Ισχυρά σημεία αντίστασης τόσο προς την κάθοδο αλλά και στην άνοδο περί των 1,600 μονάδων παρουσίασε ο δείκτης την προηγούμενη εβδομάδα αφού με το που έφτασε τις 1,602 μονάδες στις 6 Νοεμβρίου άρχισε και πάλι τις οριακές πτωτικές διορθώσεις. Συγκριτικά με το κλείσιμο της προηγούμενης Παρασκευής, 1η Νοεμβρίου, στις 1,525 μονάδες ο BDI κέρδισε 51 μονάδες επηρεάζοντας θετικά όλους τους επιμέρους δείκτες με μόνη εξαίρεση αυτή των Panamax όπου ο BPI για όλη την εβδομάδα έχασε 66 μονάδες δηλαδή μείωση του μέσου όρου ημερησίων εσόδων κατά $ 528 στο σύνολο της εβδομάδας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εκτιμήσεις – αναλύσεις για την πορεία του κλάδου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του χρόνου, με τις περισσότερες από αυτές να συνηγορούν για μία καλύτερη πορεία από το 2014 και μετά. Ύστερα από την θετική εκτίμηση για την ναυλαγορά της PreciousShipping που αναφέραμε στην προηγούμενη ανασκόπηση, αυτή τη φορά τη σειρά παίρνει η PacificBasin, μία από τις κυριότερες εταιρίες του κλάδου.
Σύμφωνα με την εταιρία, οι παραδόσεις των νεότευκτων πλοίων για το σύνολο του 2013 αναμένεται να είναι αρκετά χαμηλότερες από αυτές που αρχικά είχαν εκτιμήσει στις αρχές του 2013, κάνοντας αναφορά στην πρόσφατη εκτίμηση της R.SPlatou η οποία εκτιμά τη συνολική αύξηση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου στο 7,9%, οριακά χαμηλότερα από την εκτίμηση για αύξηση της ζήτησης του 8,1%. Για το 2014, η Pacific Basin εκτιμά ότι οι συνθήκες της ναυλαγοράς θα είναι καλύτερες από τις φετινές καθώς υπολογίζει την αύξηση του συνολικού στόλου κάτω από το 5% και την αύξηση της ζήτησης πάνω από το 7%. Παράλληλα επισημαίνει ότι η φθίνουσα πορεία των παραδόσεων έχει συμβάλει και στην μείωση της αύξησης του στόλου παρά το γεγονός ότι και ο αριθμός των διαλύσεων το 2013 θα είναι πτωτικός ύστερα από τα επίπεδα ρεκόρ του 2012. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι ο στόλος των πλοίων μεταξύ 25,000 – 40,000 παρουσίασε μηδενική καθαρή αύξηση το 3ο τρίμηνο όταν η αύξηση του συνόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το ίδιο διάστημα ήταν 1%.
Εκτιμώντας βραχυπρόθεσμα την πορεία της αγοράς η Pacific Basin, αναφέρει ότι αναμένει στα τέλη του έτους η ζήτηση να είναι αυξημένη λόγω εποχικότητας ενώ οι παραδόσεις θα είναι περιορισμένες, το οποίο θα ωφελήσει περισσότερο τα πλοία από Handysize έως Supramax και Ultramax, αλλά στις αρχές του 2014 η εικόνα αυτή θα αντιστραφεί προσωρινά και πάλι λόγω εποχικότητας, καθώς το πρώτο τρίμηνο κάθε χρόνου παραδοσιακά έρχεται αντιμέτωπο με αύξηση των παραδόσεων, τις αργίες της Κίνας αλλά και την μείωση της ζήτησης λόγω των καιρικών συνθηκών. Κλείνοντας την έκθεση της, εκτιμά ότι τα μικρότερου τονάζ πλοία, αυτό που λέμε ότι ανήκουν στο “MinorBulkSegments” θα «συμπεριφερθούν» καλύτερα από τα μεγαλύτερου τονάζ πλοία, Panamax και Capes, για τα οποία θα χρειαστεί λίγο περισσότερο διάστημα ώστε να απορροφηθεί πλήρως το πλεονασματικό τονάζ.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax,το ‘OCEANLION’ 75.656 DWT (2005 – Sanoyas) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 20 εκ., το ‘VOLUMNIA’ 76.015 DWT (2002 – Tsuneishi Zosen’ αγοράστηκε στα $ 15,5 εκ. και το ‘PRIDEOFINDORE’ 75.230 DWT (1996 – Fincantieri) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 7,4 εκ.
✏ Στα Ultramax, το ‘SUPRACHALLENGERI’ 61.462 DWT (2013 – Iwagi Zosen) και το ‘SUPRACHALLENGER 2’ 61.455 DWT (2013 – Iwagi Zosen) πουλήθηκαν enbloc στα $ 60εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘MEDICHENNAI’ 55.862 DWT (2005 – Kawasaki) πουλήθηκε στην PacificBasin στα $ 19 εκ. .
✏ Στα Handysize, το ‘BEACONSW’ 32.327 DWT (2007 – Kanda S.B) και το ‘PHAROSSW’ 32.312 DWT (2007 – Kanda S.B) πουλήθηκαν enbloc στα $ 37εκ., το ‘OLEG’ 27.900 DWT (1995 – Nakai S.B) με Dry Dock due αγοράστηκε στα $ 7,6 εκ. και το ‘GLOBALCHALLENGER’ 25.012 DWT (1998 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 6,3 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘TENERIFESPIRIT’ 149.990 DWT (2000 – Daewoo) πουλήθηκε στην Eurotankers στα $ 16,3 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘PETERSCHULTE’ 12.940 DWT (2006 – Sambo Tongyoung) και το ‘PAULSCHULTE’ 12.972 DWT (2006 - Sambo Tongyoung) πουλήθηκαν enbloc στα $ 24 εκ. και το ‘ACACIA’ 7.100 DWT (2005 – Selah Shipyard) με το ‘JASMIN’ 6.995 DWT (2010 – Argem Shipyard) πουλήθηκαν enbloc σε Γερμανούς στα $ 14 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η αγορά την τελευταία εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από αύξηση της προσφοράς πλοίων προς διάλυση για όλους τους τύπους και μεγέθη με τους CashBuyers να είναι έτοιμοι να προσφέρουν στην οποιαδήποτε ευκαιρία, εκτιμώντας έτσι ότι το τελευταίο διάστημα του χρόνου θα είναι αρκετά δυνατό καθώς μεγάλος αριθμός πλοίων στις αρχές του χρόνου θα πρέπει να περάσει τα SpecialSurvey οπότε οι πλοιοκτήτες θα προτιμήσουν τη λύση της διάλυσης.
Η Ινδία, δεν συμμετείχε στην αγορά λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων του Diwali και με αρκετά πλοία να παραμένουν απούλητα από τους EndBuyers, καθώς όλοι αναμένουν να δούνε πως θα ανοίξει η αγορά από τη Δευτέρα όσον αφορά την ισοτιμία της ρουπίας αλλά και τις τιμές του σιδήρου και το οποίο θα αποκαλύψει αν η σπέκουλα των προηγούμενων ημερών από τους CashBuyers θα αποβεί κερδοφόρα η όχι, με τους τελευταίους να ισχυρίζονται ότι η πορεία θα είναι ανοδική.
Το Πακιστάν, δεν επέδειξε ιδιαίτερη δυναμική την προηγούμενη εβδομάδα και δεν εκμεταλλεύτηκε το γεγονός της αποχής της Ινδίας από την αγορά, του ισχυρότερου ανταγωνιστή του, καθώς οι EndBuyers ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στο να προσφέρουν στα τρέχοντα υψηλά επίπεδα των τιμών, υπό το φόβο υποτίμησης της ρουπίας αλλά και την μεταβλητότητα των τιμών του σιδήρου.
Στο Μπαγκλαντές, οι τιμές του σιδήρου έχουν φτάσει σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα ανεβάζοντας έτσι τις προσφερόμενες τιμές από τους CashBuyers ιδιαίτερα για VLCCs, αλλά μην μπορώντας να ανταγωνιστούν το Πακιστάν αφού τα πιστοποιητικά που απαιτεί για τέτοια πλοία είναι τα “GasFreeforManEntry’ έναντι των “GasFreeforHotWorks” που απαιτεί το Μπαγκλαντές. Παράλληλα, η χώρα συνεχίζει και ταλανίζεται ακόμη από απεργίες έχοντας σαν αποτέλεσμα την υπολειτουργία των τραπεζών και την δυσκολία για άνοιγμα των LetterofCredits.
Η Κίνα, συνεχίζει και βρίσκεται αντιμέτωπη με τις χαμηλές τιμές του σιδήρου έχοντας σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες αγορές, ακόμη και αυτές του Βιετνάμ και της Ινδονησίας. Το μοτίβο του να αγοράζονται τα πλοία “AsIs” και ύστερα να κατευθύνονται στις υπόλοιπες αγορές συνεχίζεται ακόμη, αλλά πλησιάζοντας στο τέλος του χρόνου εικάζεται ότι η Κίνα θα επανέλθει και πάλι στην αγορά καθώς τα διαλυτήρια της Κίνας προκειμένου να ανανεώσουν τις άδειες λειτουργίας τους θα πρέπει να έχουν συμπληρώσει συγκεκριμένο αριθμό πλοίων προς διάλυση (Quotas).
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,197,641 DWT, εκ των οποίων περίπου το 19% (232,788 DWT) ήτανε Bulkers, το 75% (900,853 DWT) Tankers καιτο 6% (64,000 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 - $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
OCEAN LION | 75,656 2005 Sanoyas | B&W | - | 10/2015 10/2015 | Greek | Primerose Shipping | 20 |
VOLUMNIA | 76,015 2002 Tsuneishi Zosen | B&W | - | - 01/2015 | Rainbow Shipgmt. | British Marine | 15,5 |
PRIDE OF INDORE | 75,230 1996 Fincantieri | Sulzer | - | 01/2016 01/2014 | Chinese | - | 7,4 |
SUPRA CHALLENGER I | 61,462 2012 Iwagi Zosen | MAN-B&W | 4x30 | 11/2017 11/2015 | Undisclosed | Japanese |
|
SUPRA CHALLENGER 2 | 61,455 2013 Iwagi Zosen | MAN-B&W | 4x30 | - - | |||
MEDI CHENNAI | 55,862 2005 Kawasaki | MAN-B&W | 4x30 | 10/2015 | PacificBasin | D'Amico | 19 |
BEACON SW | 32,327 2007 Kanda S.B | Mitsubishi | 4x30 | 11/2017 09/2015 | Undisclosed | Subject Inspection |
|
PHAROS SW | 32,312 2007 Kanda S.B | Mitsubishi | 4x30 | 09/2017 01/2015 | |||
OLEG | 27,900 1995 Nakai S.B | B&W | 4x30 | 11/2015 - | - | Dry Dock Due | 7,6 |
GLOBAL CHALLENGER | 25,012 1998 Imabari | B&W | 3x31 | - - | - | - | 6,3 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr