Στην ανασκόπηση μας στις 11 Σεπτεμβρίου, είχαμε αναφέρει ότι στις επόμενες 10 ημέρες ο δείκτης θα έσπαγε το φράγμα των 2,000 μονάδων και στις 24 Σεπτεμβρίου όντως τις ξεπέρασε, αλλά μετά από μία ημέρα άρχισε να παρουσιάζει πτωτικές τάσεις και κατά πάσα πιθανότητα την επόμενη εβδομάδα να τον δούμε και πάλι να βρίσκεται κοντά μεν αλλά κάτω από τις 2,000 μονάδες. Η ενδεχόμενη πτώση του δείκτη είναι αναμενόμενη και δεν οφείλεται σε αλλαγή των θεμελιωδών μεγεθών, δηλαδή στην αύξηση των εισαγωγών IronOre και Coal από την Κίνα η των εισαγωγών Coal από την Ινδία, οι οποίες αυξάνουν την ζήτηση για Capes και Panamax και κατά επέκταση και την αύξηση του BDI, αλλά οφείλεται στην επερχόμενη επίσημη αργία διάρκειας μίας εβδομάδας από 1 έως 7 Οκτωβρίου όπου ουσιαστικά όλα «νεκρώνουν» στην Κίνα.
Σχετικά με τα προαναφερόμενα θεμελιώδη μεγέθη, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, προβλέπει σταδιακή ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου παρά το γεγονός ότι στο σύνολο οι προβλέψεις του είναι μειωμένες συγκριτικά με προηγούμενες εκτιμήσεις. Συγκεκριμένα για το 2013 εκτιμά την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 2,5% από 3,3% στην πρόβλεψη του Απριλίου ενώ για το 2014 αναθεώρησε και πάλι πτωτικά στο 4,5% από 5%. Συνολικά όμως η εκτίμηση του Οργανισμού είναι ότι σιγά – σιγά οι συνθήκες για τη βελτίωση του Παγκόσμιου Εμπορίου έχουν αρχίσει και εμφανίζονται και πως η αναθεώρηση της ανάπτυξης για το 2013 οφείλεται στην μείωση που παρατηρήθηκε ιδιαίτερα στο 1ο εξάμηνο του 2013. Να υπενθυμίσουμε ότι ο μέσος όρος ανάπτυξης της τελευταίας εικοσαετίας και ο οποίος χρησιμοποιείται σαν σημείο αναφοράς, είναι στο 5,4%.
Αξίζει να αναφέρουμε τις εκτιμήσεις από το Bloomberg για την πορεία των ημερησίων εσόδων, όλων των τύπων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου οι οποίες βασίζονται στις απαντήσεις αρκετών αναλυτών. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων των Capes θα κυμανθεί από $ 9,762 μέχρι σήμερα για το 2013 στα $ 16,000 την ημέρα για το 2014, για τα Panamax από $ 7,770 έως σήμερα, στα $ 12,000 την ημέρα το 2014. Για τα Supramax και τα Handysize, προβλέπει τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων για το 2014 στα $ 12,000 και $ 9,800 αντίστοιχα. Η αιτιολογία των αναλυτών που συμμετείχαν στην έρευνα για την αύξηση των ημερησίων εσόδων για το 2014 δεν μας εκπλήσσει καθόλου, καθώς ακόμη για άλλη μια φορά στο προσκήνιο είναι η Κίνα αφού οι εισαγωγές της σε IronOre, Coal και Grain αντιπροσωπεύουν το 38% παγκοσμίως ενώ η Ιαπωνία ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγικός προορισμός, αντιπροσωπεύει το 13%.
Σύμφωνα με την ACMShippingGroupPlc., για το 2014 θα υπάρξει αύξηση των φορτίων κατά 13% στους 1,3 δισ. τόνους για Coal, για IronOre 9% στους 1,19 δισ. τόνους και για Grains, Rice και Soy 3,8% στους 419 εκατομμύρια τόνους. Ο ErickFolkeson, αναλυτής της SwedbankFirstSecuritiesAS στο Oslo, επισημαίνει ότι έχουμε μπει σε τροχιά ανάκαμψης και η απασχόληση του στόλου (FleetUtilization) θα βελτιωθεί περεταίρω παρασύροντας θετικά και τα έσοδα των πλοίων. Αντίστοιχα η HartlandShippingServices στο Λονδίνο, αναφέρει πως η ζήτηση (Demand) έχει αρχίσει και αυξάνεται ενώ η προσφορά (Supply) βρίσκεται υπό έλεγχο, προμηνύοντας ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα είναι ο πρώτος κλάδος που θα παρουσιάσει σημάδια ανάκαμψης.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Handymax, το ‘CBPARADISE’ 46.232 DWT (2003 – Oshima) αγοράστηκε από Έλληνες με χαρτιά πρόσφατα περασμένα στα $ 16,25 ε
✏ Στα Handyzize, το ‘HIBERNIA’ 28.107 DWT (2001 – Bohai) πουλήθηκε πάνω από τα $ 7 εκ., το ‘VOGEFELIX’ 24.279 DWT (1997 – Hakodate Dock) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 6 εκ. και το BIRCH 2’ 20.427 DWT (1998 – Wuhu Shipyard) με Survey’s due, πουλήθηκε στα $ 2,8 εκ.
Στον τομέα των tankersέγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα MR, το ‘CHAMPIONSTAR’ 45.999 DWT (1991 – A.E.S.A) πουλήθηκε περίπου στα $ 6 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘MCTALIOTH’ 19.990 DWT (1999 – Uljanic) πουλήθηκε περίπου στα $ 9 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η ανάκαμψη της αγοράς και ιδιαίτερα στην Ινδία είναι πια γεγονός και ενδεχομένως να επιβεβαιωθούν και πάλι τα ιστορικά στοιχεία που θέλουν το τελευταίο τρίμηνο κάθε χρόνου να παρουσιάζεται ιδιαίτερα δραστήριο. Οι CashBuyers δείχνουν έντονη αγοραστική διάθεση και υπάρχουν περιπτώσεις που οι προσφερόμενες τιμές βασίζονται καθαρά σε προεξόφληση περεταίρω ανόδου της αγοράς στο άμεσο διάστημα.
Η Ινδία ανέλαβε και πάλι την ηγετική θέση τόσο στις τιμές που προσφέρει αλλά και στον αριθμό των κλεισιμάτων, αφού η ρουπία μετά από μία περίοδο συνεχών υποτιμήσεων κατάφερε να κερδίσει έδαφος και να σταθεροποιηθεί το τελευταίο διάστημα στις 61 με 62 ρουπίες προς το δολάριο. Αναμένουμε να δούμε αν θα υπάρξει και συνέχεια στην πορεία αυτή και για πόσο διάστημα, καθώς γενικότερα η οικονομία της Ινδίας παραμένει εύθραυστη και οποιαδήποτε μεταβολή επηρεάζει άμεσα και τις διαλύσεις.
Το Πακιστάν, για άλλη μία φορά βρέθηκε εκτεθειμένο σε προβλήματα ισοτιμίας αντιμετωπίζοντας έντονες διακυμάνσεις του νομίσματος του ακόμη και σε επίπεδα ημέρας. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μεγάλη αβεβαιότητα στους CashBuyers οι οποίοι τις περισσότερες μέρες της προηγούμενης εβδομάδας απείχαν από την αγορά περιμένοντας να επέλθει νομισματική ισορροπία αλλά και μην μπορώντας να κάνουν διαφορετικά αφού σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν τις τιμές της Ινδίας.
Το Μπαγκλαντές, ενώ τις προηγούμενες ημέρες έδωσε την εντύπωση ότι επιστρέφει στην αγορά, ξαφνικά για άλλη μία φορά ήρθε αντιμέτωπο με την πτώση των τιμών του σιδήρου με αποτέλεσμα να παγώσει και πάλι η αγορά. Εκτιμάται ότι για να επανέλθει και πάλι στην αγορά, θα πρέπει να υπάρξει σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου αλλά και να αυξήσει τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει σε αυτά της Ινδίας.
Η Κίνα, από τη προηγούμενη εβδομάδα έχει ήδη μπει στο πνεύμα των εορταστικών εκδηλώσεων διάρκειας μίας εβδομάδας και απέχει από την αγορά, ακόμα και για πλοία που γεωγραφικά πρόσκεινται προς αυτή, έχοντας όμως καταφέρει να γεμίσει τα διαλυτήρια της από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων ημερών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 660,582,471 DWTεκ των οποίων περίπου το 93% (612,883 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 7% (47,699
DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 380 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 375 - $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 - $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
CB PARADISE | 46,232 2003 Oshima | B&W | 4x30 | 08/2018 07/2016 | Greek | Surveys freshly passed | 16,25 |
HIBERNIA | 28,107 2001 Bohai | Sulzer | 4x30 | 05/2016 - | - | - |
|
VOGE FELIX | 24,279 1997 Hakodate Dock | Mitsubishi | 4x30 | 01/2017 12/2014 | Chinese | - | 6,1 |
BIRCH 2 | 20,427 1998 Wuhu Shipyard | B&W | 3x30 | - - | Chinese | Surveys Due | 2,8 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
CHAMPION STAR | 45,999 1991 A.E.S.A | B&W | 8 | 12/2017 - | - | - |
|
MCT ALIOTH | 19,990 1999 Uljanic | MAN-B&W | 14 | 08/2014 03/2015 | - | Hanseatic Lloyd |
|
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr