Την Παρασκευή 10 Μαΐου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 884 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,382 μονάδες με $ 6,195 την ημέρα, BPI 994 μονάδες στα $ 7,930 την ημέρα, BSI 866 μονάδες στα $ 9,054 την ημέρα και BHSI 551 μονάδες στα $ 8,124 την ημέρα.
Αν και ο δείκτης δεν έχει επιδείξει ακόμη ιδιαίτερη δυναμική, η πεποίθηση ότι από τα τέλη του 2013 ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευμάτων ξηρού θα βελτιωθεί, συνεχίζει και παραμένει μεταξύ των περισσότερων αναλυτών, ναυλωτών και πλοιοκτητών, βασιζόμενη στο ότι θα υπάρξει σημαντική εκλογίκευση στην αύξηση του τονάζ ενώ ταυτόχρονα τα θεμελιώδη μεγέθη της Παγκόσμιας οικονομίας θα αρχίσουν σιγά – σιγά να βελτιώνονται.
Σχετικά με την αύξηση της χωρητικότητας, την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου η αύξηση κυμάνθηκε στο 6,95% σε ετήσια βάση, ποσοστό το οποίο είναι αρκετά ενθαρρυντικό αν αναλογιστούμε ότι από τις αρχές του 2011 η αύξηση της χωρητικότητας ήτανε πάνω από το 16% λόγω του προγενέστερου μεγάλου αριθμού παραγγελιών. Σύμφωνα με την Jefferies, για το 2013 η ανάπτυξη του εμπορίου χύδην φορτίων θα είναι τουλάχιστον 6% και εκτιμά ότι προς το τέλος του χρόνου η ανάπτυξη του εμπορίου να είναι μεγαλύτερη από την αύξηση της χωρητικότητας δημιουργώντας έτσι θετικές προσδοκίες για τον κλάδο. Ταυτόχρονα, στην παρούσα φάση και καθώς ο δείκτης εκμετάλλευσης/αξιοποίησης των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου (Capacity Utilization) είναι περίπου στο 85%, ωθεί τις πλοιοκτήτριες εταιρίες να οδηγήσουν προς διάλυση παλαιότερα πλοία τα οποία είναι πιο κοστοβόρα από θέμα κατανάλωσης αλλά και συντήρησης, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο όπου σε αρκετές περιπτώσεις τα έσοδα δεν καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων.
Στις τελευταίες ανασκοπήσεις είχαμε αναφερθεί στην αύξηση των εσόδων των Panamax και των Supramax, λόγω της αύξησης των εξαγωγών από την Λατινική Αμερική αλλά και στις καθυστερήσεις στα αντίστοιχα λιμάνια φόρτωσης. Σύμφωνα με την Castalia Fund Management από το Λονδίνο, το επόμενο τετράμηνο τα έσοδα των Panamax θα μειωθούν πάνω από 35% καθώς οι καθυστερήσεις των πλοίων στα 2 κυριότερα λιμάνια της Βραζιλίας γίνονται όλο και μικρότερες, ελευθερώνονται περισσότερα πλοία στην αγορά τη στιγμή που ο κλάδος των Panamax αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη αύξηση τονάζ συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους πλοίων και η οποιαδήποτε αύξηση φορτίων από την Αργεντινή δεν θα μπορέσει να ανατρέψει την κατάσταση.
Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό από θέμα όγκου πωλήσεων κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘PENDA BULKER’ 76.520 DWT (2005 – Tsuneishi Zosen) με χαρτιά πρόσφατα περασμένα (S/S – D/D) αγοράστηκε στα $ 17,5 εκ. και το ‘MEGADONOR’ 73.763 DWT (1997 – Sumitomo H.I) πουλήθηκε σε Κορεάτες στα $ 8.4 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘ANCASHQUEEN’ 46.673 DWT (2002 – Kanasashi) πουλήθηκε στα $ 13,6 εκ. με παράδοση Charter Free μεταξύ Οκτ. – Δεκ. 2013
✏ Στα Handysize, το ‘CSMANATEE’ 27.129 DWT (2002 – New Century) αγοράστηκε από Τούρκους στα $ 9 εκ.
Στον τομέα των tankersγίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα MRs, το ‘HSELEKTRA’ 105.994 DWT (1998 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στα $ 9 εκ. με S/S και D/D τον Αύγουστο του 2013.
✏ Στα Aframax, το ‘SEAEDEN’ 45.893DWT (2007 – Shin Kurushima) πουλήθηκε σε Έλληνες πάνω από τα $ 19 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Έντονος συνεχίζει και παραμένει ο ανταγωνισμός για όλους τους τύπους των πλοίων και σε κάποιες περιπτώσεις σε αρκετά υψηλές τιμές, αλλά μερικοί Cash Buyers σιγά – σιγά αρχίζουν και προσαρμόζουν πτωτικά τις προσφορές τους αφού εκτιμούν ότι θα υπάρξει μία γενικότερη διόρθωση λόγω των αναμενόμενων εξελίξεων από τις καταθέσεις των νέων προϋπολογισμών στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές αλλά και από την επερχόμενη περίοδο των μουσώνων. Ενώ αρκετά πλοία οδεύουν προς τα διαλυτήρια χωρίς να έχουν πουληθεί, αυξάνονται οι ψίθυροι για ακυρώσεις και για επαναδιαπραγματεύσεις.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου κινήθηκαν πτωτικά και η ρουπία έχασε έδαφος σε σχέση με το δολάριο, οι Cash Buyers επέδειξαν έντονη αγοραστική διάθεση και μάλιστα σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, βασιζόμενη για άλλη μία φορά στη σπέκουλα, ενώ συνήθως ο Μάιος χαρακτηρίζεται από μειωμένη δραστηριότητα.
Το Πακιστάν, λόγω των πρόσφατων Εθνικών εκλογών στις 11 Μαΐου αλλά και την αναμενόμενη ψήφιση του νέου προϋπολογισμού στις 10 Ιουνίου, όπου εκτιμάται ότι ενδεχομένως να υπάρξει μία πρόσθετη φορολόγηση του 5%, είναι σε στάση αναμονής με τους Cash Buyers να περιμένουν την ολοκλήρωση των ανωτέρω εξελίξεων πριν προβούν σε οποιαδήποτε κίνηση.
Το Μπαγκλαντές συνεχίζει να ταλαιπωρείται από την πολιτική αστάθεια που συνοδεύεται από αιματηρές διαδηλώσεις και απεργίες, ενώ και αυτό αναμένει την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις 6 Ιουνίου. Παρά τις εξελίξεις αυτές όμως αρκετοί Cash Buyers προέβησαν σε αρκετές “As Is” αγορές.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι θα χρειαστεί αρκετό διάστημα μέχρι η Κίνα να επανέλθει στην αγορά καθώς τα διαλυτήρια της είναι ακόμη γεμάτα από προηγούμενες αγορές αλλά και ότι οι τιμές που θεωρητικά μπορεί να προσφέρει είναι αρκετά χαμηλές λόγω της γενικότερης αποδυνάμωσης της αγοράς σιδήρου στην Κίνα τόσο από θέμα ζήτησης όσο και από θέμα μείωσης των τιμών. Υπήρξαν και περιπτώσεις όπου ακόμη και Κινέζικα πλοία τα οποία έχουν απαλλαγή φόρων αν διαλυθούν στην Κίνα, τελικά πουλήθηκαν προς διάλυση στο Μπαγκλαντές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 1,102,761 DWT εκ των οποίων περίπου το 60% (664,307 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 25% (269,999) δεξαμενόπλοια και το 15% (168,455) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 410 - $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 350 - $ 360 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks |
|
PENDA BULKER | 76,520 2005 Tsuneishi Zosen | B&W | - | - - | Hong Kong | Dry Dock passed recently in China | 17,5 |
MEGA DONOR | 73,763 1997 Sumitomo H.I | Sulzer | - | 04/2017 04/2015 | Korea | - | 8,4 |
ANCASH QUEEN | 46,673 2002 Kanasashi | Mitsubishi | 4x30 | - - | Undisclosed | Charter free delivery Oct. - Dec. 2013 | 13,6 |
CS MANATEE | 27,129 2002 New Century | B&W | 4x30 | 01/2017 03/2015 | Turkish | - | 9 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name |
| Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks |
|
HS ELEKTRA | 105,994 1998 Hyundai H.I | B&W | 12 | 09/2013 04/2014 | - | Both surveys due August this year | 9 |
SEAEDEN | 45,893 2007 Shin Kurushima
| MAN-B&W | 14 | - - | Greek | - |
|
πηγή: G. Moyndreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr