Θετική έκπληξη επιφύλαξε ο δείκτης και ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων την προηγούμενη εβδομάδα, αφού όχι μόνο ξεπέρασε το όριο αντίστασης των 1,500 μονάδων αλλά έχει αποκτήσει μία δυναμική που όπως δείχνει θα τον οδηγήσει πολύ σύντομα και πάνω από τις 2,000 μονάδες. Φυσικά το ερώτημα είναι αν θα καταφέρει να κρατηθεί σε αυτά τα επίπεδα λόγω των επερχόμενων αργιών των Χριστουγέννων και μετά από 2 μήνες περίπου τις αργίες στην Κίνα. Λογικά πάντως η οποιαδήποτε διόρθωση που ενδεχομένως να παρουσιάσει ο δείκτης τις περιόδους αυτές θα οφείλεται στην «εποχικότητα» και όχι σε αλλαγή των θεμελιωδών μεγεθών καθώς ήδη διανύουμε το καλύτερο τρίμηνο εδώ και πάνω από 2 χρόνια και η αιτιολογημένη σύμπνοια των απόψεων συνηγορεί για βελτίωση της αγοράς τον επόμενο χρόνο. Άξιο αναφοράς πάντως για άλλη μία φορά είναι το γεγονός πως τα Capes και τα Panamax είναι αυτά που συντελούν τα μέγιστα στην αυξητική πορεία του δείκτη και τα οποία φυσικά παρουσιάζουν και την μεγαλύτερη αύξηση των μέσων ημερησίων εσόδων. Στο διάστημα της τελευταίας εβδομάδας, ο BDI αυξήθηκε κατά 23% ενώ τα έσοδα των Capes αυξήθηκαν κατά 50%, των Panamax κατά 23% και των Supramax και των Handysize από 6%.
Σύμφωνα με το CPB (The Netherlands Bureau for Economic Policy Analysis), του οποίου τις αναλύσεις και εκτιμήσεις για την πορεία της Παγκόσμιας οικονομίας και του Παγκόσμιου Εμπορίου λαμβάνουν υπόψη κυβερνήσεις και Κεντρικές Τράπεζες, ο όγκος του Παγκοσμίου Εμπορίου έχει αρχίσει και δείχνει αυξητικές τάσεις καθώς το 3ο τρίμηνο το σύνολο των εξαγωγών και εισαγωγών αυξήθηκε κατά 1,1% ύστερα από την αύξηση κατά 0,3% του 2ου τριμήνου με τις αναπτυσσόμενες οικονομίες να συνεισφέρουν περισσότερο στην άνοδο αυτή.
Αντίστοιχα, ο OECD, την προηγούμενη εβδομάδα μείωσε τις προβλέψεις του για την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 3% φέτος και στο 4,8% τον επόμενο χρόνο από την πρόβλεψη του Μαΐου που έκανε λόγο για ανάπτυξη 3,6% φέτος και 5,8% το 2014. Πάντως έστω και με τις πτωτικά διορθωμένες εκτιμήσεις τα επίπεδα της ανάπτυξης του Παγκοσμίου Εμπορίου και ιδιαίτερα για το 2014 όπου ο οργανισμός τα τοποθετεί στο 4,8% είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα δεδομένου ότι θα είναι η μεγαλύτερη ανάπτυξη από το 2011 αλλά και πολύ κοντά στον μέσο όρο ανάπτυξης της τελευταίας 20ετίας που τοποθετείται στο 5%.
Συγκεκριμένα τώρα για την αύξηση συνολικά των εμπορευμάτων χύδην φορτίων, οι Clarksons εκτιμούν ότι το 2013 και το 2014 θα υπάρξει αύξηση από 5% αντίστοιχα επισημαίνοντας ότι όλοι οι κύριοι κλάδοι των εμπορευμάτων, IronOre, ThermalCoal και Grains θα παρουσιάσουν ανοδική πορεία με ενδεχομένως μόνη επιφύλαξη για το εμπόριο του CokingCoal και ιδιαίτερα για τις εισαγωγές της Κίνας.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘CAROL’ 75.608 DWT (1999 – Mitsui) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 14,2 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘MAPLECREEK’ 53.474 DWT (2005 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 19,5 εκ., και το ‘BORONNAVIGATOR’ 50.341 DWT (2005 – Imabari) αγοράστηκε από την Polforce στα $ 15,4 εκ
✏ Στα Handymaxκαι στα Handysize, το ‘ST. NICHOLAS’ 41.515 DWT (1996 – Varna) πουλήθηκε στα $ 6 εκ., το ‘FRAGA’ 28.687 DWT (2003 – Shin Kochi) πουλήθηκε στα $ 13 εκ. και το ‘BULK
SUNSET’ 18.315 DWT (1997 – Shikoku Dock) πουλήθηκε στα $ 4,5 εκ.
Στον τομέα των tankersέγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘RIOGENOA’ 159.395 DWT (2007 – Universal) πουλήθηκε περίπου στα $ 35,5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Ύστερα από μία αρκετά δραστήρια εβδομάδα που χαρακτηρίστηκε από έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον και σε πολλές περιπτώσεις με αρκετή δόση σπέκουλας, την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήθηκε μία ηρεμία σε όλες τις αγορές όσο αφορά νέα κλεισίματα, χωρίς όμως να απουσιάζει η ζήτηση οδηγώντας έτσι τις τιμές σε ανοδική πορεία.
Στην Ινδία, η νομισματική ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί εν αντιθέσει με τις τιμές του σιδήρου οι οποίες συνεχίζουν να παρουσιάζουν μεταβλητότητα. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι EndBuyers λόγω της σταθερότητας της ρουπίας είναι πρόθυμοι να βγουν στην αγορά αλλά από την άλλη οι CashBuyers είναι αντιμέτωποι με το δίλλημα αν θα πρέπει να πουλήσουν τώρα τα πλοία που έχουν αγοράσει η να περιμένουν ελπίζοντας ότι η αγορά-τιμές θα ανέβουν και άλλο.
Το Πακιστάν, για άλλη μία εβδομάδα ήρθε αντιμέτωπο με την υποτίμηση της ρουπίας και εκεί που πίστευαν ότι το επίπεδο των 107 ρουπίων ήτανε σε άσχημα επίπεδα, τελικά την είδαν να φτάνει τις 109 προς το δολάριο αφήνοντας σαν μοναδική λύση την παρέμβαση της κυβέρνησης, όπως άλλωστε έγινε και στην Ινδία. Από την άλλη, οι EndBuyers συνειδητοποίησαν πως αν δεν ανεβάσουν τις προσφερόμενες τιμές θα συνεχίσουν να βρίσκονται εκτός αγοράς με αποτέλεσμα όντως να βελτιώσουν τα επίπεδα τους.
Στο Μπαγκλαντές, τελικά η ημερομηνία των εκλογών ορίσθηκε για τις 5 Ιανουαρίου, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε «σπεκουλαδόρους» EndBuyers να έχουν βγει στην αγορά για πλοία, προσδοκώντας ότι μετά τις εκλογές ότι οι τιμές του σιδήρου θα παρουσιάσουν ανοδική πορεία.
Η Κίνα, παραμένει σταθερή στο να απέχει από την αγορά καθώς οι τιμές του σιδήρου βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, έχοντας σαν αποτέλεσμα η κυβέρνηση να παρέχει κίνητρα σε Κινέζους πλοιοκτήτες ώστε να διαλύσουν τα πλοία τους στην εγχώρια αγορά και το οποίο φάνηκε τελικά να έχει αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 504,833 DWT, εκ των οποίων περίπου το 28% (141,926 DWT) ήτανε Bulkers, το 50% (253,954 DWT) Tankersκαι το 22% (108,953 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 - $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
CAROL | 75,608 1999 Mitsui | B&W | - | 10/2014 10/2014 | Greek | - | 14,2 |
MAPLE CREEK | 53,474 2005 Imabari | B&W | 4x30 | 02/2015 02/2015 | - | - | 19,5 |
BORON NAVIGATOR | 50,341 2001 Kawasaki | B&W | 4x30 | 02/2016 10/2013 | Polforce | - | 15,4 |
ST. NICHOLAS | 41,515 1996 Varna | B&W | 4x30 | 03/2016 04/2014 | - | - | 6 |
FRAGA | 28,687 2003 Shin Kochi | Mitsubishi | 4x30 | 12/2014 12/2014 | - | - | 13 |
BULK SUNSET | 18,315 1997 Shikoku Dock | B&W | 3x30 | 03/2017 - | - | - | 4,5 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
RIO GENOA | 159,395 2007 Universal | MAN-B&W | 12 | 10/2017 04/2015 | - | - |
|
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr