Αίσθηση έχει προκαλέσει πάντως η τοποθέτηση του πρόεδρου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Γιώργου Ανωμερίτη στο συνέδριο του Economist, όπου τάχθηκε κατά της πώλησης μετοχών και υπέρ των παραχωρήσεων τύπου ΟΛΠ. Επίσης έκανε λόγο για αλλαγή του λιμενικού συστήματος επισημαίνοντας ωστόσο ότι θα πρέπει να αποφευχθεί η περίπτωση να περάσει το σύστημα από ένα κρατικό σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο.
Ωστόσο οι απεργιακές κινητοποιήσεις από την πλευρά της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και οι στάσεις εργασίας από τους φορείς των λιμενεργατών, στέλνουν το μήνυμα για πολλά μποφώρ στις σχέσεις των συνδικαλιστών με την ηγεσία του υπουργείου.
Σημειώνεται ότι ακόμα και τα κόμματα της τριμερούς κυβέρνησης διατύπωσαν αντιρρήσεις, που οδήγησαν σε αλλαγές, στα θέματα των δρομολογήσεων, πληρωμάτων, αρχής λιμένων κλπ, αναγκαίες προκειμένου να κάμφθούν οι όποιες ενστάσεις και να υπερψηφιστεί τελικά το νομοσχέδιο.
Το θέμα του νομοσχεδίου απασχόλησε και τη συνεδρίαση του Τομέα Ναυτιλίας της Δημοκρατικής Αριστεράς. Σε ανακοίνωση, που εκδόθηκε, το κόμμα που μετέχει στην κυβέρνηση, καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας να λάβει υπόψη τροπολογίες και θέσεις που έχουν κατατεθεί από τη ΔΗΜΑΡ, όπως για την «ανάγκη σαφούς διάκρισης των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Ναυτιλίας από το Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή, όπως αυτές είχαν ρυθμιστεί με το νόμο 3922/2011, με ειδική αναφορά σε αυτόν».
Επίσης ζητά να εξεταστεί «η απόσυρση του άρθρου 19 του σχεδίου νόμου που εισάγει τις ατομικές συμβάσεις εργασίας των κατωτέρων πληρωμάτων. Συνιστά υποβάθμιση των Ελλήνων ναυτεργατών και οδηγεί στην απορρύθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων και του άρθρου 49 του σχεδίου νόμου που προβλέπει την ίδρυση ανώνυμης εταιρείας πλοηγικών υπηρεσιών», αναφέρει η ΔΗΜΑΡ.
Τέλος ζητεί την υιοθέτηση της τροπολογίας, που έχει εισηγηθεί η ΔΗΜΑΡ, «για την αναλογική τήρηση των ποσοστών φοίτησης σπουδαστριών και σπουδαστών από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις κατά τη ναυτολόγηση τους για την πρακτική τους άσκηση».
Από την άλλη πλευρά, ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει ότι τις παραμονές της συζήτησης στη Βουλή «η κυβέρνηση μέσω του Γραμματέα της Ν.Δ. Μ. Κεφαλογιάννη, καταθέτει τροπολογία, με την οποία επί της ουσίας καταργεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό δικαίωμα στους ναυτεργάτες».
Αντίδραση της ΠΝΟ για τον περιορισμό του δικαίωματος της απεργίας
Ανακοίνωση για το συγκεκριμένο θέμα εξέδωσε την Τρίτη και η ΠΝΟ, η οποία «εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην νέα μεθόδευση περιορισμού ή μάλλον ουσιαστικής κατάργησης της άσκησης του δικαιώματος απεργίας των ναυτεργατών που επιχειρείται νυν με νέα τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ με την οποία και νομοθετείται ειδική διάταξη ότι σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατικών σωματείων ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζει με απόφασή του τον ελάχιστο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και την συχνότητα εκτέλεσης δρομολογίων, εφόσον η απεργία υπερβεί της 48 ώρες».
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος του δ.σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, είχε δηλώσει «ευτυχής, γιατί αυτό το νομοσχέδιο επαναφέρει τη ναυτιλία εκεί όπου ανήκει» ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος του δ.σ. του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μ. Σακέλλης, είχε χαρακτηρίσει το νομοσχέδιο όσον αφορά στα της ακτοπλοΐας «άτολμο» με δεδομένο ότι αυτό δεν υιοθετεί πλήρως το πλαίσιο του κοινοτικού κανονισμού 3577 το οποίο και αποτελούσε εκ των βασικών αιτημάτων των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Αντίστοιχα ο γ.γ. της Π.Ν.Ο Ι. Χαλάς είχε αναφερθεί εμφατικά στις αντιθέσεις της ναυτεργασίας για τις επιμέρους προβλέψεις του νομοσχεδίου, τόσο για την ακτοπλοΐα όσο και για την φορτηγό ναυτιλία, σημειώνοντας τον κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας αλλά και κατάργησης των ΣΣΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr