Σύμφωνα με τους επιμέρους δείκτες, τα πλοία τα οποία για αρκετό διάστημα βρίσκονται στο κόκκινο είναι τα Capes, αφού τα ημερήσια έσοδα τους υπολείπονται κατά πολύ στο να καλύψουν τα έξοδα τους, τα οποία χωρίς το χρηματοδοτικό κόστος ανέρχονται περίπου στα $ 7,800 ημερησίως, ενώ ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων για τους υπόλοιπους τύπους πλοίων αφήνει περιθώρια για marginalgains.
Όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, τα Panamax και τα Supramax, το τελευταίο διάστημα έχουν επωφεληθεί από την αύξηση των φορτίων των Grains από την Νότιο Αμερική. Σύμφωνα με την CommodoreResearch, τα φορτία καλαμποκιού από την Αργεντινή συνεχίζουν και παρουσιάζουν αύξηση ενώ η Βραζιλία θα ξεπεράσει την Αμερική σαν τον μεγαλύτερο εξαγωγέα soybean. Ταυτόχρονα, η Κίνα εισάγει περισσότερο Coal από την Αυστραλία και την Ινδονησία λόγω επισκευής μίας σιδηροδρομικής γραμμής η οποία χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εγχώριου παραγόμενου Coal. H ParetoShipping σε συνέδριο στην Κοπεγχάγη δήλωσε πως το 2ο τρίμηνο θα είναι αρκετά δύσκολο, αλλά αναμένουν ένα καλύτερο 2ο εξάμηνο και ιδιαίτερα προς το τέλος του χρόνου, καθώς αναμένουν τη ζήτηση από την Κίνα για IronOre και Coal να αυξηθεί, γεγονός που θα ωφελήσει και τα Capes. Στο ίδιο μήκος κύματος και η εκτίμηση της Fearnley’s για τις προοπτικές της αύξησης των εισαγωγών IronOre από την Κίνα καθώς σύμφωνα με πληροφορίες που έχει από την BHPBilliton η παραγωγή έχει ήδη αυξηθεί κατά 11% το τρέχον 3μηνο και θα συνεχίσει να έχει αυξητικές τάσεις ιδιαίτερα το β’ εξάμηνο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία από τον ΠΟΕ, και τα οποία συνηγορούν για βελτίωση της ναυτιλίας φέτος συγκριτικά με το 2012 και περεταίρω βελτίωση το 2014. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου το 2012 ήταν χαμηλότερη του αναμενόμενου συγκριτικά με την Παγκόσμια ανάπτυξη (WorldGDP). Υπό κανονικές συνθήκες, τα ιστορικά στοιχεία αποδεικνύουν πως η ανάπτυξη του Παγκοσμίου Εμπορίου είναι σχεδόν διπλάσια από τον ρυθμό της Παγκόσμιας ανάπτυξης. Σύμφωνα λοιπόν με τον ΠΟΕ, το 2012, ο λόγος του Παγκοσμίου Εμπορίου προς την Παγκόσμια Ανάπτυξη ήτανε 1:1 και εκτιμά πως ενώ για φέτος δεν θα υπάρξει μεταβολή στη Παγκόσμια Ανάπτυξη, αναμένει τον κλασματικό λόγο να επιστρέφει στα φυσιολογικά ιστορικά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 1,6:1 και για το 2014 στο 1,8:1 γεγονός που σηματοδοτεί και συμφωνεί με τις ανωτέρω αναλύσεις ότι η ανάκαμψη της ναυτιλίας θα ξεκινήσει με αργούς ρυθμούς από το β’ εξάμηνο του 2013 για να βελτιωθεί περισσότερο το 2014.
Σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘SEAKOH’ 172.247 DWT (2000 – Hyundai H.I) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 16,25 εκ. και το ‘PACIFICTIARA’ 180.310 DWT (2004 – Koyo Dock) με περασμένο Dry Dock, πουλήθηκε στα $ 25,25 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘MYRTO’ 74.470 DWT (2001 – Daewoo) αγοράστηκε στα $ 10,7 εκ. περίπου.
✏ Στα Handysize, το ‘NORTHERNLIGHT’ 29.756 DWT (2001 – Shikokou Dock) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,8 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα LR2, το ‘NORTHERNSPIRIT’ 113.091 DWT (2009 – New Times) αγοράστηκε περίπου στα $ 30 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘MARIELLAAMORETTI’ 15.750 DWT (1998 – Lindenau) epoxy coated, πουλήθηκε στα $ 7.5, το ‘MOUNTJIUHUA’ 9.119DWT (2011 – China Dongfang) epoxy coated πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ. περίπου και το ‘ANATOLIASKY’ 3.842 DWT (2005 – Miura Zosensho) αγοράστηκε από Έλληνες περίπου στα $ 5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η τελευταία εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από την αρκετά αυξημένη δραστηριοποίηση της Ινδίας, και τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές στο να κλείσουν όσα περισσότερα πλοία μπορούν λόγω ότι και οι δύο χώρες με την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στα τέλη Μαΐου εκτιμούν ότι θα επιβληθούν πρόσθετοι φόροι στις εισαγωγές που θα επηρεάσουν αρνητικά τους EndBuyers. Γεγονός είναι πάντως πως το τελευταίο διάστημα οι κατατεθειμένοι προϋπολογισμοί δεν έχουν επιβάλλει κανένα πρόσθετο φόρο. Η Κίνα ουσιαστικά δεν έχει καταφέρει να επανέλθει στην αγορά λόγω των χαμηλών τιμών που προσφέρει.
Στην Ινδία, η σταθεροποίηση των τιμών του σιδήρου αλλά και της ρουπίας έχει ανοίξει την όρεξη των CashBuyers για αγορές αντιμετωπίζοντας όμως ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό από τις γειτονικές χώρες, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές.
Το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές ανταγωνίζονται σε έναν αγώνα δρόμου στην προσπάθεια τους να κλείσουν όσα πιο πολλά πλοία μπορούν πριν από τους νέους προϋπολογισμούς που μπορεί να αυξήσουν την φορολογία. Έως ένα σημείο αυτό εξηγεί τη σπέκουλα από την πλευρά των CashBuyers, αφού οι τελικοί αγοραστές προσπαθούν να γεμίσουν τα διαλυτήρια με όσα πιο πολλά πλοία μπορούν πριν τα τέλη Μαΐου. Επιπροσθέτως η επερχόμενη περίοδος των μουσώνων τον Ιούνιο, δημιουργεί ένα πρόσθετο κίνητρο για έντονη δραστηριοποίηση καθώς για αρκετό διάστημα τα διαλυτήρια θα είναι κλειστά και όλοι εκτιμούν πως μετά το τέλος των μουσώνων οι τιμές θα είναι πιο χαμηλές λόγω της αυξημένης προσφοράς.
Στην Κίνα, για άλλη μία εβδομάδα οι τιμές παρέμειναν σε χαμηλότερα επίπεδα από των υπολοίπων χωρών, γεγονός στο οποίο οφείλεται στη κεντρική απόφαση της νέα κυβέρνησης να αποσυμπιέσει την αγορά φοβούμενη ενδεχόμενη υπερθέρμανση και ιδιαίτερα στο realestate.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 675,227 DWTεκ των οποίων περίπου το 64% (429,735 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 33% (223,242) δεξαμενόπλοια και το 3% (22,250) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 - $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 - $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
SEAKOH | 172,247 2000 Hyundai H.I | B&W | - | - - | Greek | - | 16,25 |
PACIFIC TIARA | 180,310 2004 Koyo Dock | B&W | - | - - | Winning Shipping | Mitsui O.S.K Basis Dry-Dock passed | 25,25 |
MYRTO | 74,470 2001 Daewoo | B&W | - | - 11/2013 | Kassian Maritime | - | around 13 |
NORTHERN LIGHT | 29,756 2001 Shikoku Dock | B&W | 4x30 | 07/2016 01/2014 | Greek | - | around 10,8 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
NORTHERN SPIRIT | 113,091 2009 New Times | MAN-B&W | 12 | 04/2014 - | Angolans Sonagol | Clients of Interorient | region 30 |
MARIELLA AMORETTI | 15,750 1998 Lindenau | MaK | 16 | 05/2013 05/2013 | Nigerian | Epoxy Coated | region 7,5 |
MOUNT JIUHUA | 9,119 2011 China Dongfang | MaK | 10 | - - | Singaporean | Epoxy Coated | mid 8 |
ANATOLIA SKY | 3,842 2005 Miura Zosensho | Daihatsu | 8 | - 07/2013 | Greek | - | region 5 |
Πηγή:G.Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr