Την ίδια ημερομηνία του 2012 ο δείκτης ήτανε στις 763 μονάδες με διαφοροποίηση όμως στους επιμέρους δείκτες αφού τότε τα Capes ήτανε σε υψηλότερα επίπεδα και τα Panamax σε χαμηλότερα, ενώ σήμερα επικρατεί το αντίθετο. Επίσης η 1η Μαρτίου του 2012, ήταν η ημερομηνία που ο δείκτης άρχισε να παρουσιάζει ανοδικές τάσεις μέχρι τις αρχές Ιουλίου όπου είχε φτάσει τις 1,162 μονάδες με μικρές διορθώσεις στο ενδιάμεσο.
Οι επιμέρους δείκτες την Παρασκευή και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κινήθηκαν για τα Capes, πτωτικά στις 1,243 μονάδες στα $ 4,236 την ημέρα και αυξητικά για τα υπόλοιπα, συγκεκριμένα για τα Panamax στις 1,036 μονάδες στα $ 8,281 – Supramax 781 μονάδες στα $ 8,170 και Handysize 447 μονάδες στα $ 6,670 την ημέρα.
Χαρακτηριστικό είναι πως τα ημερήσια έσοδα των Panamax έχουν φτάσει σε υψηλό 7 μηνών, στα $ 8,300 την ημέρα, μετά από ένα θετικό σερί 19 συνεχόμενων ημερών, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο σε διάρκεια ανοδικό σερί από τον Ιούλιο του 2007.
Στην προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφέρει ότι οι εξαγωγές των Grains από τις ΗΠΑ θα είναι μειωμένες αρκετά το 2013 αλλά το κενό αυτό θα το υπερκαλύψει η Λατινική Αμερική και η Ινδία. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τα οποία επιβεβαιώνονται και από τον οίκο RSPlatouMarketsA/S, η μεταστροφή αυτή στον εμπόριο των Grains έχει ήδη αρχίσει και λαμβάνει χώρα αφού όπως χαρακτηριστικά δηλώνει η Λατινική Αμερική κυριαρχεί στην παρούσα φάση στις εξαγωγές των Grains. Συνεχίζοντας, αναφέρει πως η προσφορά μεγαλύτερων ημερησίων εσόδων που προσφέρει η περιοχή του Atlantic, έχει σαν αποτέλεσμα να «τραβάει» πλοία από την περιοχή του Pacific μειώνοντας όμως έτσι την προσφορά πλοίων στην αγορά της Ασίας τη στιγμή μάλιστα που η ζήτηση για φορτία IronOre από την Ινδονησία προς την Κίνα δείχνει να αυξάνεται.
Οι ανωτέρω εξελίξεις αποδεικνύονται θετικές όχι μόνο για τα Panamax, που σύμφωνα με τα στοιχεία του 2012 ο παγκόσμιος στόλος των Panamax αριθμούσε 2,320 πλοία τα οποία μετέφεραν πάνω από το 40% του παγκοσμίου εμπορίου των Grains, αλλά και για τα Supramax όπου παρά το γεγονός ότι το IronOre και το Coal αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των φορτίων που μεταφέρουν, τα Grains είναι αυτά που το τελευταίο διάστημα κάνουν τη διαφορά στα ημερήσια έσοδα τους αφού τα σημερινά επίπεδα τους είναι ουσιαστικά ίδια με αυτά των Panamax, δηλαδή στα $ 8,170 την ημέρα.
Η Νότιος Αφρική ξεπέρασε την Ινδία και έγινε ο 3ος μεγαλύτερος προμηθευτής IronOre της Κίνας μετά την Αυστραλία και την Βραζιλία ενώ ταυτόχρονα ισχυροποιήθηκε περισσότερο η θέση της Αυστραλίας. Η Νότιος Αφρική προμήθευσε 40,6 εκ. τόνους το 2012, 12% αύξηση από το 2011, ενώ οι εξαγωγές της Ινδίας προς την Κίνα μειώθηκαν κατά 54,74% στους 33 εκ. τόνους. Αντίστοιχα η Αυστραλία προμήθευσε με 351,5 εκ. τόνους IronOre την Κίνα, αύξηση 43% από το 2011, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 47% του συνόλου των εισαγωγών της Κίνας.
Σε χαμηλά επίπεδα και πάλι επέστρεψε ο τομέας των αγοραπωλησιών ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘CAPEAWOBA’ 171.978 DWT (1996 – Kawasaki) πουλήθηκε πάνω από τα $ 12 εκ.
✏ Στα Handysize, το‘ATHENA’ 28.548 DWT (1995 – Kanda) πουλήθηκε στην Petrobulk Maritime στα $ 5,85 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα MR, τα ‘SINBAD’, ‘GALAHAD’ και ‘NOMAD’44.999 DWT (2003 – Hyundai Mipo) αγοράστηκαν en-bloc από την Admanthos Shipping στα $ 15 εκ. περίπου το κάθε ένα. Το ‘MAERSKCAMERON’ 45.999 DWT (1995 – Halla Eng.) πουλήθηκε στα $ 10 εκ. περίπου.
✏ Στα Chemicals, το ‘GINGALANNER’ 19.997DWT (2002 – Shin Kurushima) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους στα $ 14 εκ. περίπου και το ‘ORIENTALKERRIA’ 14,928 DWT (2004 – Asakawa) πουλήθηκε και αυτό στα $ 14 εκ. περίπου.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Αν και ο όγκος των διαλύσεων ήταν αυξημένος συγκριτικά με τις 2 προηγούμενες εβδομάδες, η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα λόγω των διαφόρων εξελίξεων ιδιαίτερα στην Ινδία και το Πακιστάν.
Στην Ινδία, ο νέος ετήσιος προϋπολογισμός ο οποίος εγκρίθηκε και ανακοινώθηκε δεν επιφέρει καμία ουσιαστική μεταβολή στον τομέα των διαλύσεων, οπότε ο κλάδος συνεχίζει ανεπηρέαστος τις δραστηριότητες του. Τα αρνητικά νέα όμως για άλλη μία φορά ήρθαν από την νομισματική ισοτιμία καθώς η ρουπία κατρακύλησε για άλλη μία φορά και διαπραγματεύεται στις 54,9 ρουπίες στο δολάριο.
Οι συνταρακτικές ειδήσεις όμως προέρχονται από το Πακιστάν καθώς εξετάζεται η αύξηση του φόρου κατά 5% για όλα τα νέα πλοία που θα αγοραστούν για διάλυση. Η είδηση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να σταματήσει την οποιαδήποτε αγοραστική διάθεση καθώς όλοι αναμένουν να μάθουν τις τελικές λεπτομέρειες σχετικά με την επιβολή και πληρωμή του νέου αυτού φόρου.
Το Μπαγκλαντές, απείχε την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η απόφαση του δικαστηρίου σε θανατική ποινή ενός ηγέτη Ισλαμικού κόμματος έχει δημιουργήσει θύελλα αντιδράσεων συνοδευόμενη από διαδηλώσεις, απεργίες και έντονες αντιπαραθέσεις με την αστυνομία βάζοντας ουσιαστικά σε παύση όλες τις δραστηριότητες στην χώρα.
Η Κίνα, που αναμενότανε να παρουσιάσει έντονη αγοραστική διάθεση, παρουσιάζει σημάδια υπαναχώρησης καθώς αρκετοί EndBuyers επιλέγουν να μην μπουν στην διαδικασία της διαπραγμάτευσης, ιδιαίτερα μετά την μεγάλη προσφορά τονάζ για την περιοχή και έλλειψη χωρητικότητας από τα διαλυτήρια.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα, κινήθηκε σε διπλάσια σχεδόν επίπεδα από τις 2 προηγούμενες εβδομάδες, κλείνοντας στους 1,089,705 DWTεκ των οποίων περίπου το 70% (767,508 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 17% (188,097) δεξαμενόπλοια και το και το 13% (134,100) Containers & RO-RO.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 375 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
CAPE AWOBA | 171,978 1996 Kawasaki | B&W | - | - - | Undisclosed | - | excess 12 |
ATHENA | 28,548 1995 Kanda | Mitsubishi | 4x30 | 07/2015 08/2013 | Undisclosed | Petrobulk Maritime | 5,85 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
SINBAD | 44,999 2003 Hyundai Mipo | B&W | 12 | - - | MT Maritime | Admanthos Shipping | region 15 each |
GALAHAD | 12 | 06/2013 11/2013 | |||||
NOMAD | 15 | - - | |||||
MAERSK CAMERON | 45,999 1995 Halla Eng. | B&W | 8 | 04/2013 - | Indian | Maersk Tankers | region 10 |
GINGA LANNER | 19,997 2002 Shin Kurushima | Mitsubishi | 26 | - - | European | - | region 14 |
ORIENTAL KERRIA | 14,928 2004 Asakawa | MAN-B&W | 20 | - - | Vietnamese | - | region 14 |
Πηγή: G. Moundreas &Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr