Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,284 μονάδες με $ 4,981 την ημέρα, BPI 1,208 μονάδες στα $ 9,661, BSI 978 μονάδες στα $ 10,226 την ημέρα και BHSI 542 μονάδες στα $ 8,036 την ημέρα.
Τα έσοδα των Panamax, έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από τον Φεβρουάριο, γεγονός που οφείλεται, όπως είχαμε αναφέρει, στην αυξημένη παραγωγή των Grains από την Νότιο Αμερική, παραγωγή η οποία θα υπερκαλύψει την μείωση αυτής από τις ΗΠΑ, δημιουργώντας μεγάλες καθυστερήσεις (Congestion) στα λιμάνια της Νοτίου Αμερικής. Σύμφωνα με την Morgan Stanley, τα Panamax θα παραμείνουν σε θετική τροχιά και τα έσοδα τους θα συνεχίσουν να είναι σε αυτά τα επίπεδα για τους επόμενους 2 μήνες, όπου και θα σταματήσει η συγκομιδή των Grains και το φαινόμενο της υπέρ-προσφοράς θα επηρεάσει και πάλι αρνητικά τα έσοδα τους.
Στο φλέγον θέμα της υπέρ-προσφοράς τονάζ, σύμφωνα με μία έρευνα που έγινε από Διευθυντικά στελέχη ναυτιλιακών εταιριών, όλοι εξέφρασαν την άποψη ότι οι καινούριες παραδόσεις στον τομέα των πλοίων μεταφοράς φορτίων θα είναι αρκετά μειωμένες και μάλιστα κάτω του αναμενόμενου. Σύμφωνα με τον Lasse Kristoffersen, της Torvald Klaveness Group, περίπου το 10% του υπάρχοντος βιβλίου παραγγελιών είναι σκουπίδια και εκτιμά ότι η συνολική αύξηση του στόλου θα είναι μεταξύ των 65-70 εκατομμυρίων τόνων. Λαμβάνοντας υπόψη δε και την αύξηση του τομέα των διαλύσεων, τότε η καθαρή αύξηση του στόλου υπολογίζεται στους 35 εκατομμύρια τόνους.
Ο Πρόεδρος της Navios Corporation, Ted Petrone, συνηγορώντας δήλωσε πως βασιζόμενοι στα χαμηλά στοιχεία των παραδόσεων για τον Ιανουάριο οι παραδόσεις νέων πλοίων για το 2013 θα είναι δραματικά χαμηλότερες, ενώ ο CEO της Golden Ocean, Herman Billung εκτιμά πως θα είναι θετικό αν τα έσοδα παραμείνουν πιεσμένα για τους επόμενους 6 με 9 μήνες αφού αυτό θα οδηγήσει περισσότερα πλοία προς διάλυση και θα εξυγιάνει το ισοζύγιο δεδομένου και του χαμηλού αριθμού νέων παραγγελιών λαμβάνοντας υπόψη ότι για το 2012 ο συνολικός αριθμός νέων παραγγελιών ήταν 20 εκατομμύρια τόνοι όταν το 2007 οι νέες παραγγελίες έφτασαν τους 170 εκατομμύρια τόνους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 90 εκατομμύρια τόνοι πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι πάνω από 20 χρονών και ανά πάσα στιγμή υποψήφια για διάλυση. \
Κοινή πεποίθηση των περισσοτέρων Διευθυντικών στελεχών είναι πως το τέλος του 2013 η αρχές του 2014 θα σημάνουν το turning point για τον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα την εβδομάδα που πέρασε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
- Στα Supramax, το ‘SANTANA’ 50.271 DWT (2001 – Mitsui S.B) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13 εκ.
- Στα Handysize, το ‘JAALADDINDREAMII’ 28.611 DWT (2003 – Imabari) αγοράστηκε από Ρώσους στα $ 12,5 εκ. περίπου και το ‘JINCHENGZHOU 118’ 23,924 DWT (2010 – Taizhou Ocean), gearless, και το οποίο για αρκετό διάστημα ήταν παροπλισμένο στο ναυπηγείο, πουλήθηκε στα $ 8 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
- Στα MR, το ‘ST. PAULI’ 47.149 DWT (2003 – Onomichi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13,5 εκ.
- Στα Chemicals, το ‘TRADEWIND UNION’ 10.500DWT (1997 – Asakawa) πουλήθηκε στα $ 8 εκ. και τo ‘TUGRUL S’ 3.510DWT (2004 – Yildirim) πουλήθηκε στα $ 6 εκατ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησε με ιδιαίτερη όρεξη από τους CashBuyers προσφέροντας υψηλά επίπεδα τιμών, αλλά προς το τέλος της εβδομάδας το κλίμα αντιστράφηκε. Στην παρούσα φάση υπάρχει μία τεράστια διάσταση απόψεων μεταξύ των CashBuyers και των EndBuyers καθώς οι πρώτοι συνεχίζουν να σπεκουλάρουν την άνοδο των τιμών δημιουργώντας έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των, τη στιγμή που υπάρχει μία καθολική άρνηση από τους EndBuyers να αγοράσουν σε αυτά τα επίπεδα ακόμη και αν αυτά τα επίπεδα είναι σε BreakEvenPoint για τους αγοραστές.
Στην Ινδία, το κλίμα παραμένει εύθραυστο, καθώς οι μεταβολές στην νομισματική ισοτιμία και οι αυξομειώσεις στις τιμές του σιδήρου δεν αφήνουν την αγορά να ισορροπήσει. Μέχρι στιγμής, όταν οι τιμές του σιδήρου είναι αυξητικές η ρουπία χάνει έδαφος και το αντίστροφο. Οι CashBuyers, συνεχίζουν να σπεκουλάρουν, ελπίζοντας ότι κάποια στιγμή η πορεία της ρουπίας με τις τιμές του σιδήρου θα εναρμονισθούν προς όφελος τους, το οποίο όμως από τις αρχές του χρόνου δεν έχει συμβεί.
Το Πακιστάν, μετά από αρκετό διάστημα απραξίας, δείχνει ότι αρχίζει σιγά-σιγά να επιστρέφει στην αγορά ιδιαίτερα για δεξαμενόπλοια λόγω του πλεονεκτήματος του “Gas Free for Man Entry Only” και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
Το Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα δεν επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς τα διαλυτήρια είναι γεμάτα από προηγούμενα κλεισίματα, το άνοιγμα των L/C και γενικότερα οι δυνατότητες χρηματοδότησης είναι αρκετά δύσκολες λόγω των συνεχιζόμενων πολιτικών αναταραχών.
Οι εξελίξεις από την Κίνα, δεν αφήνουν περιθώρια ιδιαίτερης δραστηριοποίησης της αγοράς, καθώς τα μέτρα της κυβέρνησης για την επιβράδυνση της υπερθερμασμένης αγοράς των ακινήτων, οδήγησαν τις τιμές του σιδήρου σε πτωτική πορεία. Επίσης η έντονη δραστηριοποίηση της Κίνας το 1ο τρίμηνο και μάλιστα σε τιμές ανταγωνιστικές της Ινδίας, της δίνει το περιθώριο να απέχει για κάποιο διάστημα από την αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 1,318,859 DWTεκ των οποίων περίπου το 57% (746,389 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 30% (403,574) δεξαμενόπλοια και το 13% (168,896) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Ινδία: Από $ 405 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
- Πακιστάν: Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
- Μπαγκλαντές: Από $ 395 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
- Κίνα: Από $ 350 - $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
SANTANA | 50,271 2001 Mitsui S.B | B&W | 4x30,5 | 07/2016 10/2014 | Greek | Intresco | 13 |
JA ALADDIN DREAM II | 28,611 2003 Imabari | B&W | 4x30,5 | SS passed in January | Rosshipcom Russia | Japanese | around 12,5 |
JIN CHENG ZHOU 118 | 23,924 2010 TaizhouOcean | MAN-B&W | - | - - | Undisclosed | Gearless and was laid up in China for long time. | 8 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
ST. PAULI | 47,149 2003 Onomichi | MAN-B&W | 14 | 05/2013 05/2013 | Greek | Was trading Dirty Petroleum Products | 13,5 |
TRADEWIND UNION | 10,500 1997 Asakawa | B&W | 20 | 09/2017 09/2015 | Korean | Stainless Steel | 8 |
TUGRUL S | 3,510 2004 Yildirim | MAN-B&W | 10 | - - | Unibaltic | Class II / III | 6 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr