Την Παρασκευή 10 Μαΐου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 841 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,326 μονάδες με $ 5,287 την ημέρα, BPI 930 μονάδες στα $ 7,588 την ημέρα, BSI 883 μονάδες στα $ 8,921 την ημέρα και BHSI 554 μονάδες στα $ 8,175 την ημέρα.
Η Moody’s Investors στην τελευταία της ανάλυση / έκθεση για τον ευρύτερο τομέα της ναυτιλίας, εστιάζει σε τρεις τάσεις που θα επηρεάσουν τις εξελίξεις. Η ανάκαμψη της παραγωγικής δυναμικότητας στη βιομηχανία ορισμένων αναπτυγμένων χωρών, οι εξελίξεις στο σχεδιασμό των πλοίων και η υποχώρηση των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ μπορούν να αλλάξουν σημαντικά το ανταγωνιστικό τοπίο για τις ναυτιλιακές εταιρίες παγκοσμίως και για τις εισηγμένες να επηρεάσουν την πιστοληπτική τους ικανότητα τα επόμενα 5 χρόνια.
Σύμφωνα με τον οίκο, κάθε μία από τις παραπάνω εξελίξεις θα επηρεάσει διαφορετικά τον κάθε κλάδο της ναυτιλίας – ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια και εμπορευματοκιβωτίων – δημιουργώντας μία δυναμική για λίγους νικητές και πολλούς χαμένους.
Για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ο οίκος αναφέρει πως οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και το υψηλότερο κόστος καυσίμων είναι ισχυρά κίνητρα για τους πλοιοκτήτες ώστε να προβούν σε παραγγελίες οικολογικών πλοίων χαμηλής κατανάλωσης αφού αυτό θα τους βοηθήσει να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος.
Να επισημάνουμε σε αυτό στο σημείο τις δηλώσεις ναυλωτών αλλά και τραπεζών, όπως έχουμε επισημάνει σε παλαιότερες επισκοπήσεις, ότι προτεραιότητα στις ναυλώσεις και στις χρηματοδοτήσεις θα δίνονται σε ECO πλοία. Αν και αυτή η τάση είναι κοινή για όλους τους κλάδους, αντιπροσωπεύει μία συγκεκριμένη πρόκληση για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπου ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων είναι υψηλός και οι χρηματοδοτικές συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες.
Για τα δεξαμενόπλοια ο οίκος επισημαίνει ότι η αλλαγή στα πρότυπα του εμπορίου λόγω της πτώσης των εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ έχει αρνητικές επιπλοκές με αποτέλεσμα την πτωτική πορεία των ναύλων. Παράλληλα, για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων αναφέρει πως η μερική ανάκαμψη της παραγωγικής δυναμικότητας στη βιομηχανία ορισμένων αναπτυγμένων χωρών και η αύξηση των εισοδημάτων στην Ασία αλλάζουν το πρότυπο στο εμπόριο των ενδιάμεσων προϊόντων με αρνητικές επιπλοκές στον κλάδο.
Αυξημένος ήτανε ο αριθμός των αγοραπωλησιών την προηγούμενη εβδομάδα σε όλους τους κλάδους, αλλά ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘MAGNOLIA’ 179.643 DWT (2009 – Daewoo) αγοράστηκε από την Golden Ocean στα $ 34 εκ. και το ‘MONACENTURY’ 172.395 DWT (2000 – Hyundai) πουλήθηκε πάνω από τα $ 8.4 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘BARBARA’ 73.317 DWT (1997 – Halla Eng.) πουλήθηκε σε auction στα $ 7,5 εκ. και το ‘BOTAFOGO’ 76.623 DWT (2001 – Imabari) πουλήθηκε περίπου στα $ 12.5 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘TANGOQUEEN’ 54.649 DWT (2007 – Oshima) πουλήθηκε στα $ 20 εκ. και το ‘LEGENDPHOENIX’ 50.209 DWT (2002 – Mitsui) πουλήθηκε περίπου στα $ 14 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘JAGRAVI’ 45.342 DWT (1997 – CSBC) αγοράστηκε στα $ 7 εκ., το ‘MARYH’ 43.530 DWT (1997 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 8,3 εκ. και το ‘MARYG’ 43.873 (1996 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 7,8 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Chemicals, το ‘TERNEN’ 15.212 DWT (2007 – Aker Bralia) πουλήθηκε στα $ 12,9 εκ. και τα ‘CLIPPERKATJA’ 11.259 (2007 – STX), ‘CLIPPERKLARA’ 11.283 (2007 – STX) και ‘CLIPPERKITTY’ 11.321 (2007 – STX) αγοράστηκαν en bloc από την Lomar UK στα $ 33 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΕΠΑΡΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΛΥΣΕΩΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
MAGNOLIA | 179,643 2009 Daewoo | MAN-B&W | - | - - | GoldenOcean | DK Maritime | 34 |
MONA CENTURY | 172,395 2000 Hyundai H.I | B&W | - | 03/2015 03/2015 | - | - |
|
BARBARA | 73,317 1997 Halla Eng. | B&W | - | - - | - | ex-KGAL - Sold at auction | 7,5 |
BOTAFOGO | 76,623 2001 Imabari | B&W | - | - - | - | - |
|
TANGO QUEEN | 54,649 2007 Oshima | MAN-B&W | 4x30 | 09/2017 09/2015 | - | Hin Chien Marine | 20 |
LEGEND PHOENIX | 50,209 2002 Mitsui | B&W | 4x30 | - - | - | - | around 14 |
|
|
| |||||
JAG RAVI | 45,342 1997 CSBC | B&W |
| 03/2017 03/2017 | - | Great Eastern | 7 |
MARY H | 43,530 1997 Daewoo | B&W | 4x30 | 01/2017 11/2014 | LPL Shipping | Fairsky Shipping | 8,3 |
MARY G | 43,873 1996 Daewoo | B&W | 4x30 | 10/2016 03/2014 | Chinese | Fairsky Shipping | 7,8 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
TERNEN | 15,212 2007 Aker Bralia | MAN-B&W | 14 | 02/2016 07/2013 | - | - | 12,9 |
CLIPPER KATJA | 11,259 2007 STX S.B | MAN-B&W | 10 | - - | Lomar UK | - |
|
CLIPPER KLARA | 11,283 2007 STX S.B | MAN-B&W | 10 | - - | |||
CLIPPER KITTY | 11,321 2007 STX S.B | MAN-B&W | 10 | - - |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr