Σύμφωνα με την CommodoreResearch & Consultancy, η αγορά των Capes δείχνει σημάδια βελτίωσης καθώς η αύξηση του στόλου είναι χαμηλή ενώ εκτιμά πως τους επόμενους μήνες η συνεχιζόμενη χαμηλή αύξηση του στόλου θα επηρεάσει ακόμη πιο θετικά την πορεία τους. Αντιθέτως, διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την πορεία των Panamax λόγω του ότι ο συγκεκριμένος κλάδος θα παρουσιάσει την μεγαλύτερη αύξηση από όλα τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με τον οίκο, η ζήτηση για Coal από την Κίνα παραμένει χαμηλή καθώς την προηγούμενη εβδομάδα μόνο 7 πλοία ναυλώθηκαν για μεταφορά Coal, 2 λιγότερα από πριν 2 εβδομάδες και 6 λιγότερα από τον μέσο όρο των 4 εβδομάδων. Αντίθετα, σχετικά με το IronOre, 25 πλοία ναυλώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, 10 περισσότερα από πριν 2 εβδομάδες και 10 περισσότερα από τον μέσο όρο των 4 εβδομάδων. Σημαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι περίπου 145 πλοία είναι αγκυροβολημένα έξω από τα κύρια λιμάνια φόρτωσης Coal και IronOre της Αυστραλίας, 20 περισσότερα από πριν μία εβδομάδα και περίπου 45 είναι αγκυροβολημένα έξω από τα κύρια λιμάνια φόρτωσης IronOre της Βραζιλίας δηλαδή 5 πιο πολλά από την εβδομάδα που πέρασε. Από τα 190 συνολικά πλοία στα λιμάνια της Αυστραλίας και της Βραζιλίας, περίπου 140 είναι Capes.
Παράλληλα, οι εξαγωγές σιτηρών από την Νότια Αμερική και Coal από την Ινδονησία παρουσίασαν μία μικρή πτώση έχοντας σαν αποτέλεσμα την μείωση της θετικής πορείας των Panamax. Έως τώρα η αύξηση των εξαγωγών των 2 ανωτέρω φορτίων από τις συγκεκριμένες περιοχές σε συνδυασμό με το congestion, βοήθησε αρκετά στην αύξηση των ημερησίων εσόδων των Panamax παρά την μεγάλη αύξηση του στόλου. Εκτιμάται ότι στο άμεσο μέλλον τα ημερήσια έσοδα των Panamax θα δεχτούν πτωτικές πιέσεις καθώς η αγορά των σιτηρών θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα και το φαινόμενο του congestion θα εξαλειφθεί, ενώ θα συνεχίσουν να επηρεάζονται και από την μείωση των εισαγωγών Coal από την Κίνα.
Κατά τ’ άλλα, το ενδιαφέρον για νέες παραγγελίες παραμένει μεγάλο καθώς οι τιμές των νεότευκτων πλοίων συνεχίζουν και παραμένουν ελκυστικές. Αρκετοί πλοιοκτήτες ακόμη εκτιμούν ότι η αγορά θα ανακάμψει από το 2014 και προχωρούν σε παραγγελίες παρά τα χαμηλά επίπεδα της ναυλαγοράς που επηρεάζουν πτωτικά και τις τιμές των πλοίων. Αξιοσημείωτο είναι πως οι τιμές των Capes παρουσιάζουν συνεχόμενη πτωτική πορεία τους τελευταίους 33 μήνες και σύμφωνα με την WilhelmsenShipsService, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει τα περισσότερα πλοία μεταφοράς Iron Ore από το 2008. Χαρακτηριστικά, ο FredericFontarosa, Director της εταιρίας, αναφέρει, «Όταν είσαι στη Ρώμη κάντο όπως οι Ρωμαίοι και στην ναυτιλία κάντο όπως οι Έλληνες»!!!!!!.
Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ μηδενικές ήτανε οι πράξεις στον τομέα των δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘ATLANTICPRINCESS’ 180.202 DWT (2003 – Imabari), αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 20,2 εκ. με D/D και S/S τον Σεπτέμβριο.
✏ Στα Panamax, το ‘NAVIOSCIELO’ 75.834 DWT (2003 – Sanoyas) αγοράστηκε από την Titan Maritime στα $ 14,3 εκ., το ‘EXCALIBER’ 73.976 DWT (1999 – Tsuneishi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,7 εκ. και το ‘LEGATO’ 72.083 DWT (1999 – Kanasashi) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 9,7 εκ.
Στον τομέα των tankers δεν σημειώθηκε καμία πράξη.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η αγορά των διαλύσεων, ύστερα από μία εύθραυστη περίοδο 2 -3 εβδομάδων προσπαθεί να ανασυνταχθεί, αλλά όπως όλα δείχνουν θα χρειαστεί κάποιο διάστημα μέχρι να τα καταφέρει. Η Ινδία, η χώρα που ουσιαστικά δίνει το τέμπο, τον τελευταίο μήνα δεν έχει καταφέρει να κρατήσει το ρυθμό στα επίπεδα που μας είχε συνηθίσει στο παρελθόν και με τις τιμές να βρίσκονται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα υψηλά του 1ου τριμήνου του 2012. Ταυτόχρονα το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές συνεχίζουν να βιώνουν πολιτική αστάθεια επηρεάζοντας αρνητικά την διάθεση για αγορές ενώ η αγορά της Κίνας ουσιαστικά έχει καταρρεύσει.
Η Ινδία, τις τελευταίες 2 εβδομάδες είναι αντιμέτωπη με την ιστορική υποτίμηση της ρουπίας έναντι του δολαρίου αφού διαπραγματεύεται μεταξύ των 58 – 59 ρουπίων στο δολάριο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η αξία των πλοίων και των αποθεμάτων στα διαλυτήρια να υποστεί μία μείωση περίπου του 10% και το ενδιαφέρον για αγορές να είναι ανύπαρκτο. Ταυτόχρονα, ενώ οι τιμές του σιδήρου σε γενικές γραμμές δεν είχαν παρουσιάσει καθοδικές τάσεις, προς τα τέλη της τελευταίας εβδομάδας άρχισαν και αυτές να παρουσιάζουν πτωτική τάση. Το αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι οι EndBuyers να μην ενδιαφέρονται καθόλου για αγορές και οι CashBuyers να προσπαθούν να δρομολογήσουν τα πλοία στο Μπαγκλαντές η το Πακιστάν.
Στο Πακιστάν, και ενώ ο νέος προϋπολογισμός δεν επιβάρυνε τον τομέα, η αγοραστική διάθεση παραμένει περιορισμένη, αφού όπως είναι γνωστό το Πακιστάν ακολουθεί και επηρεάζεται από την πορεία των διαλύσεων στην Ινδία. Παράλληλα η πολιτική αστάθεια που επικρατεί κάνει τους αγοραστές πιο επιφυλακτικούς. Εκτιμάται ότι το Πακιστάν άμεσα θα δραστηριοποιηθεί όμως προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και να απορροφήσει τονάζ.
Το Μπαγκλαντές, κατάφερε και αυτό να βγει αλώβητο από τον νέο προϋπολογισμό αλλά είναι αντιμέτωπο με την μεγάλη πολιτική αστάθεια και ταυτόχρονα έχει να αντιμετωπίσει και την πτωτική πορεία των τιμών του σιδήρου με τους EndBuyers να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στο να προβούν σε αγορές. Εικάζεται ότι θα χρειαστεί κάποιο διάστημα μέχρι η αγορά του να σταθεροποιηθεί και να αρχίσει να δραστηριοποιείται και πάλι.
Η Κίνα, συνεχίζει να έχει τον ρόλο του παρατηρητή αφού τα επίπεδα των τιμών της βρίσκονται τουλάχιστον $ 100 πιο χαμηλά από αυτά των ανταγωνιστών της και το σενάριο αυτό μάλλον θα συνεχιστεί όπως όλα δείχνουν για όλη την διάρκεια του καλοκαιριού.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 400,423 DWTεκ των οποίων περίπου το 64% (257,188 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 27% (107,181) δεξαμενόπλοια και το 9% (36,054 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 395 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
ATLANTIC PRINCESS | 180,202 2003 Imabari | MAN-B&W | - | Due in September | Greek | - | 20,2 |
NAVIOS CIELO | 75,834 2003 Sanoyas | B&W | - | 06/2013 05/2013 | Titan Maritime | - | 14,3 |
EXCALIBUR | 73,976 1999 Tsuneishi | B&W | - | 10/2014 04/2015 | Greek | - | 10,7 |
LEGATO | 72,083 1999 Kanasashi | Mitsubishi | - | 07/2014 07/2014 | Chinese | - | 9,7 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr