Την Παρασκευή, 12 Απριλίου 2013, ο γενικός δείκτης BDI ύστερα από ένα πτωτικό σερί 9 ημερών, σημείωσε 2 μέρες ανόδου για να κλείσει στις 875 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,265 μονάδες με $ 4,701 την ημέρα, BPI 1,112 μονάδες στα $ 8,892, BSI 902 μονάδες στα $ 9,426 την ημέρα και BHSI 526 μονάδες στα $ 7,823 την ημέρα.
Αρκετά υποτονικός ο κλάδος των αγοραπωλησιών την εβδομάδα που πέρασε, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘BRILLIANTPOWER’ 154.249 DWT (1994 – Namura), αγοράστηκε λίγο πάνω από τα $ 9 εκ. περίπου με παράδοση Charter Free
✏ Στα Ultramax, το ‘ALICIA’ 177.243 DWT (2005 – Namura), αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 27 εκ. περίπου με παράδοση τον Ιούνιο στην Κίνα.
✏ Στα Handymax, το ‘STARSEABREEZE’ 48.983 DWT (2001 – I.H.I), πουλήθηκε σε Έλληνες στα υψηλά $ 11 εκ.
Στον τομέα των tankersγίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Chemicals, το ‘ANATOLIASKY’ 3.842DWT (2005 – Miura Zosensho ), epoxy coated, αγοράστηκε περίπου στα $ 5 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Καθώς η αύξηση των τιμών συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, πολλοί πλοιοκτήτες άρχισαν να τοποθετούνται στην αγορά ώστε να επωφεληθούν από τα τρέχοντα υψηλά επίπεδα προσφερόμενων τιμών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, αρκετές διαπραγματεύσεις να κλείσουν τελικά σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα με την κάθε χώρα να λαμβάνει το μερίδιο που τις αντιστοιχεί.
Με το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές να αναμένουν την κατάθεση και την έγκριση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο, οι περισσότεροι EndBuyers προσπαθούν να «κατοχυρώσουν» όσο πιο πολύ τονάζ μπορούν μειώνοντας έτσι την έκθεση τους σε οποιαδήποτε αύξηση του φόρου εισαγωγής που μπορεί να επιβληθεί από τον νέο προϋπολογισμό.
Η Ινδία, την τελευταία εβδομάδα επικεντρώθηκε στα Containers, και μάλιστα σε αρκετά ιδιαίτερα υψηλές τιμές, παρά το γεγονός ότι αρκετά πλοία καταφθάνουν χωρίς να έχουν πουληθεί, έχοντας σαν αποτέλεσμα η να χάνουν αρκετά χρήματα οι CashBuyers η να δημιουργούν προβλήματα στους πλοιοκτήτες με την έναρξη έντονων επαναδιαπραγματεύσεων.
Το Πακιστάν, στην παρούσα φάση κρατά τα πρωτεία στις τιμές και ιδιαίτερα σε πλοία τα οποία δείχνει προτίμηση σε μία προσπάθεια να εξασφαλίσει όσο περισσότερο τονάζ μπορεί πριν την έγκριση του νέου προϋπολογισμού.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα 3μηνο απραξίας και παρά το γεγονός ότι δεν έχει καταλαγιάσει η πολιτική αναταραχή, ενώ ταυτόχρονα οι συνεχιζόμενες απεργίες δεν βοηθούν την λειτουργία του τραπεζικού συστήματος, έκλεισε αρκετά πλοία και μάλιστα σε υψηλές τιμές, ακολουθώντας και αυτό τη λογική δραστηριοποίησης πριν την έγκριση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο.
Η Κίνα, δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τις υψηλές τιμές που προσέφεραν οι ανταγωνίστριες χώρες ακόμη και για πλοία γεωγραφικά προσκείμενα και που υπό άλλες συνθήκες θα τα απορροφούσε η ίδια.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,548,307 DWTεκ των οποίων περίπου το 54,5% (840,061 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 36% (559,843 DWT) δεξαμενόπλοια και το 9,5% (148,403 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν μεταβολή από την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 - $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 415 - $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 365 - $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
BRILLIANT RIVER | 154,249 1994 Namura | B&W | - | - - | - | Delivery June in China | low 9 |
ALICIA | 63,500 2012 Dayang | MAN-B&W | 4x35 | - - | Greek | - | 26 |
STAR SEA BREEZE | 48,983 2001 IHI | Sulzer | 4x30 | 01/2014 04/2014 | Greek | - | high 11 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
ANATOLIA SKY | 3,842 2005 Miura Zosensho | Daihatsu | 8 | - 07/2013 | Greek | Epoxy-Coated | Region 5 |
Πηγή:G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr