Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ο φετινός στόχος της Hellenic Seaways, όπως σημείωσε, είναι για φετινή επιστροφή σε λειτουργική κερδοφορία.
Τέλος, προγραμματίζεται και η πώληση κάποιων πλοίων που δεν εντάσσονται στον επιχειρηματικό σχεδιασμό της επιχείρησης.
O κ. Αγαπητός σημείωσε πως μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών της χώρας, η Hellenic Seaways καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση ως προς το δείκτη «δάνεια προς αξία στόλου», τη δεύτερη επίσης θέση ως προς το δείκτη «δάνεια προς ίδια κεφάλαια», ενώ υποχρεώθηκε στις χαμηλότερες ζημίες κατά την περίοδο 2008-2012 (από τα -757 εκατ. του κλάδου, μόλις τα 70 ήταν της HSW).
Σύμφωνα με τον κ. Αγαπητό, πρόθεση της εταιρείας δεν είναι να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, αλλά να σημειώσει καλά αποτελέσματα το 2013 προκειμένου να αντιμετωπίσει τα έξοδά της.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ακτοπλοϊκής εταιρείας αναφέρθηκε επίσης και στον κλάδο, σημειώνοντας πως οι κυριότεροι λόγοι για τις μεγάλες ζημίες των τελευταίων ετών ήταν:
α) Η υποχώρηση κατά 30% της επιβατικής και της εμπορευματικής κίνησης εξ' αιτίας του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος σε Ελλάδα και Ευρώπη γενικότερα. Μιλάμε για μια απώλεια τεσσάρων εκατομμυρίων επιβατών, 500 χιλιάδων οχημάτων και 140 χιλιάδων φορτηγών, η οποία μεταφράζεται σε μείωση τζίρου κατά 300 εκατ. ευρώ.
β) Ο διπλασιασμός περίπου του κόστους των καυσίμων
γ) Το υψηλό σταθερό λειτουργικό κόστος που παρουσιάζει ο κλάδος
δ) Η εξάρτηση από τον τραπεζικό δανεισμό
ε) Η καθυστέρηση στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου
στ) Η ένταση του ανταγωνισμού από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, οι οποίες μεταφέρουν απ' ευθείας τους τουρίστες στα νησιά.
Για φέτος, ο κ. Αγαπητός σημείωσε πως μέχρι σήμερα παρατηρείται μια μικρή μείωση στον όγκο εργασιών του κλάδου παρά την άνοδο του τουρισμού, καθώς το 75% των ταξιδιωτών είναι Έλληνες και μόνο το 25% επισκέπτες από άλλες χώρες.
Καταλήγοντας ο κ. Αγαπητός επισήμανε πως η ακτοπλοΐα είναι το μόνο είδος μεταφοράς που οι ζημιές επιβαρύνουν αποκλειστικά τους μετόχους των εταιρειών και πως αν αναγκαστούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να διακόψουν τα δρομολόγιά τους, τότε τις ζημιές θα αναλάβει να τις πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος.