Με αργά αλλά σταθερά βήματα συνεχίζεται η ανοδική πορεία του BDI και παρά το γεγονός ότι αρκετοί αναλυτές εκτιμούν πως η θετική πορεία του δείκτη θα συνεχιστεί, ιδιαίτερα από την πορεία των Capes, ενδεχομένως να συναντήσει κάποια σημάδια αντίστασης πέριξ των 1,700 με 1,800 μονάδων, η να κινηθεί παράλληλα για κάποιες ημέρες σε αυτά τα επίπεδα.
Η «γραφικότητα» της πορείας του δείκτη συνεχίζεται αφού η μεγάλη διαφορά στην αύξηση του οφείλεται αποκλειστικά πια στα Capes τα οποία με τη σειρά τους οφείλουν την άνοδο των ναύλων τους στις αυξημένες εισαγωγές πρώτων υλών και κυρίως Iron Ore από την Κίνα.
Σύμφωνα με την Commodore Research & Consultancy, η θετική πορεία των Capes θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου, καθώς το πλεονάζων τονάζ από προηγούμενα χρόνια έχει απορροφηθεί και η ζήτηση ταυτόχρονα έχει αρχίσει και αυξάνεται. Να θυμηθούμε ότι τα πρώτα 3 τρίμηνα του 2012 τα ημερήσια έσοδα των Capes κυμαινόντουσαν μεταξύ των $ 3,000 - $ 8,000 την ημέρα, όρια που δεν επέτρεπαν ούτε την κάλυψη των ημερησίων εξόδων τους.
Συνεχίζοντας η Commodore, επισημαίνει πως τα έσοδα των Panamax, βραχυπρόθεσμα θα ενισχυθούν καθώς θα αυξηθεί η ζήτηση για Coal και Grains. Τα φορτία των Grains από τις χώρες τις πρώην Σοβιετικής Ένωσης (FSU) και των ΗΠΑ θα παρουσιάσουν αύξηση ενώ η ζήτηση της Κίνας και της Ινδίας για Coal θα είναι αυξημένη καθώς το τελευταίο διάστημα τα αποθέματα τους παρουσιάζουν πτωτική πορεία. Προς το τέλος του χρόνου, όμως ο κλάδος των Panamax θα δεχθεί και πάλι πιέσεις λόγω υπέρ-προσφοράς χωρητικότητας, καθώς είναι ο πιο επιβαρυμένος κλάδος από θέμα προσφοράς τονάζ, αλλά αργότερα το 2014 σιγά – σιγά θα αρχίσει να εξομαλύνεται και οι ναύλοι θα βελτιωθούν. Αντίστοιχες είναι και οι προβλέψεις για τα Supramax και τα Handysize, όπου οι αρχικές προβλέψεις για βελτίωση των ναύλων τους από το 2014 συνεχίζουν ακόμη να ισχύουν.
Είναι γεγονός πως όλες οι αναλύσεις, τουλάχιστον οι περισσότερες, συνηγορούν στο ότι η αγορά θα βελτιωθεί από το 2014 αλλά το καίριο ερώτημα είναι αν η αγορά θα μπορέσει να διατηρηθεί σε υγιή επίπεδα, με τις οποιαδήποτε φυσικά «αναμενόμενες» διακυμάνσεις και μετά το 2014. Η δραστηριότητα των νέων παραγγελιών φέτος, μέχρι στιγμής ήτανε αρκετά υψηλή όπως έχουμε προαναφέρει, λόγω και των χαμηλών τιμών των νεότευκτων πλοίων οι οποίες τους τελευταίους 2 μήνες παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις.
Τα περισσότερα από τα παραγγελθέντα πλοία αναμένεται να πέσουν στο νερό από το 2ο εξάμηνο του 2015 και μετά και αν η όρεξη για παραγγελίες συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, το 2016 θα επιβαρυνθεί και αυτό με καινούρια πλοία που θα πέσουν στο νερό οπότε ενδεχομένως από τα μέσα του 2015 η αγορά να ξαναδεχθεί πιέσεις που θα οφείλονται σε υπέρ – προσφοράς χωρητικότητας.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘CHRISMIR’ 159.829 DWT (1997 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στην N.G Moundreas στα $ 13,5 εκ..
✏ Στα Kamsarmax, το ‘OCEANLORD’ 82.977 DWT (2005 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε από την Thenamaris στα $ 17 εκ.
✏ Στα Handyzize, το ‘PACIFICFUTURE’ 29.534 DWT (1998 – Dalian) αγοράστηκε από δημοπρασία στα $ 4,5 εκ.
Στον τομέα των tankersέγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα ProductTankers, το ‘EAGLEBAY’ 47.084 DWT (1991 – Halla Eng.) πουλήθηκε πάνω από τα $ 6 εκ. και το ‘TWINKLEEXPRESS’ 45.750 DWT (2006 – Minami Nippon) αγοράστηκε από την Oceanbulk στα $ 20εκ. περίπου.
✏ Στα Chemicals, το ‘NORTHERNWOLVERINE’ 16.381 DWT (2006 – Aker Aukra) και το ‘NORTHERNLYNX’ 16.484 DWT (2003 – Mutzelfeldt) πουλήθηκαν en-bloc στην Borealis λίγο κάτω από τα $ 25 εκ. Το ‘BROAXEL’ 16.839 DWT (1998 – Pan United) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 6,2 εκ. περίπου.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Σημάδια βελτίωσης αρχίζουν και φαίνονται στον ορίζοντα, αφού η νομισματική κατρακύλα τόσο στην Ινδία και στο Πακιστάν δείχνει να έχει σταματήσει και το κλίμα έχει αρχίσει να αντιστρέφεται καλλιεργώντας προσδοκίες ότι όπως ιστορικά είναι αποδεδειγμένο, το 4ο τρίμηνο θα είναι αρκετά δραστήριο σε διαλύσεις οδηγώντας παράλληλα τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα.
Στην Ινδία, η θεαματική ανατίμηση της ρουπίας κατά 2,6%, στις 63,5 ρουπίες στο δολάριο, δημιούργησε θετική ψυχολογία στους Cash Buyers, οι οποίοι άρχισαν και πάλι να δραστηριοποιούνται και μερικοί μάλιστα άρχισαν να σπεκουλάρουν την άνοδο των τιμών και να προσφέρουν ενδεχομένως σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά της τρέχουσας αγοράς. Στον αντίποδα, οι τιμές του σιδήρου συνεχίζουν να επιδεικνύουν πτωτικές τάσεις, κάνοντας ιδιαίτερα επιφυλακτικούς τους End Buyers, έχοντας σαν αποτέλεσμα πλοία ήδη αγορασμένα από τους Cash Buyers να παραμένουν απούλητα.
Το Πακιστάν, το οποίο και αυτό αντιμετώπισε τα δικά του προβλήματα ισοτιμίας, και το οποίο ακολουθεί πάντα τη στρατηγική της Ινδίας, αναμένεται και αυτό σιγά - σιγά να επανέλθει στην αγορά, αλλά αν θέλει σύντομα να αρχίζει να ανταγωνίζεται την Ινδία και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ, τότε άμεσα θα πρέπει να προβεί σε αύξηση των προσφερομένων τιμών.
Το Μπαγκλαντές, ενώ δεν έχει θέματα ισοτιμίας, έχει να αντιμετωπίσει την πτώση των τιμών του σιδήρου, συμπιέζοντας έτσι τις οποιεσδήποτε προσφερόμενες τιμές με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες αγορές που έχουν αρχίσει και μπαίνουν πάλι στο παιχνίδι.
Η Κίνα, δεν πτοείται από τις εξελίξεις στις υπόλοιπες αγορές και συνεχίζει να παραμένει η πιο ανταγωνιστική, καθιστώντας την, την καλύτερη αγορά και ιδιαίτερα για πλοία τα οποία βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της καθώς το τελευταίο διάστημα αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η σταθερότητα στη αγορά, με τις σε καλά επίπεδα τιμές στου σιδήρου λόγω της αυξημένης ζήτησης.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 891,728 DWT εκ των οποίων περίπου το 24% (216,321 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 59% (528,207 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 17% (147,200 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 - $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 - $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 355 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 - $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr