Τελικά ο δείκτης έσπασε και το ψυχολογικό φράγμα των 2,000 μονάδων αυξάνοντας έτσι τις προσδοκίες ότι ενδεχομένως τα χειρότερα να έχουν περάσει και πως πραγματικά το 2014 η ναυλαγορά θα κινηθεί σε καλύτερα νούμερα, σε επίπεδα μέσου όρου αλλά και υψηλού σημείου, από αυτά των 2 τελευταίων χρόνων, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι κατά περιόδους δεν θα υπάρχουν και οι γνωστές πτωτικές διορθώσεις.
Για άλλη μία φορά τα Capes παρουσίασαν την καλύτερη απόδοση αφού σε διάστημα μίας εβδομάδας τα έσοδα τους αυξήθηκαν κατά $ 9,240 την ημέρα η 37,55%, τα Panamax 10%, τα Supramax 5% και τα Handysize κατά 3,5%. Να επισημάνουμε βέβαια ότι τα Capes είναι αυτά που δείχνουν να παρουσιάζουν και την μεγαλύτερη μεταβλητότητα δηλαδή μεγάλες και σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξομειώσεις, εν αντιθέσει με τα πλοία μικρότερου τονάζ τα οποία το τελευταίο διάστημα έχουν επιδείξει μία συντηρητική σταθερά ανοδική πορεία.
Αναφορικά με τον άλλο συνήθη ύποπτο για την θετική πορεία της ναυλαγοράς, την Κίνα, οι εισαγωγές IronOre παρουσίασαν αύξηση 18,3% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο, φτάνοντας τους 77,84 εκ. τόνους τον Νοέμβριο, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 74,58 εκ. τόνων του Σεπτεμβρίου. Μέχρι στιγμής για το σύνολο του χρόνου οι εισαγωγές IronOre της Κίνας έχουν φτάσει στους 746,1 εκ. τόνους παρουσιάζοντας αύξηση 10,9% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου χρόνου. Για το άμεσα επόμενο διάστημα εκτιμάται πως οι εισαγωγές θα κινηθούν με ηπιότερο ρυθμό καθώς λόγω του χειμώνα η ζήτηση για σίδηρο θα μειωθεί ενώ εικάζεται πως θα υπάρχει και αυξητική τάση στις τιμές του εμπορεύματος. Η αύξηση των εισαγόμενων ποσοτήτων αλλά και των τιμών του IronOre οφείλεται στην διαδικασία χτισίματος αποθεμάτων καθώς γενικά αναμένεται η ζήτηση για σίδηρο να αυξηθεί καθώς η κυβέρνηση αναμένεται να αυξήσει τα κατασκευαστικά έργα και τις υποδομές. Τα αποθέματα συνέχισαν να αυξάνονται για 6η συνεχόμενη εβδομάδα στα λιμάνια της Κίνας, φτάνοντας τους 87,4 εκ. τόνους , το υψηλότερο επίπεδο σε περίπου ένα χρόνο.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η εκτίμηση της KoreaInvestment & Securities σχετικά με την επιστροφή των Ευρωπαϊκών τραπεζών στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση το οποίο θα βοηθήσει σημαντικά τον ναυπηγικό τομέα της Κορέας. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι μετά το ξέσπασμα της χρηματοοικονομικής κρίσης οι Ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν αρχίσει να συσσωρεύουν κεφάλαια και να βελτιώνουν τους ισολογισμούς τους ώστε να ανταπεξέλθουν στους κανόνες που ορίζει η Βασιλεία ΙΙΙ. Στην παρούσα φάση αναφέρει πως οι κυριότερες τράπεζες ναυτιλιακής χρηματοδότησης αναμένεται να επαναδραστηριοποιηθούν σιγά – σιγά από τον επόμενο χρόνο ιδιαίτερα μετά τα StressTests που θα διεξάγει η ΕΚΤ προκειμένου να υλοποιηθεί η τραπεζική ενοποίηση. Διατηρούμε επιφυλάξεις για το αν η πρόβλεψη αυτή θα επαληθευθεί, αλλά συμφωνούμε με την συνέχεια της εκτίμησης που αναφέρει ότι η αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων αποτελεί θετικό γεγονός για τις τράπεζες καθώς αυξάνεται η αξία της επιβοηθητικής εγγύησης του δανείου (CollateralValue) το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται το ρίσκο των ήδη χορηγηθέντων δανείων που θεωρητικά μπορεί να οδηγήσει στην χορήγηση νέων δανείων.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax – PostPanamax, το ‘HOKORIKUMARU’ 94.274 DWT (1995 – Mitsubishi) και το ‘SHIRANE’ 77.672 DWT (2000 – Mitsui S.B) πουλήθηκαν από την NYK, το πρώτο σε Κινέζους στα $ 8,9 εκ. και το δεύτερο σε Ινδονήσιους στα 15,5 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘RUBYSTAR’ 34.329 DWT (2010 – Shinan H.I) πουλήθηκε σε δημοπρασία λίγο πάνω από τα $ 16 εκ.και το ‘CIELODIGENOVA’ 32.354 DWT (2005 – Kanda) στα $ 16,5.
Στον τομέα των tankersέγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα Handies, το ‘ANTEA’ 40.094 DWT (2002 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 15,2 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘BREGEN’ 13.941 DWT (1994 – Ching Fu S.B) πουλήθηκε στα $ 6,8 εκ. και το ‘FRECCIAMARE’ 3.150 DWT αγοράστηκε από Ρώσους στα $ 9,5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Το κύριο χαρακτηριστικό της προηγούμενης εβδομάδας ήτανε η έντονη νευρικότητα που επικράτησε στην αγορά όπου είχε και σαν αποτέλεσμα τον ιδιαίτερα χαμηλό όγκο των διαλύσεων. Βέβαια το γεγονός της ανόδου της ναυλαγοράς και της αύξησης των εσόδων των πλοίων το τελευταίο διάστημα λειτουργεί αποτρεπτικά στον τομέα των διαλύσεων και το τελευταίο διάστημα αυτό είναι μία πραγματικότητα. Εκτιμάται πως ο συνολικός όγκος των διαλύσεων για το 2013 θα είναι μειωμένος κατά 1/3 από το ιστορικό ρεκόρ των 66 εκατομμυρίων τόνων του προηγούμενου χρόνου αλλά φτάνοντας το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ του 1985.
Η Ινδία, την προηγούμενη εβδομάδα αντιμετώπισε και πάλι μεταβλητότητα τόσο στην νομισματική ισοτιμία όσο και στις εγχώριες τιμές του σιδήρου με αποτέλεσμα οι αγοραστές, EndBuyers, να επιλέξουν να μην δραστηριοποιηθούν, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από την εικόνα των διαλυτηρίων όπου εκτιμάται πως το 50% είναι άδεια, παρά την προσπάθεια των CashBuyers να πουλήσουν τα αποθέματα τους σε τιμές της αγοράς και όχι σπέκουλας.
Το Πακιστάν, και αυτό για άλλη μια εβδομάδα αντιμετώπισε τα γνωστά προβλήματα ισοτιμίας, με την ρουπία να διαπραγματεύεται μεταξύ των 108 – 109 ρουπίων στο δολάριο, αποτρέποντας έτσι για άλλη μία φορά τους EndBuyers στο να βγουν στην αγορά. Αν η ισοτιμία βελτιωθεί, τότε η αγορά του Πακιστάν θα γίνει από τις πιο ανταγωνιστικές, ιδιαίτερα για τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ, καθώς οι τιμές του σιδήρου παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα και η ζήτηση ισχυρή.
Στο Μπαγκλαντές, η πολιτική κατάσταση είναι ο κύριος παράγοντας που έχει παραλύσει τον τομέα των διαλύσεων, καθώς εν όψει των επερχόμενων εκλογών στις 5 Ιανουαρίου, όλη η χώρα ουσιαστικά έχει παραλύσει από απεργίες. Μέσα σε αυτή την αναταραχή ελάχιστοι EndBuyers έχουν αρχίσει να αγοράζουν πλοία προσδοκώντας αύξηση των τιμών του σιδήρου όπως συνήθως συμβαίνει σε περιόδους κρίσης.
Η Κίνα, συνεχίζει να παραμένει απλός θεατής, καθώς οι τιμές του σιδήρου παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις, λόγω της προσπάθειας της κυβέρνησης να αποφύγει υπέρ-θέρμανση της οικονομίας, με αποτέλεσμα και οι προσφερόμενες τιμές να παραμένουν πιεσμένες. Από την άλλη εικάζεται ότι ακόμη και αν βελτιωνόντουσαν οι τρέχουσες τιμές δεν θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν τις τιμές των υπόλοιπων αγορών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε αρκετά μειωμένος στους 193,957 DWT, εκ των οποίων περίπου το 53% (103,320 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια και το 47% (90,637 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 - $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
HOKURIKU MARU | 94,274 1995 Mitsubishi H.I | Mitsubishi | 2x25 | 03/2014 03/2014 | Chinese | NYK | 8,9 |
SHIRANE | 77,672 2000 Mitsui S.B | B&W | - | 03/2015 03/2015 | Indonesian | 15,5 | |
RUBY STAR | 34,329 2010 Shinan H.I | MAN-B&W | 4x30 | 01/2015 01/2015 | Auction | slightly excess 16 | |
CIELO DI GENOVA | 32,354 2005 Kanda | Mitsubishi | 4x30 | 11/2015 - | Ecoship | D'Amico Di Navigazione | 16,5 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
ANTEA | 40,094 2002 Hyundai Mipo | MAN-B&W | 12 | 12/2017 12/2017 | Greek | Italians - Shallow draft - 31m beam | 15,2 |
BREGEN | 13,941 1994 Ching Fu S.B | Wartsila | 10 | 09/2014 09/2014 | - | - | 6,8 |
FRECCIAMARE | 3,150 2009 Cicek Shipyard | Mitsubishi | 12 | - - | Russian | - | 9,5 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr