Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Πάγια επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας και του Πρωθυπουργού είναι η ανάδειξη του Πειραιά σε σημείο εγκατάστασης των δραστηριοτήτων των ξένων ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά και ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευαστικής διαδικασίας, εξ΄ ού και η σχετική πρόβλεψη στο νέο αναπτυξιακό νομοσχέδιο.
Σήμερα, δραστηριοποιούνται στη χώρα περί τις 1.100 ναυτιλιακές εταιρείες, που φέρνουν συνάλλαγμα 13,28 δισ. ευρώ (2012). Το IOBE, μάλιστα από την πλευρά του στην τελευταία έκθεσή του, εκτιμά ότι εφόσον η χώρα προσελκύσει κι άλλες ναυτιλιακές η συνολική προστιθέμενη αξία που θα δημιουργηθεί μπορεί να ξεπεράσει τα 25,9 δισ. ευρώ, (13 δισ. ευρώ σήμερα), ενώ η δυνητική απασχόληση τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία όσο και στους κλάδους που εμπλέκονται έμμεσα ξεπερνά τις 550 χιλ. θέσεις εργασίας (192.000 θέσεις εργασίας σήμερα).
Σήμερα το εθνικό νηολόγιο έχει υποχωρήσει στην 7η θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ενώ έχει χάσει την 1η θέση του σε επίπεδο χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη Μάλτα. Σήμερα από τα 3.428 ποντοπόρα πλοία ελληνικών συμφερόντων μόνο τα 820 βρίσκονται εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.
Απλοποίηση διαδικασιών
Στο πλαίσιο στήριξης του εθνικού νηολογίου αναμένεται να μειωθούν από 32 σε περίπου 7 οι υπογραφές που θα απαιτούνται για τη νηολόγηση ποντοπόρων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, σύμφωνα με το σχεδιαμσό της κοινής επιτροπής που έχει συσταθεί από υπηρεσιακούς παράγοντες των ΥΝΑ και ΥΠΟΙΚ
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στηρίζει τις αλλαγές στη διαδικασία, ωστόσο θεωρεί ότι η νομοθεσία δεν πρέπει να αλλάξει και ειδικά το περιεχόμενο της εγκριτικής πράξης που στηρίζεται στο νομοθετικό διάταγμα 2687/53. Σύμφωνα με αυτήν ένα πλοίο που νηολογείται στην ελληνική σημαία άπαξ με την εγκριτική πράξη έχει σταθερό πλαίσιο λειτουργίας που τροποποιείται, μόνο έπειτα από συγκατάθεση του πλοιοκτήτη
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, αναγνωρίζονται ως ελληνικά τα πλοία που ανήκουν σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50% σε Ελληνες υπηκόους ή σε ελληνικά νομικά πρόσωπα ή σε υπηκόους των λοιπών κρατών - μελών της Ε.Ε. ή σε εταιρείες των λοιπών κρατών της Ε.Ε. (άρθρο 48 της Συνθ. Ε.Κ.), ύστερα από αίτηση των πλοιοκτητών τους, που συνοδεύεται από τίτλο κτήσης κυριότητας, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.
Επίσης, κατά το άρθρο 13 του Νομοθετικού Διατάγματος 2687/53, αναγνωρίζονται επίσης ως ελληνικά τα πλοία όσα ανήκουν σε αλλοδαπές εταιρείες, έχουν ολική χωρητικότητα ανώτερη των 1.500 κόρων, κατόπιν έκδοσης εγκριτικής πράξης από τη διοίκηση.