Πιο συγκεκριμένα την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,512 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCIστις 2,101 μονάδες με $ 17,452 την ημέρα, BPI1,621 μονάδες στα $ 12,921 την ημέρα, BSI1,190 μονάδες στα $ 12,448 την ημέρα και BHSI730 μονάδες στα $ 10,465 την ημέρα.
Στην προηγούμενη ανασκόπηση η G. Moundreas, είχε αναφέρει ότι η αναμενόμενη διόρθωση του δείκτη ήρθε με περίπου 2 εβδομάδες καθυστέρηση, γεγονός το οποίο δεν βοηθάει στην πορεία του δείκτη βραχυπρόθεσμα, καθώς σύντομα, στο τέλος του μήνα, θα ξεκινήσουν οι εορταστικές εκδηλώσεις του Νέου έτους στην Κίνα το οποίο σημαίνει ότι οι πτωτικές πιέσεις θα συνεχιστούν.
Φυσικά η μείωση της απασχόλησης των Capes οφείλεται στην συνήθη ύποπτο, την Κίνα, και στην μείωση των εισαγωγών και ειδικότερα σε IronOre. Τα προηγούμενα χρόνια οι τοπικές χαλυβουργίες συνήθως αγόραζαν IronOreμία εβδομάδα πριν τις εορταστικές εκδηλώσεις του Νέου Έτους, ώστε να χτίσουν τα κατάλληλα αποθέματα. Στην παρούσα φάση όμως, σύμφωνα με στοιχεία των traders, τα ήδη υπάρχοντα αποθέματα είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα τα οποία μπορούν να καλύψουν την συνολική παραγωγή των χαλυβουργιών για ένα μήνα και εκτιμάται ότι μέχρι και το τέλος των αργιών, δηλαδή το τέλος της πρώτης εβδομάδας του Φεβρουαρίου, δεν θα υπάρξει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον για IronOre λαμβάνοντας υπόψη και την πτωτική πορεία των τιμών των προϊόντων χάλυβα στην εγχώρια αγορά της Κίνας. Παράλληλα, τα νέα περιβαντολογικά μέτρα της κυβέρνησης κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε συνδυασμό με την νέα πιο σκληρή πιστωτική πολιτική των τραπεζών με στόχο την βελτίωση των ισολογισμών τους, δυσκολεύουν περισσότερο την πορεία των εισαγωγών, όχι μόνο σε IronOre αλλά και Coal, Copper, Bauxite κλπ. Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά πως η Κίνα, η οποία αγοράζει πάνω από τα 2/3 του μεταφερόμενου διά θαλάσσης μεταλλεύματος παγκοσμίως, το Δεκέμβριο εισήγαγε 73,38 εκ. τόνους παρουσιάζοντας πτώση περίπου 6% συγκριτικά με τον Νοέμβριο.
Στον αντίποδα, τα θετικά στοιχεία για το IronOre και κατ’ επέκταση για την πορεία της αγοράς είναι πως για πρώτη φορά από το 2009 οι εισαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν αύξηση, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 4% το 2013 ύστερα από μία πτωτική πορεία της τάξης του 4% για το 2011 και 2012 αντίστοιχα.
Η BIMCO στην τελευταία της ανάλυση εκτιμά πως για τις επόμενες εβδομάδες ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων θα κυμανθεί για τα Capes από $15,000 – $30,000, τα Panamax από $9,000 – $16,000, τα Supramax από $11,000 – 17,000 και τα Handysize από $9,000 - $12,000.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Kamsarmax, το ‘MINERALPEARL’ 81.545 DWT (2013 – Guangzhou Longxue) πουλήθηκε στα $ 27 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘PRETTYMASTER’ 82.000 DWT (2013 – Zhejiang Judger) πουλήθηκε στα $ 24 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘TINAA’ 42.717 DWT (1997 – I.H.I) αγοράστηκε από Δανούς στα $ 10,5 εκ., το ‘SEAPEACE’ 46.486 DWT (2000 – Kanasashi K.K) αγοράστηκε από Έλληνες περίπου στα $ 14 εκ. και το ‘ST. ANDREW’ 41.425 DWT (1996 – Varna) πουλήθηκε στα $ 6,75 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘CARLOLDENDORFF’ 32.189 DWT (2002 – Shaiki HvyInd.) πουλήθηκε
στα $ 14 εκ., το ‘CSSOLARIS’ 28.942 DWT (2001 – Imabari) αγοράστηκε στα $ 12,9 εκ., το ‘CYNTHIAPIONEER’ 23.641 DWT (2009 – Shin Kochi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 15 εκ. και το ‘DANIELABOLTEN’ 23.641 DWT (2008 – Shin Kochi) πουλήθηκε στα $ 14,8 εκ.
Στον τομέα των tankersγίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘HERO’ 156.644 DWT (2011 – Jiangsu Rongsheng) πουλήθηκε σε Έλληνες περίπου στα $ 50 εκ.
✏ Στα Products, το ‘ELEGANTVICTORIA’ 74.999 DWT (2007 – Onomichi) αγοράστηκε από την Prime Marine πάνω από τα $ 28 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘MYKINES’ 17.527 DWT (2008 – Samho Tongyoung), το ‘MALPENSA’ 17.527 DWT (2009 - Samho Tongyoung) και το ‘MIRABEAU’ 17.527 DWT (2009 - Samho Tongyoung) πουλήθηκαν σε διαφορετικούς αγοραστές προς $ 18 το κάθε ένα.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Ύστερα από αρκετό διάστημα, οι βασικοί παράγοντες των διαλύσεων όπως, η ζήτηση και οι τιμές δείχνουν να έχουν επανακάμψει προσφέροντας έτσι το κίνητρο στους πλοιοκτήτες να προβούν σε διαλύσεις των υπερήλικων πλοίων αλλά από την άλλη η θετική μέχρι τώρα πορεία των ναύλων σε όλους τους τομείς, με ενδεχομένως μόνη εξαίρεση αυτή των Containers, λειτουργεί κάπως αποτρεπτικά στο να παρθεί αυτή η απόφαση.
Η Ινδία, σε γενικές γραμμές δείχνει να έχει ξεπεράσει προς το παρόν τα προβλήματα της νομισματικής ισοτιμίας και οι τιμές του σιδήρου το τελευταίο διάστημα έχουν παρουσιάσει σταθεροποιητικές τάσεις, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης ιδιαίτερα για πλοία όπου το LightWeight (LDT) είναι μεταξύ 5,000 – 10,000 LDT καθώς οι EndBuyers μετά από την εμπειρία του προηγούμενου χρόνου με τις έντονες διακυμάνσεις στη ρουπία και στις τιμές του σιδήρου, προτιμούν να μην είναι εκτεθειμένοι με μεγάλα και ακριβά αποθέματα.
Το Πακιστάν, συνεχίζει να μην μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη τα επίπεδα των προσφερομένων τιμών της Ινδία και του Μπαγκλαντές. Αυτό μάλλον οφείλεται και στην έλλειψη των δεξαμενόπλοιων από την αγορά στην παρούσα φάση, τα οποία είναι η κύρια προτίμηση του Πακιστάν, ενώ από την άλλη τα Containers τα οποία υπάρχουν στην αγορά είναι απαγορευτικά λόγω του βυθίσματος τους (DraftIssues).
Στο Μπαγκλαντές, τελικά οι εκλογές έγιναν και σιγά - σιγά οι αναταραχές έχουν αρχίσει και κοπάζουν, οδηγώντας έτσι τους EndBuyers και πάλι στην αγορά αλλά και σε αυτή την περίπτωση για πλοία μικρότερου τονάζ, καθώς φοβούνται μήπως η πολιτική αναταραχή αναζωπυρωθεί και βρεθούν εκτεθειμένοι και αυτοί με μεγάλα και ακριβά αποθέματα.
Η Κίνα, δεν έχει καταφέρει να μπει ακόμη στην αγορά, καθώς τα επίπεδα των τιμών της δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικά και παρά την οποιαδήποτε προσπάθεια των End Buyers να αγοράσουν κάποια μη Κινεζικά πλοία, ώστε να έχουν κάποια αποθέματα λόγω των επερχόμενων αργιών, οι προσπάθειες δεν απέφεραν καρπούς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 561,341 DWT, εκ των οποίων περίπου το 43% (243,569 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (102,011 DWT) δεξαμενόπλοια και το 39% (215,761 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 - $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 410 - $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 - $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
MINERAL PEARL | 81,545 2013 Guangzhou Longxue | MAN-B&W | - | - - | - | - | 27 |
PRETTY MASTER | 82,000 2013 Zhejiang Judger | - | - - | - | - | 24 | |
ORIENT RISE | 56,700 2010 Qingshan | MAN-B&W | 4x30 | 04/2015 - | German | - | 21,5 |
TINA A | 42,717 1997 I.H.I | Sulzer | 4x30 | 03/2017 03/2017 | Danish | Kouros Maritime | 10,5 |
SEA PEACE | 46,486 2000 Kanasashi K.K | Mitsubishi | 4x30 | 06/2015 06/2015 | Greek |
|
|
ST. ANDREW | 41,425 1996 Varna | B&W | 4x30 | 01/2016 04/2014 | - | - | 6,75 |
CARL OLDENDORFF | 32,189 2002 Saiki HvyInd. | Mitsubishi | 4x30 | - - | - | - | 14 |
CS SOLARIS | 28,492 2001 Imabari | MAN-B&W | 4x30 | 07/2016 07/2014 | Non-European | - | 12,9 |
CYNTHIA PIONEER | 23,641 2009 Shin Kochi | MAN-B&W | 4x30 | 03/2014 03/2014 | Greek | - | 15 |
DANIELA BOLTEN | 23,641 2008 Shin Kochi | MAN-B&W | 4x30 | 01/2018 12/2015 | - | - | 14,8 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
HERO | 156,644 2011 Jiangsu Rongsheng | MAN-B&W | 12 | - - | Greek | Subjects Attached |
|
ELEGANT VICTORIA | 74,999 2007 Onomichi | MAN-B&W | 12 | - - | Prime Marine | - |
|
MYKINES | 17,527 2008 Samho Tongyoung | MAN-B&W | 14 | - - | Danish and Singaporean | IMO II | 18 |
MALPENSA | 17,527 2009 Samho Tongyoung | MAN-B&W | 14 | - - | 18 | ||
MIRABEAU | 17,527 2009 Samho Tongyoung | MAN-B&W | 14 | - - | 18 |
ΠΗΓΗ: G. MOUNDREAS & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr