Οι επιμέρους δείκτες την Παρασκευή και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κινήθηκαν για τα Capesσχεδόν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα, στις 1,262 μονάδες στα $ 4,483 την ημέρα και αυξητικά για τα υπόλοιπα, συγκεκριμένα για τα Panamax στις 1,124 μονάδες στα $ 8,994 – Supramax864 μονάδες στα $ 9,038 και Handysize 483 μονάδες στα $ 7,193 την ημέρα.
Συγκρίνοντας τα έσοδα των Capes με αυτά των Handyzize, δηλαδή των μεγαλύτερων και των μικρότερων πλοίων που αποτελούν τον BDI, σε συνδυασμό με τα ημερήσια έξοδα τους όπως αυτά διαπιστώνονται κατά μέσο όρο από την MooreStephensκάθε χρόνο, τα Capes «μπαίνουν μέσα» περίπου $ 3,517 την ημέρα ενώ τα Handysize κερδίζουν $ 1,793 την ημέρα.
Γεγονός είναι πως τα Capesέχουν έρθει αντιμέτωπα με την σημαντική μείωση των εισαγωγών IronOre από την Κίνα, ένας από τους σημαντικότερους λόγους, δεδομένης και της υπέρ-προσφοράς τονάζ, που πιέζει τα έσοδα των Capes. Τον Φεβρουάριο, οι εισαγωγές IronOreήταν μειωμένες κατά 14% από τον προηγούμενο μήνα σημειώνοντας χαμηλό 4 μηνών στους 56,42 εκ. τόνους. Συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του 2012, οι εισαγωγές παρουσίασαν πτώση κατά 16,2% γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στις εορταστικές εκδηλώσεις για το νέο χρόνο αλλά και στο ότι η τιμή του μεταλλεύματος βρίσκεται πάνω από τα $ 150 τον τόνο, τιμή που αποτρέπει την αύξηση των εισαγωγών έχοντας σαν αποτέλεσμα τον χαμηλό αριθμό αποθεμάτων, όπως επίσης και στην μείωση των εξαγωγών από την Αυστραλία λόγω του κυκλώνα που χτύπησε την περιοχή. Σύμφωνα με τον ChinaIron & SteelAssociation, η ζήτηση για IronOre φέτος θα αυξηθεί κατά 5,7% στους 1,11 δισ. τόνους και η ζήτηση για χάλυβα θα αυξηθεί κατά 4,1% δηλαδή περισσότερο από 666 εκ. τόνους, που σημαίνει ότι και τα έσοδα των Capes θα παρουσιάσουν αύξηση όταν τα ανωτέρω αρχίσουν να υλοποιούνται.
Σχετικά με τις εισαγωγές Coal η Κίνα εισήγαγε 53,85 εκ. τόνους τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο σηματοδοτώντας μία αύξηση της τάξης του 34% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2012. Η αύξηση αυτή οφείλεται και στην μεγάλη πτώση των τιμών στα $ 98,85 τον τόνο, την χαμηλότερη τιμή από τον Οκτώβριο του 2009. Να τονίσουμε όμως πως η αύξηση των εισαγωγών οφείλεται καθαρά στην χαμηλή τιμή του Coal, που βοηθάει και στο χτίσιμο αποθεμάτων, και όχι στην αύξηση παραγωγής ηλεκτρισμού καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι για τους πρώτους 2 μήνες του 2013 η παραγωγή ηλεκτρισμού μειώθηκε κατά 3,4% λόγω ότι η βιομηχανική παραγωγή είχε τον χαμηλότερο ρυθμό εκκίνησης/ανάπτυξης από το 2009.
Σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
- Στα Panamax, το ‘IVSMERLOT’ 76.150 DWT (2005 – TsuneishiZosen) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 16 εκ. και το ‘JAGARNAV’ 71.122 DWT (1995 – Namura) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 5,8 εκ.
- Στα Supramax, το‘NORDATLANTIS’ 53.525 DWT (2006 – IwagiZosen) πουλήθηκε στα υψηλά $ 16 εκ. και το ‘ACEGATE’ 55.697 DWT (2005 – Mitsui) με DryDockdue πουλήθηκε στα υψηλά $ 15 εκ
- Στα Handymax, το‘SALAMANCA’ 46.743 DWT (2000 – Kanasashi) πουλήθηκε στα υψηλά $ 9 εκ. και το ‘NENAJ’ 43.230 DWT (1995 – Hyundai) πουλήθηκε περίπου στα $ 6 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
- Στα Aframax, τo‘MURORANMARU’ 114.106 DWT (1996 – I.H.I) αγοράστηκε περίπου στα $ 8,5 εκ. περίπου.
- Στα Chemicals, και ειδικότερα στα StainlessSteel, το ‘GINGALANNER’ 19.997 DWT (2002 – ShinKurushima) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους στα $ 14.75 εκ., το ‘EASTERNDHARMA’ 10,479 DWT (1999 – Asakawa) πουλήθηκε περίπου στα $ 7,7 εκ. περίπου, το ‘CHEMICALVOYAGER’ 8.803 DWT (2005 – ShiatanoeZosen) αγοράστηκε στα $ 10,5 εκ. περίπου και το ‘TRADEWINDMOON’ 8.518 DWT (2002 – HigakiZosen) πουλήθηκε στα υψηλά $ 8 εκ. .
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Ελαφρά μειωμένος ο όγκος των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά δεδομένων των συνθηκών και των εξελίξεων τα επίπεδα των 928,000 DWT θεωρούνται αρκετά ικανοποιητικά.
Ουσιαστικά την αγορά την «κράτησε» η Ινδία που εκμεταλλευόμενη την σταθεροποίηση της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου βγήκε στην αγορά για να απορροφήσει πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και ένα σημαντικό αριθμό Containers σε ελκυστικές και ανταγωνιστικές τιμές. Αναμένεται να διαπιστωθεί αν η αύξηση της ζήτησης και η άνοδος οφείλεται σε βελτίωση των θεμελιωδών στοιχείων της αγοράς η για άλλη μία φορά οφείλεται στη γνωστή «λογική» της σπέκουλας που κατά καιρούς ακολουθούν οι CashBuyers.
Το Πακιστάν, όλη την εβδομάδα είχε αναλάβει τον ρόλο του παρατηρητή αφού λόγω της ξαφνικής επιβολής του 5% πρόσθετου φόρου, οι EndBuyers περιμένουν να διευκρινιστούν όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με την επιβολή του νέου αυτού φόρου. Η «πίεση» όμως από την Ινδία, δεν θα αφήσει το Πακιστάν για πολύ καιρό εκτός αγοράς αφού όπως έχουμε προαναφέρει η προσφιλή τακτική του είναι το να ακολουθεί την Ινδία.
Στο Μπαγκλαντές, για άλλη μία εβδομάδα συνεχίστηκαν οι βίαιες διαδηλώσεις έχοντας σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία δραστηριότητα όχι μόνο στον τομέα των διαλύσεων αλλά γενικότερα σε όλους τους κλάδους και σε όλη τη χώρα.
Η Κίνα άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα χωρητικότητας τόσο στο Βορά όσο και στο Νότο σε σημείο που αρκετοί αγοραστές, ιδιαίτερα στο Νότο, δεν έμπαιναν καν στην διαδικασία διαπραγμάτευσης η προσφοράς τιμή.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα δεν κατάφερε να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο τόνους, κλείνοντας στους 928,383 DWTεκ των οποίων περίπου το 70% (649,913 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 15% (138,906) δεξαμενόπλοια και το και το 15% (139,564) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Ινδία: Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
- Πακιστάν: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
- Μπαγκλαντές: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
- Κίνα: Από $ 365 - $ 390 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
IVS MERLOT | 76,150 2005 Tsuneishi Zosen | B&W | - | - - | Greek | Just Passed Intermediate Survey. Delivery March - April | 16 |
JAG ARNAV | 71,122 1995 Namura | Sulzer | - | 05/2013 05/2013 | Chinese | - | 5,8 |
NORD ATLANTIS | 53,525 2006 Iwagi Zosen | MAN-B&W | 4x30,5 | - - | - | - | high 16 |
ACE GATE | 55,697 2005 Mitsui | MAN-B&W | 4x30,5 | - - | Indonesian | Dry Dock Due | high 15 |
SALAMANCA | 46,743 2000 Kanasashi | Mitsubishi | 4x30 | 06/2015 06/2013 | - | - | high 9 |
NENA J | 43,230 1995 Hyundai | B&W | 4x25 | 05/2015 | Swiss | Dry Dock Just Passed | 6,8 |
SEA BELL | 24,997 2000 Iwagi Zosen | B&W | 3x30,5 | 04/2015 04/2015 | - | Open Hatch | region 6 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
MURORAN MARU | 114,106 1996 I.H.I | Sulzer | 10 | 01/2014 11/2013 | Indonesian | - | region 8,5 |
GINGA LANNER | 19,997 2002 Shin Kurushima | Mitsubishi | 26 | - - | European | Stainless Steel | 14,75 |
EASTERN DHARMA | 10,749 1999 Asakawa S.B | B&W | 18 | 06/2014 06/2014 | South Korea | Stainless Steel | region 7,7 |
CHEMICAL VOYAGER | 8,803 2005 Shitanoe Zosen | MAN-B&W | 18 | - 07/2013 | South Korea | Stainless Steel Waive Inspection | region 10,5 |
TRADEWIND MOON | 8,518 2002 Higaki Zosen | MAN-B&W | 16 | - - | South Korea | Stainless Steel | high 8 |
Πηγή: G. Moundreas & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr