Παρουσιάζοντας επίσης τη μεικτή κερδοφορία του ομίλου, αναφέρει ότι αυξήθηκε κατά 21,7% στα 315,28 εκατ. δολ., γεγονός που οφείλεται κυρίως στα μεικτά κέρδη από τα αδιάθετα επιστρέφοντα εμπορευματοκιβώτια, ενώ σημαντικός παράγοντας είναι και η διαρκής βελτίωση της λειτουργικής δραστηριότητας των terminals στον Πειραιά και την Guangzhou.
Τα έσοδα της ΣΕΠ
Αναλυτικότερα, τα έσοδα της ΣΕΠ το 2012 ανήλθαν στα 134,77 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση κατά 32,9% σε σύγκριση με το 2011, έτος κατά το οποίο τα έσοδα ανήλθαν στα 101,42 εκατ. δολ.
Την ίδια περίοδο, τα κέρδη του terminal στον Πειραιά ανήλθαν στα 19,864 εκατ. δολ. και είναι αυξημένα 2,1 φορές σε σύγκριση με το 2011, έτος κατά το οποίο τα κέρδη ανήλθαν στα 6,5 εκατ. δολ.
Η σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων της ΣΕΠ οφείλεται στη σημαντική αύξηση της διακίνησης containerships, η οποία έφθασε τα 2.108.090 Teu το 2012 έναντι 1.188.148 Teu το 2011, δηλαδή σχεδόν διπλασιάστηκε.
Ανοδικό και το 2013
Και το πρώτο δίμηνο του 2013, η εικόνα είνια πολύ καλή καθώς, ση διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους ανήλθε στα 350.000 teu, αυξημένα κατά 7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 που ήταν 327.000 Teu.
Μόνο το Φεβρουάριο τα containerships που διακινήθηκαν από τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά ανήλθαν στα 172.500 teu, έναντι 161.400 teu τον αντίστοιχο μήνα του 2012 (αύξηση 6,9%). Τα αποτελέσματα αυτά επιτεύχθηκαν παρά το γεγονός ότι η κρίση πλήττει και τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Αυξημένα τα έσοδα της Cosco Pacific
Τα κέρδη που αφορούν στους μετόχους του Ομίλου μειώθηκαν κατά 12%, στα 342,19 εκατ. δολ., λόγω της πτώσης της κερδοφορίας της θυγατρικής China International Marine Containers (CIMC).
Εξαιρουμένων των αποτελεσμάτων της CIMC, τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 14,6%, στα 280,29 εκατ. δολ.
Πρωταθλητής ο Πειραιάς
Το 2012, από κοινού ΟΛΠ ΟΛΠ και ΣΕΠ έσπασαν το ρεκόρ όλων των εποχών στη διακίνηση containers και, από τα 1,650 εκατ. teu που έπιασε το 2011, έφτασε το 2012 τα 2,7 εκατ. teu. Στα 2,1 εκατ. teu της Cosco θα πρέπει να προστεθούν τα 625.914 teu του ΟΛΠ (αύξηση 27,5% σε σχέση με το 2011). Μάλιστα, αντίθετα με τις μέτριες προοπτικές που έχουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και για το 2013, λόγω της κρίσης που μαστίζει τη γηραιά ήπειρο, το λιμάνι του Πειραιά φαίνεται ότι θα κάνει νέο ρεκόρ, αφού μόνο η Cosco έχει θέσει ως στόχο να φθάσει τα 2,5 εκατ. teu. Κυρίαρχο ρόλο στη νέα αύξηση της διακίνησης containers για το 2013 για τη ΣΕΠ είναι η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των επενδύσεων στο νέο προβλήτα ΙΙΙ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr