Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,249 μονάδες με $ 4,678 την ημέρα, BPI 1,176 μονάδες στα $ 9,412, BSI 944 μονάδες στα $ 9,866 την ημέρα και BHSI 547 μονάδες στα $ 8,111 την ημέρα. .
Αξίζει να επισημάνουμε πως η πτωτική διόρθωση του Δείκτη οφείλεται στην πτώση όλων των επιμέρους δεικτών με μόνη εξαίρεση αυτή των Handysize (ΒΗSI). Τα Panamax (BPI) τα οποία είχαν την μεγαλύτερη θετική συνεισφορά στην μέχρι τώρα πορεία του Δείκτη και δευτερευόντως τα Supramax (BSI) και τα Handysize, σταμάτησαν την ανοδική τους πορεία και πιο συγκεκριμένα το ράλι που παρουσίασαν το τελευταίο διάστημα και το οποίο ήταν το μεγαλύτερο σε χρονική διάρκεια από το 2003. Σύμφωνα με αναλυτές, το μοτίβο της ανόδου και ιδιαίτερα για τα Panamax αλλά και για τα Supramax θα συνεχιστεί, καθώς μετά τις εορτές του Πάσχα των Καθολικών αλλά και το διήμερο των αργιών στην Κίνα το τέλος της επόμενης εβδομάδας, η ζήτηση για Grains και Soy Crops από την Κίνα θα είναι αυξημένη όπως αυξημένες θα είναι και οι καθυστερήσεις (Congestion) στα λιμάνια της Νοτίου Αμερικής, γεγονός που θα επηρεάσει θετικά τα έσοδα.
Την ίδια στιγμή, οι προβλέψεις για τις εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα είναι αρκετά συγκρατημένες. Σύμφωνα με τον οργανισμό, National Development and Reform Commission στο Πεκίνο, εκτιμάται ότι η ζήτηση για Iron Ore το 2013 θα είναι αυξημένη κατά 50 εκατομμύρια τόνους. Τα άσχημα νέα όμως για τη ναυτιλία και ειδικότερα για τον τομέα των Capes, είναι ότι η εγχώρια παραγωγή θα παρουσιάσει αύξηση της τάξης των 20 εκατομμυρίων τόνων τη στιγμή που και η συνολική παραγωγή των 3 μεγαλύτερων εταιριών παγκοσμίως θα αυξηθεί κατά 100 εκατομμύρια τόνους.
Στον τομέα των παραγγελιών, η νορβηγική τράπεζα DNB, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται μία «έξαρση» παραγγελιών τους πρώτους μήνες του 2013 συγκριτικά με το 2012, δεν διαβλέπει κίνδυνο έκρηξης στις παραγελίες. Σύμφωνα με την τράπεζα, η τάση αυτή της αύξησης των παραγγελιών, αποδεικνύει τις ευκαιρίες που υπάρχουν για νέες παραγγελίες καθώς οι τιμές παραμένουν σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Χαρακτηριστική απόδειξη της ανωτέρω τάσης, είναι και η στρατηγική της D/S Norden A/S, της μεγαλύτερης Ευρωπαϊκής εταιρίας μεταφοράς φορτίων διά θαλάσσης, να επικεντρωθεί στις παραγγελίες νέων οικολογικών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία θα προστεθούν στον ήδη υπάρχοντα στόλος της των 80 πλοίων. Η εταιρία εκφράζει την πεποίθηση της ότι τα έσοδα των πλοίων θα είναι σε αρκετά καλύτερα επίπεδα από τα σημερινά, ενώ να σημειώσουμε ότι μέχρι πρόσφατα η Norden είχε επικεντρωθεί σε παραγγελίες δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου της εταιρίας, Ejner Bonderup, τα πλοία θα κατασκευάζονται κατά της διάρκεια της περιόδου που τα έσοδα των πλοίων θα είναι χαμηλά και όταν θα πέσουν στο νερό τα έσοδα τους θα είναι αρκετά υψηλότερα λόγω της ισορροπίας που θα έχει επέλθει μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, άρα είναι η πιο κατάλληλη στιγμή για μία τέτοια κίνηση.
Χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα σε αριθμό κλεισιμάτων την εβδομάδα που πέρασε ο τομέας των αγοραπωλησιών, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Handysize, το ‘FEDERAL VENTURE’ 38.130 DWT (1989 – NKK), gearless, αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 2,75 εκ., το ‘FEDERAL PROGRESS’ 36,445 DWT (1989 – NKK), gearless, πουλήθηκε επίσης στα $ 2,75 εκ., το ‘DA SHI TONG’ 31.802 DWT (1997 – Hakodate) πουλήθηκε στα $ 8 εκ. και το ‘FUAT BEY’ 27,652 DWT (1985 – Mitsubishi) πουλήθηκε στα $ 3,1 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘SAMCO ASIA’ 317.420 DWT (2003 – Hyundai) αγοράστηκε από την Alpha Tankers στα $ 34 εκ. και το ‘ANTONIS’ 308.500 DWT (2001 – Samsung) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 26,5 εκ.
✏ Στα Suezmax, το ‘ALMI EXPLORER’ 157.787 DWT (2013 – DSME ) πουλήθηκε στα $ 55 εκ.
✏ Στα Aframax, το ‘KORNATI’ 103.368 DWT (1999 – Stocznia Gdynia ) πουλήθηκε στα $ 10 εκ. και στα MR, το ‘FAIR EXPRESS’ 45.974 DWT (2003 – Shin Kurushima) αγοράστηκε στα $ 15,25 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Καθώς η αγορά δείχνει να αποκτά και πάλι μία δυναμική, και ιδιαίτερα στην Ινδία και το Πακιστάν, η προσφορά των πλοίων προς διάλυση μειώνεται και εικάζεται ότι αυτό οφείλεται στις αργίες του Πάσχα των Καθολικών όπως επίσης και στο διήμερο των αργιών στην Κίνα στις αρχές Απριλίου. Οι τιμές την τελευταία εβδομάδα και ιδιαίτερα για Containers στην Ινδία και για μεγάλα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές κινήθηκαν σε αρκετά ανταγωνιστικά επίπεδα με το Πακιστάν όμως να αποδεικνύεται η πιο ελκυστική αγορά.
- Στην Ινδία, μετά από αρκετό διάστημα φαίνεται να υπάρχει σταθεροποίηση στις τιμές του σιδήρου, όπως επίσης και στην ισοτιμία της ρουπίας, ενώ ο καινούριος προϋπολογισμός δεν επέφερε αλλαγές ώστε να δημιουργήσει αναταράξεις στην αγορά. Ταυτόχρονα, η μείωση των προσφερόμενων πλοίων προς διάλυση, προσφέρει διαπραγματευτική υπεροχή στους CashBuyers σχετικά με τους End Buyers.
- Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με αυτά της Ινδίας, κατάφερε να προσελκύσει περισσότερα πλοία από τους ανταγωνιστές του, όλων των τύπων, εκτός των Containers, λόγω του μεγαλύτερου βυθίσματος τους.
- Η δραστηριοποίηση των υπολοίπων αγορών σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη πολιτική αναταραχή αλλά και τις δυσκολίες στον τομέα της χρηματοδότησης ουσιαστικά άφησε για άλλη μία εβδομάδα το Μπαγκλαντές εκτός αγοράς. Ενδεχομένως στο άμεσα επόμενο διάστημα το Μπαγκλαντές να επωφεληθεί από τις χαμηλές τιμές της Κίνας και να προσελκύσει τονάζ.
- Η Κίνα, συνεχίζει να αντιμετωπίζει μείωση της ζήτησης, λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου που οφείλεται στα κυβερνητικά μέτρα για συγκράτηση της αγοράς ακινήτων από περεταίρω υπερθέρμανση αλλά και από την έντονη δραστηριοποίηση της στις αρχές του χρόνου.
Λόγω των αργιών του Πάσχα των Καθολικών, δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία του συνολικού αριθμού διαλύσεων για την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 405 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 360 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
FEDERAL VENTURE | 38,130 1989 NKK | Sulzer | - | 10/2015 10/2013 | Greek | Fednav | 2,75 |
FEDERAL PROGRESS | 36,445 1989 NKK | Sulzer | - | 09/2015 09/2013 | Greek | Fednav | 2,75 |
DA SHI TONG | 31,802 1997 Hakodate | Mitsubishi | 4x30,5 | - 05/2013 | Pola Shipping | - | 8 |
FUAT BEY | 27,652 1985 Mitsubishi | Mitsubishi | 4x25 | 03/2015 04/2013 | Chinese | ER Denizcilik | 3,1 |
TANKERS | |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
SAMCO ASIA | 317,420 2003 Hyundai Samho | B&W | 15 | 07/2013 08/2013 | Aplha Tankers | Samco | 34 |
ANTONIS | 308,500 2001 Samsung | B&W | 15 | - - | Greek | Enesel | 26,5 |
ALMI EXPLORER | 157,787 2013 DSME | MAN-B&W | 12 | - - | NAT | Almi Tankers | 55 |
KORNATI | 103,368 1999 Stocznia Gdynia | Sulzer | 14 | 01/2015 01/2015 | Greek | Tankerska Plovidba | 10 |
FAIR EXPRESS | 45,974 2003 Shin Kurushima | Mitsubishi | 14 | 04/2013 04/2013 | - | Orient Marine | 15,25 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr