Την προηγούμενη εβδομάδα, ο δείκτης παρουσίασε μία ελαφριά διόρθωση, ουσιαστικά κινήθηκε παράλληλα, με μεγαλύτερο αντίχτυπο στα Capes, αλλά το θετικό που κρατάμε είναι ότι κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, του ιστορικά χαμηλότερου μήνα, κατάφερε να κρατηθεί πάνω από τις 1,000 μονάδες ανεβάζοντας τις προσδοκίες για καλύτερη απόδοση προς το τέλος του χρόνου δεδομένου και του εξορθολογισμού στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων 7 μηνών του 2013, τα νέα πλοία που πέσανε στο νερό αυξήσανε την προσφορά κατά 39,1 εκατομμύρια DWT ενώ την ίδια στιγμή, λόγω των διαλύσεων το ίδιο χρονικό διάστημα η προσφορά μειώθηκε κατά 13,8 εκατομμύρια DWT, έχοντας σαν συνολικό καθαρό αποτέλεσμα, αύξηση της προσφοράς κατά 25,3 εκατομμύρια τόνους για τους πρώτους 7 μήνες .
Σύμφωνα με την Pareto Shipping, για το 2013 η αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου εκτιμάται ότι θα ανέρθει στο 8,2%. Το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα φορτία Iron Ore και Coal προς την Κίνα παρουσίασαν αύξηση 5,1% και 4% αντίστοιχα ενώ η παραγωγή σιδήρου (Steel Production) της Κίνας αυξήθηκε κατά 9,3%. Το εμπόριο του Iron Ore αναμένεται να αυξηθεί τους τελευταίους μήνες καθώς θα αυξηθεί η παραγωγή/προσφορά από την Αυστραλία και την Βραζιλία, ανεβάζοντας τη συνολική αύξηση στο 10% για φέτος. Σύμφωνα με τον CEO της Golden Ocean Group, Herman Billung, η ζήτηση για Capes μέχρι το 2016 θα αυξηθεί κατά 23% καθώς εκτός από την αύξηση του Iron Ore, το εμπόριο του Coal θα υπέρ αποδώσει τα επόμενα χρόνια ξεπερνώντας και αυτό του Iron Ore καθώς η Κίνα και η Ινδία θα χρειαστούν περισσότερο και καλύτερης ποιότητας Coal από το εγχώρια παραγόμενο.
Ταυτόχρονα, θετικά είναι και τα νέα για τα Panamax το επόμενο διάστημα, τα οποία εκτός από μία ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια του Ιουλίου έχουν κινηθεί πτωτικά. Εκτιμάται ότι το εμπόριο των Grains θα αυξηθεί πάνω από 8% σε ετήσια βάση λόγω της αυξημένης ρεκόρ παραγωγής από τις ΗΠΑ και την αντίθετα αρκετά μειωμένη παραγωγή από την Κίνα το οποίο θα επιδράσει θετικά στα έσοδα των Panamax προς το τέλος του χρόνου.
Βάσει των τελευταίων προβλέψεων από την Pareto Shipping, το 2014 και 2015 το συντηρητικό σενάριο για την αύξηση της ζήτησης πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι ότι θα αυξηθεί κατά 5% ενώ η καθαρή αύξηση των πλοίων, μετά από διαλύσεις, εκτιμάται στο 3,5% αυξάνοντας έτσι το Fleet Utilization από το 86,8% στο 88,1%, δηλαδή στα ίδια σχεδόν επίπεδα με το 2011, το οποίο συνεπάγεται αύξηση των εσόδων των πλοίων.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘DANANN ISLAND’ 75.000 DWT (2006 – Sanoyas) αγοράστηκε από την Thenamaris στα $ 18,75 εκ., το ‘PIONEER PACIFIC’ 70.003 DWT (1994 – Hudong) και το ‘ID RED SEA’ 70.029 (1994 – Hudong) πουλήθηκαν en-bloc σε Ινδούς, στα $ 9 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘IDHARBOUR’ 28.760 DWT (1995 – Naikai) αγοράστηκε στα $ 7 εκ
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα MR, το ‘YASACEYHAN’ 50.162 DWT, το ‘YASASEYHAN’ 50.162 DWT, το ‘YASAMARMARIS’ 50.215 DWT και το ‘YASABODRUM’ 50.261 όλα του 2009 κτισμένα στην SPP, πουλήθηκαν en-bloc στην Ridgebury Tankers στα $ 29 εκ. το κάθε ένα.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η νομισματική κατρακύλα στην Ινδία και το Πακιστάν δείχνει να μην έχει σταματημό, έχοντας σαν αποτέλεσμα το κυριολεκτικό πάγωμα των διαλύσεων. Οι End Buyers είναι σαν να μην υπάρχουν πια στην αγορά αφού δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον πλέον στο να προσφέρουν, οι Cash Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν τα οποιαδήποτε αποθέματα τους στα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα των τιμών και οι πλοιοκτήτες απλά παρακολουθούν τις εξελίξεις.
Για την Ινδία, την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε αναφέρει πως εκφραζόντουσαν φόβοι ότι η ρουπία θα φτάσει στις 70 προς το δολάριο, φόβοι οι οποίοι τελικά επαληθεύτηκαν, αφού την είδαμε να κλείνει πάνω από τις 69 ρουπίες. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου είχαν μία ανοδική πορεία, η άνοδος αυτή δεν ήταν ικανή να αντισταθμίσει την μεγάλη πτώση της νομισματικής ισοτιμίας οδηγώντας έτσι την αγορά των διαλύσεων σε όχι απλά απογοητευτικά επίπεδα αλλά σε μηδενικά. Η πτώση της ρουπίας, μέχρι στιγμής έχει αποφέρει πάνω από 20% μείωση της αξίας των αποθεμάτων των End Buyers και το ανησυχητικό είναι ότι δεν φαίνονται σημάδια βελτίωσης στο άμεσα επόμενο διάστημα παρά το γεγονός ότι προς το τέλος της εβδομάδας η ρουπία έκλεισε λίγο κάτω από τις 66 ρουπίες στο δολάριο.
Στο Πακιστάν, η ισοτιμία για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα έσπαγε πτωτικά ρεκόρ αφού η ρουπία έφτασε πάνω από τις 104 στο δολάριο και ενώ αντίθετα με την Ινδία το Πακιστάν έκανε κάποια κλεισίματα, εικάζεται ότι αν συνεχιστούν οι αρνητικές εξελίξεις, σύντομα θα δούμε και εδώ την αγορά να παγώνει.
Το Μπαγκλαντές, και την προηγούμενη εβδομάδα συνέχισε να βρίσκεται υπό το καθεστώς της «τεχνητής» απεργίας προσπαθώντας έτσι να ανεβάσει τις τιμές του σιδήρου που είχαν φτάσει σε χαμηλά επίπεδα. Συγκριτικά με τις αγορές της Ινδίας και του Πακιστάν, το Μπαγκλαντές βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα καθώς δεν αντιμετωπίζει προβλήματα ισοτιμίας και σιγά - σιγά οι τιμές του σιδήρου δείχνουν μία τάση θετικής διόρθωσης αλλά προς το παρόν και αυτό δεν έχει να παρουσιάσει ιδιαίτερη δραστηριότητα.
Η Κίνα, το τελευταίο διάστημα είναι αυτό που λένε «όλα τα λεφτά» αφού τα επίπεδα των τιμών που προσφέρει συνεχίζουν να παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις και έχουν φτάσει τα επίπεδα των άλλων χωρών. Ιδιαίτερα για μεγαλύτερα πλοία όπως Capes και Panamax, οι τιμές που προσφέρει η Κίνα αυτή τη στιγμή είναι οι υψηλότερες στην αγορά. Δεν χωράει αμφιβολία ότι τα περισσότερα πλοία που βρίσκονται στο Far East χωρίς δεύτερη σκέψη θα καταλήξουν σε Κινέζικα χέρια.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 440,374 DWT εκ των οποίων περίπου το 64% (280,965 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 26% (116,467 DWT)δεξαμενόπλοια, και το 10% (42,942 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 - $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 365 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 360 - $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 - $ 365 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
DANANN ISLAND | 75,000 2006 Sanoyas | MAN-B&W | - | 05/2016 05/2014 | Thenamaris | - | 18,75 |
PIONEER PACIFIC | 70,003 1994 Hudong | B&W | - | 08/2014 05/2015 | Indian | ID Shipping | en-bloc 9 |
ID RED SEA | 70,029 1994 Hudong | B&W | - | 07/2014 05/2015 | |||
ID HARBOUR | 28,760 1995 Naikai | B&W | 4x30 | 03/2015 03/2015 | - | Logs Fitted | 7 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
YASA CEYHAN | 50,162 2009 SPP | MAN-B&W | 12 | - - | Ridgebury Tankers | Yasa Shipping ^IMO III | 29 each |
YASA SEYHAN | 50,162 2009 SPP | - - | |||||
YASA MARMARIS | 50,215 2009 SPP | - - | |||||
YASA BODRUM | 50,261 2009 SPP | - - |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr