Κεντρικό μέλημα των χωρών, που συναποτελούν σχεδόν το 50% της κοινοτικής ναυτιλίας, είναι η διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα η αποφυγή αύξησης των φόρων στις «προπέλες».
Ωστόσο, κάθε χώρα από τις δυνατές αυτές ναυτικές δυνάμεις του νότου, προωθεί μια νέα στρατηγική, που δεν έχει άλλο στόχο παρά να προσελκύσει πλοία ή εταιρίες στο νηολόγιό της ή στο έδαφός της αντίστοιχα.
Οι διαρροές προς Μάλτα και Κύπρο
Είναι ενδεικτικό ότι με βάση τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έρευνα της CIA και αφορά πάντα τους στόλους με βάση τα εθνικά χαρακτηριστικά τους (εθνικότητα διαχειριστών) και όχι τους στόλους που φιλοξενούνται σε ανοικτά νηολόγια, όπως αυτά του Παναμά, της Λιβερίας ή των Νήσων Μάρσαλ, οι Έλληνες με τα 3.319 πλοία που βρίσκονται υπό τον έλεγχο τους, αναδεικνύονται η τέταρτη μεγαλύτερη ναυτική δύναμη του πλανήτη.
Όσον αφορά τα 3.319 πλοία των Ελλήνων, από αυτά τα 860 είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό νηολόγιο, ενώ τα υπόλοιπα 2.459 είναι εγγεγραμμένα σε άλλα νηολόγια πλοίων. Τα πρώτα έξι νηολόγια πλοίων στα οποία προτιμούν οι Έλληνες να εγγράφουν τα πλοία τους είναι τα ακόλουθα:
Λιβερία (505 πλοία), Μάλτα (469) Νήσοι Μάρσαλ (408 πλοία), Παναμάς (379 πλοία), Μπαχάμες (225 πλοία) και Κύπρος (201 πλοία).
Συνολικά, δηλαδή, από τα 2.459 πλοία των Ελλήνων που δεν έχουν υψωμένη την γαλανόλευκη, τα 2.187 είναι εγγεγραμμένα σε μόλις έξι νηολόγια πλοίων.
Υπάρχουν ακόμη 264 πλοία που ανήκουν σε Έλληνες διαχειριστές και είναι εγγεγραμμένα σε άλλα μικρότερα νηολόγια πλοίων.
Μάλιστα στις αρχές του 2013, η Μάλτα είδε τα ελληνικών συμφερόντων πλοία που πήγαν στο νηολόγιό της να αυξάνουν κατά 38, τα Μarshall Islands κατά 28 και η σημαία της Λιβερίας κατά 12.
ΟΙ άσπονδοι φίλοι
Στο πλαίσιο αυτό, οι αυξήσεις φόρων που έγιναν στην εμπορική ναυτιλία και επιβλήθηκαν, εν πολλοίς από την τρόικα, αποτελούν χρυσή ευκαιρία για τους άσπονδους φίλους. Πέρα από τη Μάλτα, που αποτελεί σταθερό "καταφύγιο" για ελληνόκτητα πλοία κι επιχειρήσεις, η Κύπρος, καλοβλέπει, την υποδοχή εταιριών και πλοίων, ιδιαίτερα από την Ελλάδα, καθώς η κυβέρνηση του νησιού, στο φόντο και της κρίσης, έχει στόχο την περαιτέρω αναβάθμισή της εμπορικής της ναυτιλίας, σύμφωνα με όσα είπε κατά τη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψής του ο Κύπριος υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων Τάσος Μητσόπουλος στο Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας στη Λεμεσό.
Ειδικότερα, ερωτηθείς για τους στόχους της νέας εθνικής στρατηγικής, ο υπουργός είπε -σύμφωνα με τα κυπριακά μέσα μαζικής ενημέρωσης- πως υπάρχει μια προκαταρκτική στοχοθέτηση, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την προώθηση της μηχανογράφησης, την καλύτερη στελέχωση και εξωστρέφεια των ναυτιλιακών γραφείων στο εξωτερικό, εσωτερικές διοικητικές αναδιαρθρώσεις στο Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας, την ποιοτική αναβάθμιση της παρουσίας της Κύπρου στα διεθνή φόρα και στους χώρους προβολής της ναυτιλίας, την προσέγγιση των εταιρειών που βρίσκονται ήδη και δραστηριοποιούνται με επιτυχία στην Κύπρο και την προσέλκυση της ελληνικής αγοράς, «η οποία παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί παρά πολλοί Ελλαδίτες εφοπλιστές αυτή την ώρα ναυπηγούν μεγάλο αριθμό νέων πλοίων».... Βέβαια και πριν τις εκλογές του 2011, που υπήρξε αντίστοιχη κίνηση προς τη Μεγαλόνησο, δεν υπήρξε θετικό αποτέλεσμα... Αντί για τον Τσίπρα, ήλθε το "κούρεμα" από τον Όλι Ρεν...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr