Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Παρουσία του Yπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των εταιριών κρουαζιέρας (Carnival, R. Carribean, MSC, Costa, NCL, Louis κ.ά.). ο Γιώργος Ανωμερίτης εξέφρασε την εκτίμηση ότι και το 2014 διαφαίνεται ότι θα είναι μία θετική χρονιά για τον τουρισμό κρουαζιέρας. Ωστόσο στελέχη του χώρου σε σχέση με το 2014 θεωρούν ότι υπάρξει μείωση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων που μπορεί να φτάσει ακόμη και το 25% σε σχέση με φέτος. Μάλιστα η αναμενόμενη αποχώρηση πλοίων για δρομολόγηση σε άλλες αγορές κρουαζιέρας, π.χ. Ασία, λόγω έλλειψης υποδομών εδώ σε σύγκριση με Ιτλία, Τουρκία, αλλά κι ανάπτυξη της αγοράς στην άπω Ανατολή έχει ήδη κινητοποιήσει τους αρμόδιους φορείς σε πολλά νησιά. Ήδη η ηγεσία του λιμανιού της Κέρκυρας, αλλά και των Χανίων προσπαθεί μ κινήσεις επαφών με τους μεγάλους του χώρου να αποτρέψει τη διαφαινόμενη μείωση προσεγγίσεων.
«Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας»
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Ανωμερίτης ανέπτυξε την πρόταση του για δημιουργία «Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας» με μετόχους ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας και εταιρίες κρουαζιέρας, με κεντρικό στόχο την αναβάθμιση των υποδομών, την ανάπτυξη νέων ποιοτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ασφάλειας.
«Η κρουαζιέρα είναι ένα κυκλικό ταξίδι και πρέπει όλοι οι κρίκοι της καδένας που μας συνδέει να είναι χρυσοί και ισχυροί. Η κρουαζιέρα στα ελληνικά λιμάνια είναι υπόθεση συλλογική, αν θέλουμε κρουαζιέρα και λιμάνια να γίνουν μηχανές ανάπτυξης σε μία κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας» τόνισε.
Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, χαρακτήρισε ως το σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας του Πειραιά με επιδότηση 95% της συνολικής δαπάνης του έργου (120 εκ. ευρώ) κυρίως γιατί με το σκεπτικό της απόφασης δημιουργείται νέο θεσμικό καθεστώς στην ανάπτυξη και κατασκευή επιβατικών λιμένων. Ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρυχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών για τους χερσαίους χώρους του νέου λιμένα έκτασης 130.000 τ.μ. εντός της οποίας με συμβάσεις παραχώρησης θα αναγερθούν οι νέες ανωδομές.
Τέλος, παρουσίασε τους μεγάλους στόχους προοπτικής για το Λιμάνι του Πειραιά σε σχέση με τις πολιτικές κρουαζιέρας, τονίζοντας ιδιαίτερα το γεγονός του εορτασμού των 2.500 χρόνων από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας το 2021, για το οποίο ο ΟΛΠ Α.Ε., η Περιφέρεια Αττικής, οι Δήμοι Πειραιά και Σαλαμίνας άρχισαν να προετοιμάζονται συστηματικά με τη συμπαράσταση των συναρμόδιων Υπουργείων και φορέων Πολιτισμού.
Ο πρόεδρος της Med Cruise κ. Σταύρος Χατζάκος, ο οποίος εκπροσώπησε την ΟΛΠ Α.Ε. πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Seatrade στο Αμβούργο και στο Seatrade Asia Cruise στη Σιγκαπούρη, ανέφερε την αισιοδοξία του ότι το 2004 θα είναι θετικό για τη Μεσογειακή Κρουαζιέρα, παρά τα πολιτικά γεγονότα στη Μέση Ανατολή. Εξήγησε δε ότι η αναδυόμενη αγορά της Άπω Ανατολής, δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Μεσογειακή Κρουαζιέρα, η οποία παραμένει παγκοσμίως δεύτερος προορισμός σε μικρή μάλιστα απόσταση από την Καραϊβική.
Βαρβιτσιώτης: Μεταφορά των αρμοδιοτήτων των πλοηγικών υπηρεσιών στα ίδια τα λιμάνια
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγίου ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επεσήμανε:
«Σήμερα, ο ελλαδικός χώρος, είναι γεγονός ότι απορροφά το 17% των επισκεπτών στα ευρωπαϊκά λιμάνια από μια παγκόσμια αγορά 20 εκατομμυρίων τουριστών και πλέον, η οποία συνεχώς διευρύνεται. Εμείς, τώρα, θέλουμε να μεγαλώσουμε αυτήν την πίτα.
Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες στην αγορά της κρουαζιέρας, ήδη, έχουμε θέσει το τετράπτυχο Αναβάθμιση Λιμενικών Υποδομών – Ασφάλεια λιμανιών-Μεταφορές - τοπική κοινωνία. Ο άξονας μας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας περικλείεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτά τα τέσσερα επίπεδα.
Παράλληλα, κατοχυρώνουμε την ασφάλεια των λιμανιών μας. Επιταχύνουμε και προωθούμε την εφαρμογή του κώδικα ISPS, σύμφωνα με τα σχέδια ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ήδη, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα, έχει χαρτογραφηθεί κάθε έλλειψη ώστε από τη νέα τουριστική σεζόν να υπάρξει κάλυψή τους. Εκσυγχρονίζοντας τις υποδομές μας και τον τεχνολογικό μας εξοπλισμό μπορούμε να μιλάμε στην ίδια γλώσσα με τις εταιρείες Κρουαζιέρας, προσφέροντας μακροπρόθεσμα στον προγραμματισμό για το slotting των Κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια μας. Οι εταιρείες σήμερα, άλλωστε, έχουν έτοιμο τον σχεδιασμό τους για το 2015 και προγραμματίζουν τις αφίξεις τους για το 2016» και προσέθεσε:
«Όπως έχω τονίσει από την πρώτη στιγμή, η καταπολέμηση των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και η απλοποίηση των διαδικασιών σε όλους τους τομείς αποτελεί τη βασική προτεραιότητα, προκειμένου να πετύχουμε καλύτερα και αμεσότερα αποτελέσματα. Και στο πλαίσιο αυτό, εξετάζουμε, επίσης, τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων των πλοηγικών υπηρεσιών στα ίδια τα λιμάνια.
Στο σημείο αυτό θέλω να αναφέρω ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει κάνει το τελευταίο διάστημα μια προσπάθεια εξορθολογισμού της δράσης των ταξί,
σε ότι αφορά τους σταθμούς επιβατών. Επιπρόσθετα, υπάρχει μια συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών για τη δημιουργία μιας καινούριας μορφής πιστοποίησης γλωσσομάθειας των αυτοκινητιστών.
σε ότι αφορά τους σταθμούς επιβατών. Επιπρόσθετα, υπάρχει μια συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών για τη δημιουργία μιας καινούριας μορφής πιστοποίησης γλωσσομάθειας των αυτοκινητιστών.
Η κρουαζιέρα αποτελεί το πρόσφορο πεδίο για να δείξουμε ότι η Ελλάδα, δεν είναι, πλέον, μια χώρα ελκυστική μόνο σε φυσική ομορφιά. Είναι μια χώρα ελκυστική σε λιμάνια, σε υπηρεσίες, σε νομικό πλαίσιο, σε καταρτισμένο προσωπικό, σε ασφάλεια. Είναι μια χώρα που ξέρει να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες, έτοιμη να ανταπεξέλθει στο διεθνή ανταγωνισμό και να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα».
Στην Ημερίδα η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) παρουσίασε τη μελέτη που καταρτίσθηκε για τη «Χειμερινή Κρουαζιέρα» στην Ανατολική Μεσόγειο, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων μέσω της MedCruise με τις εταιρείες κρουαζιέρας, τα μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και τις τοπικές κοινωνίες.
Στην Ημερίδα συμμετείχαν επίσης οι Γενικοί Γραμματείς του ΥΝΑ κ. κ. Αθανάσιος Χριστόπουλος, Αθανάσιος Μπούσιος και Νίκος Ζωίδης, ο κ. Χρήστος Πάλλης Πρόεδρος του ΕΟΤ, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Στέφανος Χρήστου, ο Πρόεδρος της MedCruise κ. Σταύρος Χατζάκος, ο κ. Γ. Βερνίκος εκ μέρους του ΣΕΤΕ, ο Πρόεδρος του Διεθνούς Επιμελητηρίου κ. Νίκος Βερνίκος, ο Εκτελεστικός Διευθυντής της ΕΛΙΜΕ κ. Γιώργος Καστελλάνος, ο Αντιπρόεδρος Κλάδου Κρουαζιέρας του ΣΕΕΝ κ. Μιχάλης Καψάλης, ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Κ.Φ.Ν. κ. Θεόδωρος Κόντες, ο Πρόεδρος του Ν.Ε.Ε. κ. Γράτσος Γιώργος, ο Πρόεδρος του Σωματείου Ναυτικών Πρακτόρων κ. Απ. Καρακαλάς, εκπρόσωποι των Πλοηγών, του Υπ. Δημόσιας Τάξης, του Λιμενικού Σώματος, των Τελωνειακών Αρχών και Οργανισμών Λιμένων. Ως τιμώμενο πρόσωπο παρέστη και ο Πρόεδρος της Αρχής Λιμένων Κύπρου κ. Χρύσης Πρέντζας.