Για άλλη μία φορά πρωταγωνιστές στην ανοδική πορεία του δείκτη είναι τα Capes λόγω της αύξησης των εισαγωγών της Κίνας σε Iron Ore και Coal. Σύμφωνα με τους επιμέρους δείκτες, τα μεγαλύτερα «κέρδη» στην παρούσα φάση (Μέσος όρος ημερησίων εσόδων – OPEX) τα παρουσιάζουν πρωτίστως τα Capes και ύστερα τα Supramax με μεγάλη διαφορά στη 2η θέση, τα Handysize με «οριακά» κέρδη ενώ τα Panamax βρίσκονται σε επίπεδα Break Even και δεν αναγνωρίζουν κέρδη.
Παραδοσιακά, ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος είναι οι πιο παραγωγικοί μήνες στην Κίνα σε κατανάλωση σιδήρου και το μοτίβο φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και φέτος. Το γεγονός ότι οι τιμές του Iron Ore παρουσίασαν μία αυξητική τάση και ιδιαίτερα την τελευταία εβδομάδα, οδήγησε τους αγοραστές στο να αυξήσουν τις παραγγελίες τους υπό το φόβο περεταίρω αύξησης των τιμών, αλλά και στο να αυξήσουν τα αποθέματα τους λόγω των προγραμματισμένων αργιών στις αρχές Οκτωβρίου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα αποθέματα Iron Ore των παραγωγών σιδήρου σήμερα έχουν διάρκεια 25 ημερών όταν στις αρχές του χρόνου η διάρκεια των αποθεμάτων έφτανε στους 2 με 3 μήνες. Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεδομένα η πορεία των Capes αναμένεται να είναι θετική το τελευταίο διάστημα του χρόνου καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα θα αρχίσει και πάλι μετά το τέλος του καλοκαιριού άρα και η ζήτηση για Iron Ore θα παραμείνει σε υγιή επίπεδα.
Σχετικά με την προσφορά τονάζ, τους τελευταίους 2 μήνες ο στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 10 εκατομμύρια τόνους ο οποίος σήμερα αριθμεί συνολικά 704 εκατομμύρια τόνους. Από τις αρχές του χρόνου έχει αυξηθεί κατά 3,6%. Αναφορικά με τις μελλοντικές παραγγελίες, το 70% των παραγγελιών που μπήκαν τους τελευταίους 2 μήνες αναμένεται να παραδοθούν το 2015. Συνολικά, μαζί με τις χρονικές μεταθέσεις των παραγγελιών ο όγκος των παραδόσεων για το 2015 έχει ανέβει από τους 20 στους 25 εκατομμύρια τόνους. Για το 2013 και σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, αναμένεται να πέσουν στο νερό 70 εκατομμύρια τόνοι το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 4 ετών.
Το βιβλίο παραγγελιών έχει αυξηθεί κατά 3,2 εκατομμύρια τόνους το τελευταίο δίμηνο και συνολικά βρίσκεται στους 126 εκατομμύρια τόνους. Είναι η πρώτη φορά τα τελευταία δυόμιση χρόνια που το βιβλίο παραγγελιών παρουσιάζει αύξηση ύστερα από το ρεκόρ των 300 εκατομμυρίων τόνων τα τέλη του 2010 όπου και μετά άρχισε η πτωτική πορεία.
Ενώ τους τελευταίους 2 μήνες οι νέες παραγγελίες ήταν μοιρασμένες σχεδόν σε όλους τους τύπους
των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, τον Ιούνιο παρατηρήθηκε μία αύξηση/προτίμηση των παραγγελιών σε Supramax ενώ τον Ιούλιο παρατηρήθηκε αύξηση σε Capes. Τα Panamax παρουσίασαν την μικρότερη προτίμηση για παραγγελίες, καθώς ο συγκεκριμένος τύπος πλοίων αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη υπέρ-προσφορά συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘BULKCANADA’ 179.397 DWT (2012 – HHIC – Phil.) πουλήθηκε στα $ 41,2 εκ., το ‘LILAC’ 179.643 DWT (2009 – DAEWOO) αγοράστηκε από την Golden Union περίπου στα $ 36 εκ. και το ‘CSKENTERPRISE’ 168.404 DWT (1997 – Halla Eng.) αγοράστηκε από την N.G Moundreas στα $ 11 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘OCEANALLIANCE’ 52.388 DWT (2004 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε περίπου στα $ 16,5 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘SHARKISLAND’ 28.587 DWT (1996 – Hudong S.Y) με Dry Dock τον Νοέμβριο του 2013 πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 4,5 εκ. και το ‘KEN SHO’ 23.581 (1994 – Saiki) αγοράστηκε στα $ 5,3 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘EUROSEA’ 96.755 DWT (1994 – Samsung H.I), πουλήθηκε για αποθηκευτική χρήση στα $ 7,8 εκ. .
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Απογοητευτική ήτανε η προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των διαλύσεων με κύρια χαρακτηριστικά τις υποτιμήσεις των νομισμάτων και τις πτωτικές διακυμάνσεις στις τιμές του σιδήρου έχοντας σαν αποτέλεσμα την αποχή τόσο των Cash Buyers αλλά και των End Buyers με μόνη εξαίρεση την αγορά της Κίνας αλλά και την άρνηση των πλοιοκτητών να κλείσουν οποιαδήποτε συμφωνία σε αυτά τα επίπεδα των τιμών αλλά και φοβούμενοι την πιθανότητα επαναδιαπραγμάτευσης αν η αγορά συνεχίσει να επιδεινώνεται.
Στην Ινδία, η «κατρακύλα» της ρουπίας δεν έχει σταματημό παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να την στηρίξει. Μέσα σε μία ημέρα η ρουπία έφτασε σε ρεκόρ υποτίμησης των τελευταίων 10 χρόνων και έφτασε στις 65,54 ρουπίες στο δολάριο για να κλείσει στο τέλος της εβδομάδας στις 63,41. Εκφράζονται φόβοι ότι ενδεχομένως να δούμε την ισοτιμία στις 70 ρουπίες στο δολάριο, γεγονός που κάνει τους End Buyers να έχουν εξαφανιστεί από την αγορά, οδηγώντας έτσι τους Cash Buyers να αρχίζουν τις επαναδιαπραγματεύσεις με τους πλοιοκτήτες. Εικάζεται ότι η κατάσταση αυτή θα οδηγήσει και άλλα διαλυτήρια σε κλείσιμο ύστερα από το ένα που έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα.
Το Πακιστάν, άρχισε και αυτό να αντιμετωπίζει προβλήματα ισοτιμίας αφού έφτασε σε ιστορικό χαμηλό των 103,85 ρουπιών στο δολάριο, χάνοντας 2% σε μία εβδομάδα. Υπό το πρίσμα αυτών των εξελίξεων και βλέποντας τι συμβαίνει και στην Ινδία, οι End Buyers δεν ενδιαφέρονται για αγορές και σε θεωρητικά επίπεδα, αν υπήρχε ενδιαφέρον ακόμη και για τα μεγάλα Tankers (Gas Free for Man Entry) η τιμή δεν θα ξεπερνούσε τα $ 400 τον τόνο.
Το Μπαγκλαντές, συνεχίζει την κατόπιν συνεννόησης «απεργία» μέχρι τις 30 Αυγούστου, ελπίζοντας σε άνοδο των τιμών του σιδήρου που είχαν καταρρεύσει τον τελευταίο μήνα. Ύστερα από την λήξη της απεργίας ενδεχομένως να δούμε τους End Buyers να δραστηριοποιούνται λίγο και εκμεταλλευόμενοι τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και το Πακιστάν να βγούν στην αγορά για να «αρπάξουν» κάποια πλοία σε χαμηλές τιμές.
Η Κίνα, για πρώτη φορά σε διάστημα ενός χρόνου ανταγωνίζεται σε επίπεδα τιμών τις ανταγωνίστριες χώρες με τους End Buyers να επιδεικνύουν έντονη αγοραστική διάθεση ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αποχής. Αναμένεται το τελευταίο τρίμηνο του έτους, πλοία μεγάλης ηλικίας που βρίσκονται στο Far East και είναι κοντά σε ημερομηνίες για Special Survey η Dry Dock, να σκεφτούν την λύση της διάλυσης αφού οι τιμές είναι ελκυστικές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 696,222 DWT εκ των οποίων περίπου το 40% (281,872 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου εκ των οποίων οι 259,587 DWT ήτανε ένα Cape, το 40% (276,052 DWT)δεξαμενόπλοια, το οποίο ήτανε ένα FSO και το 20% (138,298 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 360 - $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 365 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 365 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 - $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
NSS BONANZA | 170,907 1996 Koyo Dock K.K | B&W | - | 07/2016 04/2014 | Chinese | N.S United | 12,3 |
C.S. QUEEN | 72,465 1998 Sasebo H.I | B&W | - | 06/2013 06/2013 | - | Delivery Sep. - Oct. 2013 | 9,3 |
LOWLANDS GHENT | 76,801 2004 Sasebo H.I | B&W | - | 07/2014 07/2016 | Greek | Cobelfret | 18,75 |
SPRING PROGRESS | 50,344 2003 Kawasaki | MAN-B&W | 4x30 | 01/2018 11/2015 | - | Charter free delivery in Sep.-Oct. 2013 | 15 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
SEA SPLENDOR | 297,052 2012 Dalian | MAN-B&W | 15 | - - | Sinochem | Clipper Group. The vessels were long term chartered to Sinochem, with 7 to 9 years left to run. | Price is not disclosed but is estimated around $ 60 each |
HARBOUR SPLENDOR | 297,052 2010 Dalian | - - | |||||
ISLAND SPLENDOR | 296,919 2011 Jiangnan | - - | |||||
SPRING SPLENDOR | 296,919 2011 Jiangnan | - - | |||||
CHALLENGE PIONEER | 45,800 2007 Shin Kurushima | MAN-B&W | 14 | - - | Ridgebury Tankers | Vessels will be delivered upon completion of NYK T/C in January and November 2014. |
|
CHALLENGE PARADISE | 45,980 2007 Shin Kurushima | Mitsubishi | 14 | - - |
ΠΗΓΗ: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr