Σαν σημείο σύγκρισης – στην εβδομαδιαία της ανασκόπηση η G. Moundreas & Co S.A. – αναφέρει, ότι την αντίστοιχη περίοδο του 2012 ο δείκτης ήτανε στις 958 μονάδες με τα ημερήσια έσοδα των Capes στα $ 4,875, των Panamax στα $ 8,444, Supramax $ 11,491 και Handysize στα $ 8,600.
Σύμφωνα με μία Γερμανική έρευνα από το Αμβούργο, και συγκεκριμένα από τον Οργανισμό Λιμένων THB, αναφέρει ότι μέχρι τις αρχές Ιουλίου 3,953 πλοία η 232,5 εκατομμύρια DWT ήταν υπό παραγγελία με τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου να κατέχουν την πρωτεύοντα θέση. Συγκεκριμένα οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς φορτίου στις αρχές Ιουλίου ήταν 1,586 πλοία η 124,5 εκατομμύρια DWT δηλαδή περίπου το μισό από το συνολικό παραγγελθέν τονάζ και για τα Containers οι παραγγελίες ανήλθαν στα 442 πλοία η 38,2 εκατομμύρια DWT.
Όπως είχε αναφέρει και στην προηγούμενη ανασκόπηση, η G. Moundreas, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, αναγνωρίζοντας τις ευκαιρίες για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων λόγω των χαμηλών τιμών, αλλά και ελπίζοντας ότι όταν θα παραδοθούν τα πλοία η ναυλαγορά θα είναι σε καλύτερα επίπεδα από τα σημερινά, το πρώτο εξάμηνο του έτους και ιδιαίτερα το τελευταίο δίμηνο επιδόθηκαν σε ένα ράλι παραγγελιών. Μέχρι τα τέλη Ιουνίου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες τοποθέτησαν συνολικά 131 νέες παραγγελίες. Μόνο τον Μάιο τοποθέτησαν 43 παραγγελίες αξίας $ 2 δισεκατομμυρίων και τον Ιούνιο 19 πλοία αξίας $ 1.1 δισεκατομμυρίων. Να επισημάνουμε πως το ετήσιο σύνολο των παραγγελιών από Έλληνες πλοιοκτήτες τα προηγούμενα χρόνια ήτανε 690 πλοία το 2010, 480 το 2011 και 370 το 2012. Σύμφωνα με τα ανωτέρω στοιχεία και δεδομένου ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους, 70 πλοία έχουν παραδοθεί, συμπεραίνουμε ότι για το πρώτο εξάμηνο ο αριθμός των παραγγελιών (130) είναι σχεδόν διπλάσιος από τον αριθμό των παραδόσεων.
Δύο από τις μεγαλύτερες τράπεζες παγκοσμίως στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση, η Nordea Bank AB (NDA) και η DNB ASA εκτιμούν ότι αρχίζουν και φαίνονται τα πρώτα σημάδια ότι η κρίση που ταλανίζει την ναυτιλία την τελευταία πενταετία είναι προς το τέλος της. Η Nordea Bank, το βασίζει αυτό καθώς οι ζημιές από δάνεια το δεύτερο τρίμηνο ήτανε μειωμένες κατά 15% από το πρώτο τρίμηνο και στο χαμηλότερο σημείο από το τρίτο τρίμηνο του 2011. Σύμφωνα με τον CEO της τράπεζας, Christian Clausen, ήδη ως έχει, οι ζημιές από τα δάνεια δεν αποτελούν πρόβλημα και προβλέπεται ότι θα μειωθούν περεταίρω, ενώ τα λειτουργικά κέρδη έφτασαν σε υψηλό των τελευταίων 7 τριμήνων. Αντίστοιχα η DNB, η δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα παγκοσμίως ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της πως οι ζημίες της από τον ευρύτερο κλάδο, δηλαδή Shipping, Offshore και Logistics, το 2ο τρίμηνο συγκριτικά με το 1ο μειώθηκαν κατά 43%. Όπως και οι δύο τράπεζες ισχυρίζονται, η διασπορά των δανείων στον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας είναι αυτό που τους βοήθησε και μάλιστα σε σημείο όπου σήμερα βρίσκονται σε κερδοφορία εν αντιθέσει με άλλες τράπεζες που είτε εγκατέλειψαν τη ναυτιλία η πούλησαν το ναυτιλιακό τους χαρτοφυλάκιο με discount. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Commerzbank, της τρίτης μεγαλύτερης τράπεζας στην ναυτιλία παγκοσμίως όπου τον Ιούνιο ανακοίνωσε την απόφαση της να κλείσει το ναυτιλιακό τμήμα και να επικεντρωθεί σε κλάδους δανείων όπου η κερδοφορία τους είναι πιο σταθερή και σίγουρη. Σύμφωνα με την Nordea και την DNB, η αγορά και ιδιαίτερα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παρά το γεγονός ότι έχει δείξει μικρά σημάδια βελτίωσης εκτιμούν ότι θα κινηθεί σε αυτά τα επίπεδα για το επόμενο διάστημα αλλά αυτό είναι αρκετό για τις τράπεζες που σιγά σιγά αρχίζουν και αυξάνουν το ενδιαφέρον τους για δανειοδοτήσεις.
Σε αρκετά χαμηλά επίπεδα τη προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Handymax, το ‘YANTIAN SEA’ 44.821 DWT (1995 – Halla Eng.), πουλήθηκε στα $ 6,7 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘GREAT CREATION’ 27.383 DWT (1998 – Iwagi Zosen), πουλήθηκε στα $ 11 εκ. και το ‘SEA BELL’ 24.997 DWT (2000 – Iwagi Zosen) φημολογείται ότι αγοράστηκε στα $ 6,5 εκ.
Στον τομέα των tankersέγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα Chemicals, το ‘STX JAGUAR’ 15,212 DWT (2009 – Wadan Yards Okean) και το ‘STX KNIGHT’ 15,212 DWT (2009 – Wadan Yards Okean) πουλήθηκαν en bloc περίπου στα $ 25.5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η πτωτική πορεία των τιμών συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα σε όλες τις αγορές αφού διανύουμε την καλοκαιρινή περίοδο εν μέσω μουσώνων και του Ramadan, με εξαίρεση αυτή της Κίνας που ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα απραξίας ήρθε πάλι στο προσκήνιο. Παρά το γεγονός ότι επικρατεί η πεποίθηση πως τα χειρότερα πέρασαν, οι End Buyers περιμένουν την αγορά να σταθεροποιηθεί για κάποιο διάστημα πριν αρχίσουν πάλι να δραστηριοποιούνται, δημιουργώντας έτσι όμως προβλήματα στους Cash Buyers και τους πλοιοκτήτες αφού σε κάποιες περιπτώσεις οι πλοιοκτήτες αποσύρουν τα πλοία από την αγορά είτε προσπαθώντας να βρουν κάποιο ναύλο και αν όχι κάποιοι επιλέγουν και τη λύση του παροπλισμού, αναμένοντας την αγορά, τιμές, να ανακάμψουν.
Η Ινδία, πάνω που έλπιζε ότι τα χειρότερα έχουν περάσει αφού με κρατική παρέμβαση σταθεροποίησε την πτωτική πορεία της ρουπίας, ήρθε αντιμέτωπη με την πτώση των τιμών του σιδήρου κατά $ 20 τον τόνο οδηγώντας τους End Buyers να σταματήσουν τις οποιεσδήποτε διαπραγματεύσεις για αγορά πλοίων και αναμένοντας να δούνε πως θα κινηθεί η αγορά τις επόμενες ημέρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε διάστημα 2 εβδομάδων, λόγω της νομισματικής ισοτιμίας, οι End Buyers, έχασαν περίπου το 15% της αξίας των αποθεμάτων τους.
Στο Πακιστάν, που μέχρι στιγμής δεν αντιμετώπιζε νομισματικά προβλήματα αλλά ούτε και διακυμάνσεις στις τιμές του σιδήρου, τις τελευταίες ημέρες ήρθε και αυτό αντιμέτωπο με πτώση στις τιμές του σιδήρου κατά $ 10 τον τόνο. Ο συνδυασμός της πτώσης των τιμών του σιδήρου με την απραξία λόγω του Ramadan οδήγησε τις προσφερόμενες τιμές σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, και την αγοραστική διάθεση στο ναδίρ.
Το Μπαγκλαντές, την προηγούμενη εβδομάδα έδειξε κάποια σημάδια δραστηριοποίησης, αφού ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα απραξίας τα διαλυτήρια δεν είχαν καθόλου αποθέματα. Αναμένεται και εδώ μετά το Ramadan, η αγοραστική διάθεση να επανέλθει και η οποία θα οδηγήσει τις τιμές προς τα επάνω, καθώς με τις σημερινές τιμές οι πλοιοκτήτες αρνούνται να έρθουν σε συμφωνία με τους Cash Buyers.
Η Κίνα, ξάφνιασε ευχάριστα την προηγούμενη εβδομάδα με τις τιμές να παρουσιάζουν ανοδική πορεία, σε τέτοιο σημείο μάλιστα που πλοιοκτήτες όπου τα πλοία τους είναι στο Far East η Med, να σκέφτονται να τα κλείσουν για Κίνα καθώς το κλείσιμο της ψαλίδας των τιμών μεταξύ της Κίνας και των άλλων αγορών να μεγαλώνει περισσότερο, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μην θεωρούν το voyage cost αποτρεπτικό παράγοντα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,624,478 DWT εκ των οποίων περίπου το 26% (424,807 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, και το 74% (1,199,671 DWT) δεξαμενόπλοια.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 375 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 375 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 375 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 325 - $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
YANTIAN SEA | 44,821 1995 Halla Eng. | B&W | 4x25 | 05/2015 03/2015 | Chinese | Nanfung | 6,7 |
GREAT CREATION | 27,383 1998 Iwagi Zosen | Sulzer | 4x30 | 07/2013 07/2013 | Undisclosed | Sinotrans | 6,2 |
SEA BELL | 24,997 2000 Iwagi Zosen | B&W | 4x30 | 04/2015 04/2015 | Undisclosed | The sale is not really confirmed and is based on rumors | 6,5 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
STX JAGUAR | 15,212 2009 Wadan Yards Okean | MAN-B&W | 14 | 10/2014 10/2014 | Middle East | DH Epoxy Coated | en bloc region 25,5 |
STX KNIGHT | 12/2014 12/2014 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr