήθησε στο να οδηγηθούν οι τιμές του σιδήρου σε υψηλότερα επίπεδα, περίπου $ 12 τον τόνο (LDT). Η ουσιαστική έλλειψη από την αγορά μεγαλύτερων πλοίων όπως Capes και VLCCs έχει οδηγήσει τους αγοραστές να στρέψουν το ενδιαφέρον τους σε μικρότερα πλοία και Containers.
Στη Κίνα, οι τιμές παρουσίασαν βελτίωση, καθώς λόγω των επερχόμενων αργιών τα διαλυτήρια χτίζουν αποθέματα , αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες αγορές γεγονός όμως που δεν τους ενοχλεί καθώς το μέτρο της επιδότησης για διάλυση Κινεζικών πλοίων αποτελεί μεγάλο δέλεαρ για κρατικές εταιρίες να οδηγήσουν προς διάλυση τα παλαιά πλοία και να προβούν σε ανανέωση στου στόλου τους.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 227,879 DWT, εκ των οποίων περίπου το 15% (34,070 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 43% (97,097 DWT) δεξαμενόπλοια και το 42% (93,712 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 425 - $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 410 - $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 420 - $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 - $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
DIETRICH OLDENDORFF | 63,500 2013 Dayang SB | MAN-B&W | 4x35 | - - | Greek | May include index linked T/C back to the sellers | 31 |
FAR EASTERN VENUS | 53,487 2006 Imabari | MAN-B&W | 4x30 | 01/2016 - | Greek | - | 20,5 |
EILHARD SCHULTE | 49,361 1999 I.H.I | Sulzer | 4x25 | 08/2014 08/2014 | Greek | - | 12,7 |
PACIFIC CHAMP | 43,222 1996 Hyundai H.I | B&W | 4x25 | 08/2016 07/2014 | - | Cardiff Marine Delivery mid 2014 | 9 |
PACIFIC ROYAL | 42,975 1996 Hyundai H.I | B&W | 4x25 | 12/2016 11/2014 | - | Cardiff Marine Delivery mid 2014 | 9 |
AZURE SKY | 45,712 1995 Hashihama Zosen | B&W | 4x30 | 03/2015 03/2015 | - | - | 8,7 |
PACIFIC CHIKUSA | 16,870 2000 Shin Koshi | B&W | 3x25 | 01/2015 01/2015 | - | - | 5 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
LUXEMBOURG | 299,150 1999 Daewoo | MAN-B&W | 15 | - 04/2015 | Modec | Euronav - Sold for conversion into a FPSO | 28 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr