Ιδιαίτερη σημασία αναμένεται να έχει η συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας με τον αρμόδιο επίτροπο για τις Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις, Χοακίν Αλμούνια, προκειμένου να καμφθούν οι όποιες αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με την έγκριση της συμβάσεως από την επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ του φιλικού διακανονισμού ΟΛΠ-ΣΕΠ για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ.
Το επόμενο διάστημα, αναμένεται να ξεκινήσει ανάμεσα στο υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ ένα νέος κύκλος διαβούλευσης για το σχέδιο πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, όπου στην πρόκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα υπάρχει σαφής όρος και θα ζητούνται δεσμεύσεις από τον ανάδοχο για μελλοντικές επενδύσεις.
Ανεξάρτητα από την εκκρεμότητα της φιλικής διευθέτησης ΟΛΠ-ΣΕΠ για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ, το υπουργείο Ναυτιλίας που έχει και την εποπτεία για τον επενδυτή και την εφαρμογή του επενδυτικού πλάνου, αναμένεται, μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ, να προχωρήσει τη διαδικασία καθώς έχει τεθεί ο στόχος του προϋπολογισμού για την είσπραξη 450 εκατ. ευρώ από την αξιοποίηση των λιμανιών.
Να θυμίσουμε ότι ο υπουργός Ναυτιλίας, την περασμένη εβδομάδα, αναφερόμενος στο θέμα πώλησης του ΟΛΠ, τάχθηκε υπέρ της παραχώρησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών και ανέφερε, ότι αυτό που τίθεται ως όρος στο ΤΑΙΠΕΔ είναι να διατηρηθεί υπό δημόσιο έλεγχο το τιμολόγιο της ακτοπλοΐας για να μη μεταβληθεί το λιμάνι του Πειραιά σε ένα ακριβό λιμάνι με αποτέλεσμα η νησιωτική Ελλάδα να υποστεί τις συνέπειες.
Οι προτεραιότητες της Ελληνικής Προεδρίας
Κατά τα λοιπά, ο κ. Βαρβιτσιώτης θα ενημερώσει την επιτροπή Συγκοινωνιών και Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τις προτεραιότητες της ελληνικής Προεδρίας στον τομέα της Ναυτιλίας, οι οποίες αφορούν στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών λιμανιών, στη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, στη διασυνοριακή συνεργασία και στη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών στα θαλάσσια σύνορα, στη διαφύλαξη και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και στην ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική, με έμφαση στη «Γαλάζια Ανάπτυξη».
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, τόνισαν στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, ότι η ελληνική Προεδρία θα επιδιώξει τα λιμάνια να μπουν σε προτεραιότητα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου να ληφθούν μέτρα και πολιτικές που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και έτσι θα αποτελέσουν για τη χώρα μας, τους βασικούς πόλους ανάπτυξης στις τοπικές κοινωνίες και στην εθνική οικονομία.
Ήδη σε όλη την ελληνική επικράτεια, έχουν δρομολογηθεί αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις έργων για τη βελτίωση των υποδομών, με στόχο να αναπτυχθούν οι δυνατότητές τους. Σημειώνεται δε, ότι η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας, από την κείμενη νομοθεσία δεν έχει αρμοδιότητα εκτέλεσης δημοσίων έργων, καθώς αυτά εκτελούνται από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή τις αντίστοιχες αποκεντρωμένες υπηρεσίες Περιφερειακού ή τέως Νομαρχιακού επιπέδου, καθώς και από τους Οργανισμούς Λιμένων ΑΕ ή τα Λιμενικά Ταμεία.
Ήδη, το υπουργείο Ναυτιλίας και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, με στόχο τη βελτίωση τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών έχει δρομολογήσει προτάσεις έργων για αδειοδότηση και εκτέλεση σε 11 οργανισμούς λιμένων και 38 λιμενικά ταμεία και δημοτικά λιμενικά ταμεία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr