Την Παρασκευή 04 Οκτωβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 2,084 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 3,943 μονάδες με $ 37,799 την ημέρα, BPI 1,914 μονάδες στα $ 15,350 την ημέρα, BSI1,113 μονάδες στα $ 11,643 την ημέρα και BHSI609 μονάδες στα $ 8,684 την ημέρα.
Μέχρι στιγμής ο δείκτης όχι μόνο παρουσίασε ισχυρά σημεία αντίστασης στις 2,000 μονάδες παρά το γεγονός ότι η Κίνα ήτανε κλειστή για μία εβδομάδα αλλά δείχνει και ανοδικές τάσεις και αν δεν συμβεί τίποτα το συνταρακτικό, λογικά και βάσει ιστορικών στοιχείων, μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου η τάση θα συνεχίσει να είναι ανοδική.
Στην παρούσα φάση, η αύξηση της ζήτησης για μεταχειρισμένα πλοία έχει οδηγήσει σε άνοδο και τις τιμές τους αφού οι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα TimePremium ώστε να αγοράσουν άμεσα ένα πλοίο και να το ρίξουν στην αγορά εκμεταλλευόμενοι την ανοδική πορεία των ναύλων. Η λογική του TimePremium είναι συνήθης όταν η αγορά κινείται ανοδικά και αν αυτή η πορεία συνεχίσει να είναι ανοδική, λογικά θα δούμε τις τιμές των μεταχειρισμένων να παρουσιάζουν περεταίρω άνοδο. Σαν “RuleofThump” και κατά μέσο όρο, όταν οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων, συνήθως 10ετίας, φθάσουν να βρίσκονται πάνω από το 70% της αξίας των νεότευκτων τότε υπάρχει μεταστροφή από τα μεταχειρισμένα στα νεότευκτα. Αξίζει να αναφέρουμε σαν παράδειγμα ότι από το 2001 μέχρι το 2007, η αναλογία των τιμών ενός πλοίου 10ετίας συγκριτικά με των νεότευκτων αυξήθηκαν από το 50% στο 140% καθώς με την παρουσία της Κίνας στο προσκήνιο οι ναύλοι παρουσίασαν μία συνεχόμενα αυξητική πορεία. Σήμερα η αναλογία αυτή βρίσκεται περίπου στο 50%.
Ενδιαφέρον είχε το σχόλιο – δήλωση του BalticandInternationalMaritime που δημοσιεύθηκε στο Bloomberg ότι οι τράπεζες απειλούν να διακόπτουν η και να ακυρώνουν υπάρχουσα δανειοδότηση σε πλοιοκτήτριες εταιρίες οι οποίες «δεσμεύουν» τα πλοία τους σε μεγάλης διάρκειας χρονοναύλωσης με ναυλωτές οι οποίοι ενέχουν το ρίσκο μη τήρησης της συμφωνίας. Σύμφωνα με αναλυτές, αυτό σημαίνει ότι αρκετές εταιρίες θα υποχρεωθούν να κλείσουν τα πλοία τους σε μικρότερης διάρκειας ναυλώσεις και σε περιορισμένο αριθμό ναυλωτών. Η HSHNordbankAG ανάφερε, ότι η επιλογή του ναυλωτή είναι ύψιστης σημασίας, ιδιαίτερα στον κλάδο μεταφοράς ξηρού φορτίου και παράλληλα προτιμά τις ναυλώσεις μικρότερης διάρκειας ώστε οι πλοιοκτήτες να μπορούν να κλείσουν σε καλύτερα επίπεδα μελλοντικά, αφήνοντας ουσιαστικά υπονοούμενα για άνοδο της αγοράς αν μεταφράζουμε σωστά τη δήλωση.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘JKPIONEER’ 179.134 DWT (2013 – Hyundai H.I) αγοράστηκε από την Dianna Shipping πάνω από τα $ 52 εκ. με υπόλοιπο charter έως τα τέλη Μαρτίου του 2014 στα $ 11,000 την ημέρα, το ‘CAPECHALLENGER’ 180.730 DWT (2013 – JMU) έκλεισε περίπου στα $ 51 εκ. και το ‘YANGTZE MARVEL’ 170.974 (1999 – IHI) πουλήθηκε στη Sinokor στα $ 17 εκ.
✏ Στα Kamsarmax και στα Panamax, το ‘JIMPACIFIC’ 82.000 DWT (2003 – Jiangsu Hantong) πουλήθηκε στα $ 26,5 εκ., το ‘BKALICE’ 81.970 DWT (1997 – Jiangsu Eastern) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 23 εκ. και το ‘ORIENTALSUN’ 72.651 DWT (1998 – Sasebo H.I) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,8 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘DARYASHAKTI’ 56.050 DWT (2004 – Mitsui) πουλήθηκε στην Sinotrans στα $ 18,2 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘BENETEBAY’ 28.342 DWT (2008 – Simanami) πουλήθηκε σε Έλληνες περίπου στα $ 17 εκ. και το ‘IKANTAMBAK’ 18.909 DWT (2007 – Yamanishi Zosen) πουλήθηκε στα $ 9,3 εκ.
Στον τομέα των tankersέγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘BWLUNA’ 298.562 DWT (2003 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 36 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η βελτίωση της αγοράς συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα με κάποια κλεισίματα μάλιστα να γίνονται σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αφού για άλλη μία φορά η προεξόφληση των CashBuyers για περεταίρω βελτίωση της αγοράς, τους έχει βάλει πάλι στην διάθεση της σπέκουλας ενώ από την άλλη, οι EndBuyers δεν δείχνουν ακόμη τόσο πρόθυμοι να απορροφήσουν τα συγκεκριμένα πλοία που αγοράστηκαν στις υψηλές αυτές τιμές.
Η Ινδία, συνεχίζει να εντείνει το αγοραστικό της ενδιαφέρον καθώς η αγορά συνεχίζει να βελτιώνεται με την ρουπία να δείχνει σημάδια σταθεροποίησης στις 61 – 62 ρουπίες προς το δολάριο ενώ παράλληλα υπάρχει και σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου μετά από ένα μήνα έντονων διακυμάνσεων. Όπως προαναφέραμε, υπάρχουν περιπτώσεις που οι CashBuyers προσφέρουν τιμές που σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν την έστω βελτιωμένη σημερινή κατάσταση της αγοράς αλλά προεξοφλούν υψηλότερα επίπεδα στο άμεσο μέλλον ρισκάροντας έτσι στις προσφορές.
Το Πακιστάν, έχει βρεθεί στην ίδια θέση που ήτανε η Ινδία το προηγούμενο διάστημα, αφού συνεχίζει να έχει προβλήματα νομισματικής ισορροπίας με την ρουπία μόλις την προηγούμενη εβδομάδα να φτάνει σε ιστορικά χαμηλά και ουσιαστικά δεν έχει καταφέρει ακόμη να επιστρέψει στην αγορά, αφού για να συμβεί αυτό θα πρέπει να βελτιώσει τα τρέχοντα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών.
Στο Μπαγκλαντές, αρχίζουν να φαίνονται κάποια σημάδια βελτίωσης καθώς οι τιμές του σιδήρου, που ήταν και το κυριότερο πρόβλημα το προηγούμενο διάστημα, δείχνουν να έχουν σταθεροποιηθεί αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών και μάλιστα βρίσκεται πίσω από την Ινδία στις τιμές έχοντας αφήσεις το Πακιστάν στην τρίτη θέση.
Η Κίνα, λόγω των αργιών όλη την προηγούμενη εβδομάδα απείχε από την αγορά και περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε με τη διάθεση θα επιστρέψει καθώς τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών από τις ανταγωνίστριες χώρες μέσα στο διάστημα αυτής της εβδομάδας παρουσίασαν αυξητική πορεία.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 716,376 DWTεκ των οποίων περίπου το 73% (524,264 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (44,555 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 21% (47,699
DWT) Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 395 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 - $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
JK PIONEER | 179,134 2013 Hyundai H.I | MAN-B&W | - | - - | Dianna Shipping | Includes remaining T/C rate till late March 2014 at $ 11,000 per day |
|
CAPE CHALLENGER I | 180,730 2013 JMU | Wartsila | - | - - | - | - |
|
YANGTZE MARVEL | 170,974 1999 IHI | Sulzer | - | 08/2016 08/2014 | Sinokor | Sold by Chinese who bought in June around 15,3 | 17 |
JIM PACIFIC | 82,000 2003 Jiangsu Hantong | MAN-B&W | - | - - | - | - | 26,5 |
BK ALICE | 81,970 2012 Jiangsu Eastern | MAN-B&W | - | - - | Greek | - | 23 |
ORIENTAL SUN | 72,651 1998 Sasebo H.I | B&W | - | - - | Greek | - | 10,8 |
DARYA SHAKTI | 56,050 2004 Mitsui | MAN-B&W | 4x30 | 09/2014 06/2015 | Sinotrans | Chellaram | 18,2 |
BENETE BAY | 28,342 2008 Shimanami | MAN-B&W | 4x30 | - - | Greek | - | around 17 |
IKAN TAMBAK | 18,909 2007 Yamanishi Zosen | MAN-B&W | 3x30 | 03/2017 03/2015 | USA | - | 9,3 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
BW LUNA | 298,562 2003 Daewoo | B&W | 15 | - - | Soechi Lines | - | 36 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr