Παρότι ο ρυθμός χτισίματος στα ναυπηγεία, συνεχίζει από το 2010, που ήταν σε κορύφωση, να βαίνει μειούμενος, οι παραγγελίες drilling ships, LNG καλύπτουν τη μείωση σε νέες ναυπηγήσεις πλοίων ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων και containerships. Για το λόγου το αληθές η Bimco συγκρίνει τις παραγγελίες του Δεκέμβριου 2011 με αυτές του Μαρτίου του 2013.
Το Δεκέμβριο του 2012, σύμφωνα με την Ναυτεμπορική, είχαν καταγραφεί συμβόλαια σε ναυπηγεία για 2.446 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, 46,7 εκατ. cgt, ενώ το Μάρτιο του 2013 τα bulk carriers υπό παραγγελία ήταν μόλις 1.431, 26,8 εκατ. cgt, δηλαδή καταγράφηκε μείωση κατά 41% σε αριθμό πλοίων και 43% σε cgt.
Αντίστοιχα, μείωση κατά 31% σε αριθμό πλοίων και 24% σε cgt καταγράφεται για το ίδιο διάστημα στις παραγγελίες containerships και passenger ships και άλλων πλοίων ξηρού φορτίου. Ο αριθμός των πλοίων ξηρού φορτίου μειώθηκε στα 1.266 (28,8 εκατ. cgt), έναντι 1.830 πλοίων (37,7 εκατ. cgt) το Δεκέμβριο του 2011. Μικρότερη μείωση παρατηρείται στον αριθμό των υπό παραγγελία δεξαμενόπλοιων. Το Δεκέμβριο του 2011, το βιβλίο παραγγελιών περιελάμβανε 1.180 πλοία (24,4 εκατ. cgt), ενώ το Μάρτιο του 2013 ο αριθμός τους μειώθηκε στα 1.012 πλοία (22,5 εκατ. cgt). H μείωση σε αριθμό πλοίων είναι 14% και σε τόνους 8%.
Την ίδια στιγμή, τα υπό παραγγελία offshore πλοία αυξάνονται και, από 811 (7,43 εκατ. cgt) που ήταν το Δεκέμβριο του 2011, ανήλθαν το Μάρτιο του 2013 σε 972 (10,5 εκατ. cgt), σημειώθηκε δηλαδή άνοδος κατά 20% σε αριθμό πλοίων και 42% σε cgt. Κατά τα τελευταία χρόνια, το ship finance κατευθύνθηκε όλο και περισσότερο σε πλοία αυτού του τύπου, σημειώνει η ανάλυση της Bimco. Επίσης, παρατηρείται ότι υπάρχει μία τάση για κατασκευή μεγαλύτερου μεγέθους πλοίων στον υπεράκτιο τομέα, καθώς, ενώ ο αριθμός αυξήθηκε μόλις κατά 20%, η αύξηση των cgt είναι κατά 42%.
Τα ναυπηγεία
Σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία, η ανάλυση εκτιμά ότι, τα αμέσως επόμενα χρόνια και μέχρι το 2020, η παραγωγή των ναυπηγείων θα κινείται ετησίως στα επίπεδα των 30+ εκατ. cgt, ενώ από το 2012 μέχρι και το 2014 θα κινείται στην περιοχή των 40+ εκατ. cgt, όταν από το 2009 μέχρι και το 2011 κινούνταν στην περιοχή των 50+ εκατ. cgt.
Συνολικά, εκτιμά ότι ο παγκόσμιος στόλος θα φτάσει, το 2020, σε αριθμό λίγο χαμηλότερα από τις 100.000 πλοία και συγκεκριμένα σε 99.357 πλοία, από 83.177 που βρίσκεται σήμερα. Μεγαλύτερη αύξηση θα σημειωθεί στον αριθμό των πλοίων που θα απασχολούνται τις θαλάσσιες γεωτρήσεις και η μικρότερη αύξηση (14%) θα σημειωθεί στα δεξαμενόπλοια.
Επίσης, από την πλευρά της διάλυσης, με υψηλότερο ρυθμό θα «διαλύονται» τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (2,8% του στόλου σε ετήσια βάση), ενώ στα δεξαμενόπλοια θα κυμαίνεται ο ρυθμός στο 1,4%.
Διαβάστε επίσης:
- Ναυτιλία, τράπεζες, τουρισμός και αγροτικά στη βαλίτσα του πρωθυπουργού για την Κίνα
- Διχάζει λιμάνι του Νότου στο Τυμπάκι
- BBC: «Το φυσικό αέριο της Μεσογείου μπορεί να αλλάξει τις στρατηγικές ισορροπίες»
- Ηράκλειο: Έρχεται «κύμα» αντιδράσεων για την «Πλωτή Πολιτεία»
- Αναιμική η ανάπτυξη στη Γερμανία
- Δολοφονική επίθεση 20χρονου Ολλανδού ανιματέρ σε 11χρονο παιδί στην Κρήτη
- ΚΚΕ: «Αντικαταστάθηκε» ο κ. Σπ. Χαλβατζής από κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος
- H «κακή» Λαϊκή μέτοχος με 20% στην Τράπεζα Κύπρου
- BLUE STAR PATMOS: Βραβεύτηκε για τον σχεδιασμό του και την αισθητική του
- Βολές Στάινμπρουκ κατά Μέρκελ
- Ασφαλείς οι καταθέσεις έως 100.000 λέει το Ecofin
- Καθηγητές: Ηχηρό μήνυμα υπέρ της απεργίας από τις ΕΛΜΕ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr