Ο δείκτης συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρή αντίσταση περί των 1,500 μονάδων, έχοντας κλείσει σχεδόν ένα μήνα από τότε που έσπασε το φράγμα των 2,000 μονάδων. Χαρακτηριστικό είναι ότι από τις 6 Νοεμβρίου και για διάστημα 7 ημερών ο Δείκτης είχε μία συνεχόμενη οριακή πτώση κάθε ημέρα με συνολική πτώση 100 περίπου μονάδων για το διάστημα αυτό, που οφείλεται στην πτώση των Capes και των Panamax για άλλη μια φορά εν αντιθέσει με τα Supramax και τα Handysize τα οποία το ίδιο διάστημα είχαν συνεχόμενη ημερήσια οριακή άνοδο.
Αναλύοντας περεταίρω τους επιμέρους δείκτες και ιδιαίτερα για τις 2 μικρότερες κατηγορίες πλοίων, αξίζει να επισημάνουμε ότι παρά τις διακυμάνσεις του BDI, τα Supramax από τις 7 Αυγούστου που ο BSI ήτανε στις 911 μονάδες, έχουν παρουσιάσει μία συνεχόμενη ανοδική πορεία, με μόνη εξαίρεση την εβδομάδα από 10 έως 17 Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας έτσι μία άνοδο της τάξης του 50% από τότε μέχρι σήμερα. Αντίστοιχα και τα Handysize (BHSI) από τις 20 Αυγούστου που ο δείκτης τους ήτανε στις 520 μονάδες, έχουν μία σταθερά ανοδική πορεία παρουσιάζοντας μία άνοδο της τάξης του 35% μέχρι σήμερα.
Συνεχίζοντας τις εκτιμήσεις για την πορεία της ναυτιλίας, ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελευταία ανάλυση της PetrofinResearch βασιζόμενη σε απαντήσεις που συνέλλεξε από 20 κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας οι οποίοι διαχειρίζονται $ 200 δισ. σε δάνεια προς τις ναυτιλιακές εταιρίες δηλαδή το 50% από το συνολικό δανεισμό που ανέρχεται στα $ 400,89 δισ. Από το σύνολο των ερωτηθέντων, το 55% πιστεύει πως ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα παρουσιάσει άνοδο το 2014 ενώ το 45% θεωρεί ότι θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα. Όσο αφορά τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων το 75% θεωρεί ότι οι τιμές θα παρουσιάσουν άνοδο, το 20% ότι θα παραμείνουν ίδιες και το 5% ότι θα μειωθούν. Αναφορικά με την ναυτιλιακή χρηματοδότηση διαβάζοντας προσεκτικά την έκθεση διαπιστώνουμε ότι οι απόψεις είναι σε μεγάλο βαθμό συγκεχυμένες με την τάση να είναι μάλλον πτωτική, ενώ για τα δανειακά spreads τα οποία σήμερα κυμαίνονται μεταξύ των 300 – 450 bps, το 35% αναμένει να υπάρξει πτώση, το 55% στασιμότητα και το 10% πιστεύει ότι θα παρουσιάσουν αύξηση. Σχετικά με τη διάρκεια της κρίσης στην ναυτιλία, το 40% πιστεύει ότι θα κρατήσει για ένα ακόμη χρόνο, το 35% για 2 χρόνια, το 20% για τρία χρόνια και τα 5% για τέσσερα χρόνια.
Σε προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως το αυξημένο ενδιαφέρον της επενδυτικής κοινότητας το τελευταίο διάστημα για την ποντοπόρο ναυτιλία και ιδιαίτερα για τις εισηγμένες εταιρίες είναι ακόμη ένα αποδεικτικό στοιχείο πως τα χειρότερα για την ναυτιλία ενδεχομένως να έχουν παρέλθει. Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στην Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) το SorosFundManagement του μεγαλοεπενδυτή GeorgeSoros, στο κλείσιμο του 9μηνου, το Fundείχε τοποθετηθεί σε έξι ναυτιλιακές εταιρίες στην αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου εκ των οποίων οι 5 ανήκουν σε Έλληνες. Το ενδιαφέρον της επενδυτικής κοινότητας για την ναυτιλία ξεκίνησε ύστερα από μία πενταετία αρνητικών αποτελεσμάτων τόσο για τα έσοδα των πλοίων όσο και για τις αξίες τους με την πλειοψηφία των αναλυτών να προβλέπει ότι η ανάκαμψη θα είναι διατηρήσιμη.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Handymax,το ‘AMORITA’ 46.667 DWT (1999 – Mitsui S.B) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12 εκ., με παράδοση Charter Free τον Φεβρουάριο – Μάρτιο του 2014 και το ‘NESRINAKSOY’ 46.609 DWT (1997 – Mitsui) αγοράστηκε από Δανούς στα $ 9,4 με παράδοση Charter Free τον Δεκέμβριο – Ιανουάριο του 2014.
✏ Στα Handysize, το ‘NAVISIONLEADER’ 26.583 DWT (1987 – Hakodate Dock) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 2,7 εκ.
Στον τομέα των tankersέγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα MR, το ‘MILLEURA’ 40.128 DWT (2003 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα υψηλά $ 15 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘GLOBALPEACE’ 19.992 DWT (2009 – Usuki Zosensho) και το ‘GLOBALCHALLENGE’ 19.971 DWT (2006 – Usuki Zosensho) πουλήθηκαν enbloc περίπου στα $ 53 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η εβδομάδα που πέρασε επανάφερε στο προσκήνιο τις νομισματικές διακυμάνσεις τόσο στην Ινδία όσο και στο Πακιστάν αλλά και την αργοπορημένη επιστροφή του Μπαγκλαντές με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και την Κίνα να μην μπορεί να συμμετέχει ακόμη στο παιχνίδι.
Η Ινδία, μετά από ένα διάστημα περίπου 2 μηνών όπου είχε καταφέρει να σταθεροποιήσει το νόμισμα της, την προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκε και πάλι αντιμέτωπη με τις δυνάμεις της υποτίμησης φτάνοντας την ρουπία να διαπραγματεύεται πάνω από τις 63 ρουπίες προς το δολάριο από 61 το προηγούμενο διάστημα ενώ παράλληλα, και οι τιμές του σιδήρου επέδειξαν κάποια μεταβλητότητα. Το «περίεργο» είναι ότι ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες, πραγματοποιηθήκαν κάποιες αγορές από CashBuyers και μάλιστα σε τιμές πάνω από αυτές της αγοράς.
Το Πακιστάν, όπως προαναφέραμε αντιμετώπισε και αυτό διακυμάνσεις στην νομισματική ισοτιμία με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τα επίπεδα των τιμών της Ινδίας και του Μπαγκλαντές ακόμη και για τα μεγαλύτερου τονάζ δεξαμενόπλοια και παρά το πλεονέκτημα που έχει λόγω του GasFreeforManEntry.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αποχής, επέστρεψε αρκετά δυναμικά στην αγορά και με μεγάλη βελτίωση στις τιμές αφού στην παρούσα φάση προσφέρει τις πιο ανταγωνιστικές. Παρά το γεγονός ότι η πολιτική κατάσταση παραμένει ρευστή με τις απεργίες να συνεχίζονται οι ιδιοκτήτες των SteelMills όλη την προηγούμενη εβδομάδα αγόραζαν ώστε να χτίσουν αποθέματα οδηγώντας έτσι τις τιμές του σιδήρου σε υψηλά επίπεδα. Εικάζεται όμως ότι από την ερχόμενη εβδομάδα θα αρχίσει να υπάρχει διόρθωση καθώς τα αποθέματα θα έχουν φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Η Κίνα, απογοήτευσε για άλλη μία εβδομάδα καθώς δεν έδειξε κανένα σημάδι επιστροφής στη αγορά, με τις προσφερόμενες τιμές να παραμένουν σε μη ανταγωνιστικά επίπεδα και με όποια πλοία στην περιοχή να κλείνονται “AsIs” και να πηγαίνουν στις άλλες αγορές. Όπως έχουμε επισημάνει, αναμένεται προς το τέλος του χρόνου η Κίνα να επιστρέψει και πάλι στην αγορά καθώς τα διαλυτήρια προκειμένου να ανανεώσουν τις άδειες λειτουργίας τους θα πρέπει να ικανοποιήσουν συγκεκριμένο αριθμό διαλύσεων (Quotas).
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,396,3864 DWT, εκ των οποίων περίπου το 77% (1,069,848 DWT) ήτανε Bulkers, το 11% (156,763 DWT) Tankersκαι το 12% (169,775 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 395 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 - $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
AMORITA | 46,667 1999 Mitsui S.B | B&W | 4x30 | - - | Greek | Delivery charter free Feb. - March 2014 Far East | 12 |
NESRIN AKSOY | 46,609 1997 Mitsui | B&W | 4x30 | 04/2016 04/2016 | Danish | Delivery charter free Dec. - Jan 2014 in the Atlantic | 9,4 |
NAVISION LEADER | 26,583 1987 Hakodate Dock | B&W | 4x30 | 02/2015 02/2015 | Greek | - | 2,7 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
MILLEURA | 40,128 2003 Hyundai Mipo | MAN-B&W | 12 | 01/2018 01/2018 | Greek | Italian |
|
GLOBAL PEACE | 19,992 2009 Usuki Zosensho | MAN-B&W | 20 | - - | Arne Blystad Norway | Stianless Steel |
|
GLOBAL CHALLENGE | 19,971 2009 Usuki Zosensho | - - |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr