«Το σχέδιο νόμου (και με τις τροποποιήσεις που έχουν γίνει ως τώρα) είναι προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση των επιδιώξεων και απαιτήσεων του εφοπλιστικού κεφαλαίου και ευρύτερα των ιδιωτικών συμφερόντων.
Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου που αφορούν την Ναυτεργασία παραμένουν αναλλοίωτες. Συγκεκριμένα: η μείωση των οργανικών συνθέσεων στα Ακτοπλοϊκά πλοία, η απελευθέρωση των συνθέσεων στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία διεθνών γραμμών, η κατάργηση της ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία για τα κατώτερα πληρώματα, η υπονόμευση της 10μηνης επάνδρωσης και δρομολόγησης των Ακτοπλοϊκών πλοίων, η δραστική μείωση του χρόνου λειτουργίας των ταχύπλοων σκαφών καθώς και μια σειρά ακόμη αλλαγές στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο οδηγούν με βεβαιότητα στον εξοστρακισμό χιλιάδων Ναυτικών από την επιβατηγό ναυτιλία με ολέθριες συνέπειες στο σύνολο των ασφαλιστικών ταμείων των Ναυτεργατών.
Παράλληλα τα προωθούμενα μέτρα θα υποβαθμίσουν το έργο των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και θα δυσχεράνουν ακόμη περισσότερο την σύνδεση της Ακτοπλοΐας με όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα. Στην ουσία παραδίδονται οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και στην κερδοφορία των επιχειρήσεών τους.
Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις με τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο στον χώρο της Ακτοπλοΐας να διεισδύσει και να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την θέση και τον ρόλο των ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων στον ευαίσθητο κοινωνικό τομέα των Ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών που απειλείται περισσότερο από ποτέ από πλήρη αφελληνισμό. Το νομοσχέδιο του ΥΝΑ επιταχύνει και επισπεύδει αυτή την διαδικασία.
Παραμένουν όλες εκείνες οι διατάξεις που ενισχύουν την παραπέρα στρατικοποίηση του ΥΝΑ και την πρόσδεσή του στα μεγάλα εφοπλιστικά συμφέροντα.
Επίσης διατηρούνται στο σχέδιο νόμου στο ακέραιο οι πολιτικές που προωθούν τις ιδιωτικοποιήσεις στα λιμάνια αλλά και στην πλοηγική υπηρεσία με σοβαρές συνέπειες για δεκάδες νησιά τα οποία θα οδηγηθούν σε μια πορεία οικονομικού και κοινωνικού μαρασμού η οποία δεν θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας και των νησιών αλλά θα αντιστρατεύεται την ανάπτυξη και την πρόοδο κυρίως των τοπικών κοινωνιών.
Με βάση τις παραπάνω εκτιμήσεις οι συμμετέχοντες φορείς στην σύσκεψη επαναβεβαίωσαν την ριζική και κατηγορηματική αντίθεσή τους στο προωθούμενο σχέδιο νόμου για το οποίο απαιτούν την απόσυρση του.
Παράλληλα πήραν μια σειρά αποφάσεις για την ενημέρωση των εργαζομένων και των κοινωνικών φορέων που έχουν άμεση εμπλοκή με το σχέδιο νόμου και θίγονται από αυτό.
Οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών φορέων συμφώνησαν να παλέψουν και να συντονίσουν την κοινή αγωνιστική τους δράση για να μην περάσει το έκτρωμα του ΥΝΑ.
Ταυτόχρονα απευθύνουν κάλεσμα σε όλες τις συνδικαλιστικές και κοινωνικές οργανώσεις των εργαζομένων στον χώρο της Ναυτιλίας (Ναυτεργάτες, Λιμενεργάτες, Υπάλληλοι ναυτιλιακών γραφείων, Ναυτικοί της Πλοηγικής Υπηρεσίας, Ναυτεργάτες Ρυμουλκών , εργαζόμενοι στο ΥΝΑ, τα ασφαλιστικά ταμεία και ευρύτερα στην Ναυπηγική και επισκευαστική βιομηχανία) να αγωνισθούν από κοινού σε ενιαίο μέτωπο πάλης για να ματαιωθούν οι σχεδιασμοί της τρικομματικής κυβέρνησης σε βάρος των δικαιωμάτων τους σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, κοινωνικό επίπεδο.
ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στην Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ)
Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών
Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ
Ένωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ
Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ
Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υ.Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών – Μηχανοδηγών
Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr