Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Τα θέματα αυτά έχουν ήδη συζητηθεί με τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας κ. Αθανάσιο Μπούσιο κατά τη συνάντηση που είχαν τη Δευτέρα, στο υπουργείο Οικονομικών.
Το αγκάθι της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένος
Το θέμα της δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων αποτελεί ένα βασικό αγκάθι για την τρόικα, καθώς η δημιουργία της θα ξεκλειδώσει της διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών. Η Αρχή θα αναλάβει την εποπτεία του λιμενικού συστήματος και την τήρηση των υποχρεώσεων της κείμενης νομοθεσίας από κράτος και ιδιώτες, τον έλεγχο της λειτουργίας της αγοράς λιμενικών υπηρεσιών και την εισήγηση μέτρων για την τήρηση και αποκατάσταση των αρχών ελεύθερου ανταγωνισμού. Ωστόσο, το σχέδιο για τη σύστασή της έχει καθυστερήσει σημαντικά θέτοντας σε κίνδυνο την υλοποίηση του στόχου για ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών. Βέβαια, πίσω από την καθυστέρηση κρύβεται η βαθιά διχογνωμία που υπάρχει για τη μορφή που θα πάρει η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας (παραχώρηση ή πλήρης ιδιωτικοποίηση).
Βαρβιτσιώτης: Το ΤΑΙΠΕΔ έχει τον πρώτο λόγο
Πάντως στο θέμα της διαφορετικής αντίληψης που υπάρχει μεταξύ της διοίκησης του ΟΛΠ, σε σχέση με αυτήν της Κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χωρας αναφέρθηκε μιλώντας την Τρίτη στο ραδιοφωνικό σταθμού του Πειραιά Κανάλι 1 ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης: «Σήμερα, το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο μέτοχος του ΟΛΠ. Τώρα, το ποιος λαμβάνει την απόφαση είναι σαφές ότι τη λαμβάνει ο μέτοχος. Και ο μέτοχος, το ΤΑΙΠΕΔ, είναι υποχρεωμένο να υπηρετήσει ένα πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και να φέρει ορισμένους στόχους. Νομίζω λοιπόν, ότι δεν υπάρχει θέμα για το ποιος έχει τον κυρίαρχο ρόλο, είναι σαφέστατα το ΤΑΙΠΕΔ. Και παρά τις όποιες εντάσεις, το ΤΑΙΠΕΔ οφείλει να προχωρήσει βάσει των συμπεφωνημένων και με τους διεθνείς δανειστές. Όσον αφορά εμένα, εγώ είμαι υπέρ της άποψης ότι θα πρέπει να εξυπηρετούνται οι διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας» σημείωσε με νόημα ο υπουργός.
Όσον αφορά φήμες που θέλουν Γερμανικά συμφέροντα να μπλοκάρουν τις διαδικασίες, λόγω ανταγωνισμού με της Cosco δήλωσε τα ακόλουθα: «Δεν έχω καμία τέτοια ένδειξη. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι, σε μια πολύ μεγάλη σύμβαση, να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα θέματα των κρατικών ενισχύσεων και, βέβαια, με τα θέματα τα οποία έχουν να κάνουν με τη διαδικασία της τήρησης των όρων του ανταγωνισμού”.
Παράλληλα, ο κ. Βαρβιτσιώτης εξέφρασε την αισιοδοξία του όταν θα βγει «στον «αέρα ο διαγωνσιμός» θα κινηθούν οι ενδιαφερόμενοι, ενώ υπογράμμισε ότι θα υπάρξει πολλαπλό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Οι Άγονες γραμμές και η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας
Στο «μάτι» της τρόικας αναμένεται να μπει και η υπουργική απόφαση για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, η οποία προβλέπει ότι όπου δεν υφίσταται σε ισχύ συλλογική σύμβαση εργασίας, οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης των ναυτικών συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη και καταχωρούνται σε σύμβαση.
Επίσης, αναμένεται στη συζήτηση να τεθεί το θέμα της ακτοπλοΐας στο φόντο του τελευταίου πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας «ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις».
Σημειώνεται ότι, ήδη, το υπουργείο έχει ζητήσει από τους εκπροσώπους των εταιρειών αναλυτικά στοιχεία κίνησης ανά λιμένα, ώστε να καταγραφεί αναλυτικά η επιβατική κίνηση κάθε ακτοπλοϊκής σύνδεσης και να τεθεί εκ νέου το ζήτημα των άγονων γραμμών.