Στην Γενική Συνέλευση της ΕΕΝΜΑ, μίλησε και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ Θεόδωρος Βενιάμης. Ο οποίος τόνισε «όσον αφορά συνολικά την γαλάζια ανάπτυξη, θα σας αναφέρω ότι εάν συνεκτιμήσουμε όλες τις οικονομικές δραστηριότητες που εξαρτώνται από τη θάλασσα τότε η Γαλάζια οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιπροσωπεύει 5,4 εκατ. θέσεις εργασίας και ακαθάριστη προστιθέμενη αξία που ανέρχεται σε περίπου 500 δισεκ . Ευρώ ετησίως . Συνολικά 75% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρώπης και 37% του εμπορίου εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης διεξάγεται δια θαλάσσης , και βέβαια η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση εδώ με τα βαπόρια της».
Συνοψίζοντας ο πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ, αναφέρθηκε στα εξής:
«Σήμερα καλούμαστε να αναλύσουμε τα πεπραγμένα μιας χρονιάς που γενικότερα χαρακτηρίστηκε σαν μια από τις δυσκολότερες περιόδους, πρωταρχικά για την πατρίδα μας, στη συνέχεια για την Ευρώπη και την παγκόσμια οικονομία , αλλά και για εμάς ως κλάδος , τη ναυτιλία.
Την Ελληνική πραγματικότητα την γνωρίζουμε καλά, την ζούμε καθημερινά, και είμαστε όλοι κοινωνοί του ίδιου προβλήματος, έτσι το μόνο που θα ήθελα εγώ να προσθέσω σήμερα είναι την ευχή να μπορέσουμε μετά από όλες αυτές τις προσπάθειες ως έθνος να επιβιώσουμε και να ορθοποδήσουμε .
Την ίδια στιγμή η Ναυτιλία ως ο πιο άμεσος τομέας της οικονομικής δραστηριότητας δεν θα μπορούσε να μείνει ανέπαφος, και να αποφύγει την ύφεση .
Μόνη πηγή ισοσκελισμού , μετριάσεως της έκτασης του προβλήματος για το 2012, και παραμένει ως σήμερα, η έντονη δραστηριότητα διάλυσης πλοίων η οποία έφθασε σε επίπεδα ρεκόρ αφού μόνο για το 2012 διαλύθηκαν περισσότερα από 57,5 εκατ. Τόνους. Για να γίνει αντιληπτό το νούμερο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι για το διάστημα 2005 έως 2011 ο μέσος όρος της χωρητικότητας που οδηγήθηκε σε διάλυση ήταν μόνο 19,5 εκατ. Τόνοι.
Έτσι επιτυγχάνεται ο εξορθολογισμός του αριθμού των προσφερόμενων πλοίων, αν και διερωτάται κανείς σε τί ύψος πρέπει να φθάσουν ώστε να υπάρξει ισορροπία στην αγορά, όμως δεν παύει να αποτελεί μια αξιοπρεπή λύση για τον πλοιοκτήτη , ένεκα της διατήρησης των υψηλών τιμών.
Γενικότερα βέβαια η ναυτιλία (με τους γνωστούς κύκλους της άλλοτε πιο έντονους και άλλοτε λιγότερο) , νομοτελειακά δεν σταματάει , ( αλλά ) συνεχίζει να πορεύεται, συνεχίζει να σχεδιάζει τεχνολογικά οικονομικότερα και οικολογικότερα πλοία, συνεχίζει να θεσμοθετεί κανονισμούς, συνεχίζει να εξελίσσεται».
θεωρώ ότι η Ένωση μας ΕΙΝΑΙ πάλι στον χάρτη, Η Ένωση μας, που πρέπει να θυμίσω σε όλους ότι ιδρύθηκε το 1940, και από αυτή έχουν περάσει όλα σχεδόν τα μετέπειτα μεγάλα ονόματα της ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.
Φαίνεται ότι αυτός ο χώρος λειτουργούσε ως εκκολαπτήριο μεγάλων εφοπλιστών που μεγαλώνοντας , ας μου επιτραπεί η έκφραση ,άφηναν πίσω την Ένωση «μικρή» !!!!!
Πλέον όμως η ΕΕΝΜΑ εκσυγχρονισμένη, αποτελεί τον εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας, αποτελεί τον εκπρόσωπο του ευρωπαϊκού trade, με την συμμετοχή όλων χωρίς δεσμεύσεις ορίων, παρά μόνο αυτής του ευρωπαϊκού ταξιδιού.
Σε αυτή βέβαια συμπεριλαμβάνεται και ο εθνικός Μεσογειακός στόλος.
Είναι αυτός που ποτέ δεν υποστηρίχτηκε από κανέναν φορέα και αφέθηκε κυριολεκτικά στη μοίρα του, παρά τις προσπάθειες των διοικούντων της ένωσης μας , ενώ έπρεπε να παίζει τον ηγετικό ρόλο στη Μεσόγειο .
Είναι αυτός που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εθνική οικονομία μεταφέροντας και τα εσωτερικά φορτία της χώρας.
Για το κομμάτι αυτό των πολύπαθων πλοίων μέχρι 3000 κοχ θα ήθελα να σταθώ λίγο, και να σας ενημερώσω ότι έχουμε κάνει μεγάλη προσπάθεια, πολλές συναντήσεις, προκειμένου να λυθεί το πάγιο και χρόνιο αίτημα για ελαστικοποίηση των συνθέσεων των πληρωμάτων έτσι ώστε να έχουν λόγο ύπαρξης, όπως θα δείτε και από τα υπομνήματα που έχουμε στα πεπραγμένα .
Πρέπει να σας πω ότι έχουμε την δέσμευση του Υπουργού του κυρίου Μουσουρούλη, ότι το αίτημα αυτό θα το λύσει άμεσα και αναμένουμε την υπογραφή !!»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr