Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη την εξοικονόμηση, που γίνεται με τη χρήση του θαλάσσιου δρόμου του Σουέζ, οι εταιρίες θα πρέπει να πληρώσουν ένα επιπλέον ποσό της τάξης των $ 58/teu και $ 222/teu αντίστοιχα (με την προϋπόθεση η τιμή των καυσίμων να είναι στα $ 630/ton)
Όπως σημειώνει σε ανάλυσή του ο οίκος Drewry οι πρόσφατες πολιτικές αναταραχές στην Αίγυπτο ανοίγουν και πάλι το φάσμα του κλεισίματος διώρυγας του Σουέζ. Κύρια αιτία, η απειλή τρομοκρατικών ενεργειών είτε από τη Μουσουλμανική Αδελφότητα είτε από έναν από τους αντιπάλους της.
Ωστόσο, όπως σημειώνει ο οίκος, ακόμα κι αν κλείσει ξαφνικά, δεν θα ήταν καταστροφικό, καθώς υπάρχει η δυνατότητα άμεσων αναπροσαρμογών των δρομολογίων, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι όποιες καθυστερήσεις.
Λύση τα γρήγορα πλοία
Οι αναλυτές του Dewry τονίζουν ότι «η ύπαρξη αρκετών διαθέσιμων και γρήγορων πλοίων μεταφοράς, εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί λύση, σε ενδεχόμενο κλείσιμο της διώρυγας, Επιπλέον, και μόνο εάν αυξηθεί η μέση ταχύτητα πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στους 22k, μπορεί να καλυφθεί η απώλεια χρόνου. Μάλιστα αφήνει ένα περιθώριο ασφάλειας καθώς οι τελικές ταχύτητες είνια δυνατόν να φτάσουν στους 24/25k με τους χρόνους διέλευσης να επιμηκύνονται κατά τι. Σαφώς θα υπάρχει μια αύξηση κόστους της μεταφοράς, κάτι που όμως ήδη υφίσταται καθώς η διώρυγα του Σουέζ αύξησε διόδια της κατά 2% ήδη από το Μάιο, ως αντιστάθμιση για την εξοικονόμηση καυσίμων, που διασφαλίζει. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεί, τα σκάφη εξακολουθούν να δαπανούν 12-16 ώρες για να διέλθουν του καναλιού, καθώς οι ταχύτητες εκεί έχουν μειωθεί στους 11-16k, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου και το μέγεθος».
Οι καπετάνιοι προτιμούν το Σουέζ
Πάντως, το κανάλι παραμένει περισσότερο δημοφιλές όσο ποτέ, λόγω κόστους καυσίμων. Πολλά σκάφη που κινούνται μεταξύ της Ασίας και της ανατολικής ακτής της Βόρειας Αμερικής δρομολογούνται μέσω του Σουέζ, αντί του Παναμά (από τον Μάιο). Παρά το γεγονός ότι ο συνολικός αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από τη διώρυγα τους τρεις πρώτους μήνες του έτους μειώθηκε κατά 6,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, το μέσο μέγεθός τους αυξήθηκε κατά 0,6%. Σημειώνεται ότι το αμφίδρομο εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης βρέθηκε στα 20,1 εκατ. teu το περασμένο έτος, σε σύγκριση με 5,2 εκατ. TEU, προς / από την ινδική υποήπειρο / τη Μέση Ανατολή, και 688.000 TEU, προς / από την Αυστραλασία / Ωκεανία.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr