Η παρούσα τιμή του δείκτη, ουσιαστικά είναι στα ίδια επίπεδα με την τιμή των 1,082 μονάδων που είχε κλείσει στην τελευταία ανασκόπηση πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα, δηλαδή στις 26 Ιουλίου, αλλά στο ενδιάμεσο διάστημα και συγκεκριμένα στις 12 Αυγούστου, ο BDI έπεσε κάτω από τις 1,000 μονάδες στις 996 μονάδες. Μπορούμε να χαρακτηρίσουμε θετικό το γεγονός ότι ο δείκτης μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να κρατηθεί πάνω από τις 1,000 μονάδες αν λάβουμε υπόψη ότι βάσει ιστορικών στοιχείων συνήθως την περίοδο του Αυγούστου παρουσιάζει αρνητική διόρθωση.
Το κύριο χαρακτηριστικό του τελευταίου διαστήματος και το οποίο βοήθησε στην συγκράτηση του δείκτη πάνω από τις 1,000 μονάδες, είναι η αύξηση των εξαγωγών Iron Ore και Coal από την Αυστραλία στην Κίνα. Οι εξαγωγές της Αυστραλίας προς την Κίνα αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% των συνολικών εισαγωγών της και γι’ αυτό το λόγο το στοιχείο αυτό αποτελεί πάντα ένα βασικό παράγοντα που καθορίζει τη ζήτηση (Demand). Στην προκειμένη περίπτωση, παρά το γεγονός ότι όλοι οι αναλυτές αλλά και τα μακροοικονομικά στοιχεία συνηγορούν στο ότι η Κίνα θα αναπτυχθεί με χαμηλότερους ρυθμούς από ότι στο παρελθόν, τα ορυχεία της Αυστραλίας έχουν αυξήσει την παραγωγή τους και τον όγκο των μεταφερόμενων φορτίων. Συγκεκριμένα, το Μάιο εξήγαγαν προς την Κίνα τον αριθμό ρεκόρ των 37 εκατομμυρίων τόνων ανεβάζοντας έτσι τον μέσο όρο του τελευταίου εξαμήνου από 32,5 σε 33,4 εκατομμύρια τόνους. Σύμφωνα με τους αναλυτές οι εξαγωγές αναμένεται να αυξηθούν και άλλο καθώς εκτιμάται ότι η Κίνα θα προσθέσει συνολικά 100 εκατομμύρια τόνους περισσότερο το 2013, δηλαδή αύξηση 8 εκατομμυρίων τόνων τον μήνα. Η αύξηση αυτή των 8 εκατομμυρίων τόνων τον μήνα σημαίνει αύξηση κατά 17% των Αυστραλιανών εξαγωγών το οποίο σύμφωνα με εκτιμήσεις θα αυξήσει κατά 2,3% τον όγκο του εμπορίου ξηρού φορτίου επηρεάζοντας έτσι θετικά την αγορά.
Αντίστοιχα θετικά είναι και τα στοιχεία για τις εξαγωγές Coal από την Αυστραλία καθώς η εξαγωγική δραστηριότητα έχει αυξηθεί σε σημεία ρεκόρ από το 2008 όπου οι τιμές του Coal ήτανε διπλάσιες από τις σημερινές. Σύμφωνα με το Bloomberg, τον Ιούνιο οι εξαγωγές έφτασαν τους 28,9 εκατομμύρια τόνους, δηλαδή 19% περισσότερο από τον αντίστοιχο μήνα του 2012 και εκτιμάται ότι η ετήσια αύξηση των εξαγωγών το 2013 θα φτάσει το 9%.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι το Iron Ore και το Coal αντιστοιχούν στο 60% του όγκου των εμπορευμάτων ξηρού φορτίου που μεταφέρονται δια θαλάσσης, εύκολα κανείς συμπεραίνει την θετική επήρεια που θα επιφέρουν οι αυξήσεις αυτές στα έσοδα των πλοίων και ιδιαίτερα των Capes, επήρεια την οποία έχουμε αρχίσει να διαπιστώνουμε και ιδιαίτερα από τον Ιούνιο. Αξίζει να επισημάνουμε πως τα έσοδα των Capes για την συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου είναι στο υψηλότερο σημείο από το 2009 αλλά αν συγκρίνουμε τον μέσο όρο από τις αρχές του χρόνου τότε διαπιστώνουμε ότι βρίσκονται σε αρνητικό ρεκόρ καθώς η ουσιαστική αύξηση των εσόδων άρχισε από τα μέσα Ιουνίου.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘NSS BONANZA’ 170.907 DWT (1996 Koyo Dock -K.K πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 12,3 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘C. S. QUEEN’ 72.465 DWT (1998 – Sasebo H.I) πουλήθηκε στα $ 9,3 εκ. με παράδοση Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2013 και το ‘LOWLANDS GHENT’ αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 18,75 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘SPRING PROGRESS’ 50.344 DWT (2003 – Kawasaki) με παράδοση Σεπτέμβριο-Οκτώβριο του 2013 πουλήθηκε στα $ 15 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα VLCC’s, το ‘SEA SPLENDOR’ 297.052 DWT (2012 – Dalian), ‘HARBOUR SPLENDOR’ 297.052 DWT (2010 – Dalian), ‘ISLAND SPLENDOR’ 296.919 DWT (2011 – Jiangnan) και το ‘SPRING SPLENDOR’ 296.919 DWT (2011 – Jiangnan) πουλήθηκαν από την Clipper Group στην Sinochem που ήτανε ναυλωμένα με υπόλοιπο ναύλου μεταξύ 7 και 9 χρόνων. Η τιμή δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά εκτιμάται στα $ 60 εκ. περίπου το κάθε πλοίο.
✏ Στα Products, το ‘CHALLENGE PIONEER’ 45.800 DWT (2007 – Shin Kurushima) και το ‘CHALLENGE PARADISE’ 45.980 DWT (2007 – Shin Kurushima) αγοράστηκαν en-bloc από την Ridgebury Tankers περίπου στα $ 40 εκ, με παράδοση τον Ιανουάριο και τον Νοέμβριο του 2014.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Σε στασιμότητα ουσιαστικά παρέμεινε η αγορά των διαλύσεων καθώς εκτός από την περίοδο των μουσώνων που συνέπεσαν με το Ramadan και το Eid, τα οποία από μόνα τους σαν γεγονότα είναι αρκετά για να παγώσουν την αγορά, παρατηρήθηκε και έντονη πτωτική τάση στις νομισματικές ισοτιμίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές, συνοδευόμενη από πτώση των τιμών του σιδήρου. Ο συνδυασμός όλων των ανωτέρω αρνητικών εξελίξεων, είχε σαν αποτέλεσμα αρκετοί End Buyers, απλά να κλείσουν προσωρινά και να περιμένουν την αγορά να σταθεροποιηθεί πριν δραστηριοποιηθούν και πάλι.
Στην Ινδία, η προσπάθεια της κυβέρνησης να σταθεροποιήσει την ισοτιμία της ρουπίας σε σχέση με το δολάριο, δεν απέδωσε καρπούς καθώς την προηγούμενη εβδομάδα έφτασε να διαπραγματεύεται κοντά στις 62 ρουπίες στο δολάριο ενώ κάποιοι εικάζουν/φοβούνται ότι μπορεί να φτάσει ακόμη και στις 65 ρουπίες. Η αβεβαιότητα αυτή σε συνδυασμό με τις πτωτικές διακυμάνσεις στις τιμές του σιδήρου έχει αρχίσει να δημιουργεί θέματα βιωσιμότητας καθώς την τελευταία εβδομάδα ένας End Buyer οδηγήθηκε σε χρεοκοπία και υπάρχουν φόβοι μήπως υπάρξουν και άλλοι.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε και αυτό κάποια προβλήματα νομισματικής ισοτιμίας εκτιμάται ότι μετά τις αργίες λόγων των εορταστικών εκδηλώσεων του Eid θα αρχίσει να δραστηριοποιείται και πάλι. Όπως έχουμε προαναφέρει η συνήθης τακτική του Πακιστάν είναι να ακολουθεί την Ινδία, οπότε στην παρούσα φάση η οποιαδήποτε δραστηριοποίηση του θα είναι σε χαμηλά επίπεδα τιμών, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει και πάλι να νοιώθει τον ανταγωνισμό.
Στο Μπαγκλαντές, λόγω της μεγάλης πτώσης στις τιμές του σιδήρου οι End Buyers αποφάσισαν να κατέβουν σε απεργία μέχρι το τέλος Αυγούστου και συμφώνησαν να μην βγάλουν στην αγορά προς πώληση τα αποθέματα σιδήρου πού έχουν, τουλάχιστον μέχρι οι τιμές να αρχίσουν να παίρνουν και πάλι την ανιούσα.
Η Κίνα, με τα περισσότερα διαλυτήρια να μην έχουν καθόλου αποθέματα ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα απραξίας, είναι ουσιαστικά η μόνη αγορά που δείχνει σημάδια δραστηριοποίησης και μάλιστα σε αρκετά μεγάλο βαθμό αφού οι τιμές που προσφέρει είναι σχεδόν ίδιες με αυτές των ανταγωνιστριών προαναφερόμενων αγορών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 985,177 DWT εκ των οποίων περίπου το 20% (196,778 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 53% (518,973 DWT)δεξαμενόπλοια (εκ των οποίων οι 400,410 DWT ήταν 2 FSO) και το 27% (269,606 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 375 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 375 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 375 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 - $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
NSS BONANZA | 170,907 1996 Koyo Dock K.K | B&W | - | 07/2016 04/2014 | Chinese | N.S United | 12,3 |
C.S. QUEEN | 72,465 1998 Sasebo H.I | B&W | - | 06/2013 06/2013 | - | Delivery Sep. - Oct. 2013 | 9,3 |
LOWLANDS GHENT | 76,801 2004 Sasebo H.I | B&W | - | 07/2014 07/2016 | Greek | Cobelfret | 18,75 |
SPRING PROGRESS | 50,344 2003 Kawasaki | MAN-B&W | 4x30 | 01/2018 11/2015 | - | Charter free delivery in Sep.-Oct. 2013 | 15 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
SEA SPLENDOR | 297,052 2012 Dalian | MAN-B&W | 15 | - - | Sinochem | Clipper Group. The vessels were long term chartered to Sinochem, with 7 to 9 years left to run. | Price is not disclosed but is estimated around $ 60 each |
HARBOUR SPLENDOR | 297,052 2010 Dalian | - - | |||||
ISLAND SPLENDOR | 296,919 2011 Jiangnan | - - | |||||
SPRING SPLENDOR | 296,919 2011 Jiangnan | - - | |||||
CHALLENGE PIONEER | 45,800 2007 Shin Kurushima | MAN-B&W | 14 | - - | Ridgebury Tankers | Vessels will be delivered upon completion of NYK T/C in January and November 2014. |
|
CHALLENGE PARADISE | 45,980 2007 Shin Kurushima | Mitsubishi | 14 | - - |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr