Ο μέσος όρος του BDI από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου είναι στις 765 μονάδες όταν την ίδια περίοδο του 2012 ο μέσος όρος ήτανε στις 956 μονάδες, που σημαίνει ότι το 2013 ξεκίνησε πιο άσχημα από την προηγούμενη χρονιά. Το θετικό σε αυτή την περίπτωση είναι πως με τον δείκτη στις 750 μονάδες το οποίο θεωρείται χαμηλό, οι προοπτικές της ανόδου είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές της καθόδου, χωρίς φυσικά να αποκλείονται και οι περιστασιακές διορθώσεις ή η σταθεροποίηση του δείκτη για κάποιο διάστημα σε χαμηλά επίπεδα. Εξετάζοντας και πάλι τους μέσους όρους του BDI, διαπιστώνουμε ότι οι 765 μονάδες μέσος όρος φέτος προήλθε από μία πορεία του δείκτη περίπου στις 950 μονάδες τους τελευταίους 3 μήνες του 2012, ενώ ο μέσος όρος των 956 μονάδων στις αρχές του 2012 προήλθε από πορεία του δείκτη στις 1,900 μονάδες τους τελευταίους μήνες του 2011. Η ανωτέρω διαπίστωση ενισχύει την εκτίμηση μας πως οι πιθανότητες για άνοδο του BDI είναι πολλαπλάσιες της καθόδου, καθώς προέρχεται από σχετικά χαμηλή πορεία και συνεχίζει να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα αφήνοντας σαν άγνωστη μεταβλητή, τη χρονική διάρκεια που θα παραμείνει σε αυτά τα χαμηλά επίπεδα.
RSPlatouMarkets AS
Σε παρόμοια λογική και η εκτίμηση από την Νορβηγική τράπεζα, RSPlatouMarketsAS, η οποία προβλέποντας λίγο πιο μακροχρόνια αναφέρει χαρακτηριστικά πως τα έσοδα των πλοίων που μεταφέρουν Minerals και Grains σχεδόν θα τριπλασιαστούν μέχρι το 2015 ενώ προσθέτει ότι η με μειωμένους ρυθμούς αύξηση του τονάζ θα δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να βελτιωθούν οι συνθήκες από το 2ο εξάμηνο του 2013. Αντίστοιχα αναφέρει πως για τα Capes που μεταφέρουν το 90% του IronOre παγκοσμίως, ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων για το 2013 θα είναι $ 11,000 το 2014 στις $ 19,000 και το 2015 στις $ 30,000 την ημέρα. Επίσης για τα Panamax τα οποία μεταφέρουν πάνω από το 50% του Coal παγκοσμίως τοποθετεί τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων στις $ 9,000 για φέτος και στις $ 13,000 το 2014.
ICAPShippingInternational
Σύμφωνα με την ICAPShippingInternational έως το 2014 τα Panamax, τα οποία αποτελούν το 26% των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σε χωρητικότητα, θα μεταφέρουν πάνω από το 55% του Coal καθώς τα μεγαλύτερα Capes θα επικεντρωθούν αποκλειστικά στην μεταφορά του IronOre. Το 2012 τα Capes μετέφεραν το 90% των φορτίων IronOre, όταν πριν μία δεκαετία το ποσοστό ήτανε στο 70%. Τα δε Supramax εντός της επόμενης διετίας θα μεταφέρουν πάνω από το 25% του Coal παγκοσμίως. Συνολικά, το IronOre και το Coal αποτελούν το 54% των 4,2 δισεκατομμυρίων τόνων των DryBulkcargoesπου εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν διά θαλάσσης το 2013.
Σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLOC, το ‘SRIPREMPUTLI’ 280.537 DWT (1993 – Sasebo S.I) πουλήθηκε στην Polaris στις £ 44,4 εκ. (BritishPounds). Το πλοίο είχε μετασκευαστεί τον Ιούνιο του 2009 από VLCC σε VLOC και είχε ναυλωθεί στη VALE για 14 χρόνια και αγοράστηκε με το υπόλοιπο Charter.
✏ Στα Panamax, το ‘EASTBRAVERY’ 74.117 DWT (2001 – Imabari S.B) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 10,7 εκ. και το ‘THEARESTON’ 69.640 DWT (1990 – Hashihama Zosen) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 4.1 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘THALASSINIAXIA’ 58.608 DWT (2010 – SPP) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 18,5 εκ.
Στον τομέα των tankersγίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘FRONTPRIDE’ 149.686 DWT (1993 – Mitsui) αγοράστηκε από Ευρωπαίους στα $ 12,1 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘NAVIGO’ 16.755DWT (1992 – Kvaerner Masa) πουλήθηκε στα $ 8 εκ. και τα ‘BROVIGMARIN’ 3.445DWT (2005 – Turkter Tersane) και το ‘BROVIGBORA’ 3.502 DWT (2006 – Celiktrans) αγοράστηκαν En-Bloc από Έλληνες στα $ 8 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Ενδιαφέρον και δύσκολο ταυτόχρονα διαφαίνεται ότι θα είναι το άμεσα επόμενο διάστημα γενικότερα και στις 4 αγορές και το οποίο εν μέρει αντικατοπτρίζεται και στις τρέχουσες πτωτικά διορθωμένες τιμές όπως καθώς και στο ότι η Ινδία βρίσκεται πίσω από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές στις προσφερόμενες τιμές.
Η πτώση των τιμών στην Ινδία οφείλεται στην μείωση των τιμών του σιδήρου τις τελευταίες 2 εβδομάδες στην Ινδία κατά $ 30 τον τόνο περίπου την στιγμή που η ρουπία παραμένει σταθερή σε λογικά επίπεδα και λειτουργεί σαν αντισταθμιστικός παράγοντας ώστε η πτώση των τιμών να μην είναι μεγαλύτερη. Φυσικά ο κίνδυνος των επαναδιαπραγματεύσεων δεν έχει μειωθεί καθώς οι EndBuyers παραμένουν επιφυλακτικοί αλλά και αρνητικοί στο να πληρώσουν αυτά που απαιτούν οι CashBuyers.
Το Πακιστάν που ουσιαστικά δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Ινδίας καθώς τα θεμελιώδη στοιχεία όπως οι τιμές του σιδήρου και η νομισματική ισοτιμία παραμένουν σταθερά, αλλά ακολουθώντας όπως έχουμε πει την Ινδία και υπό το φόβο ότι οι τιμές θα είναι πτωτικές όπως είναι και η τάση στην Ινδία δεν δείχνει έντονη διάθεση για αγορές.
Το Μπαγκλαντές την προηγούμενη εβδομάδα ήταν η μόνη αγορά η οποία ουσιαστικά δραστηριοποιήθηκε προσφέροντας τις πιο ανταγωνιστικές τιμές και με υπάρχον ενδιαφέρον από τους EndBuyers. Δεδομένου και των αργιών στην Κίνα, προβλέπεται ότι το ενδιαφέρον θα συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 616,904 DWTεκ των οποίων περίπου το 85% (523,235 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (18,799) δεξαμενόπλοια και το 12% (74,870) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 385 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 - $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 375 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
SRI PREM PUTLI | 280,537 1993 Sasebo H.I | B&W | - | - 02/2014 | Polaris | Converted in June 2009 from VLCC to VLOC. 10 years TC attached to VALE | £ 44,4 British Pounds |
EAST BRAVERY | 74,117 2001 Imabari S.B | B&W | - | 01/2016 11/2013 | Greek | - | 10,7 |
THEARESTON | 69,640 1990 Hashihama Zosen | B&W | - | 03/2015 12/2015 | Chinese | Good Faith Shipping | 4,1 |
THALASSINI AXIA | 58,608 2010 SPP | MAN-B&W | 4x36 | 05/2015 03/2013 | Greek | Enesel S.A | 18,5 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
FRONT PRIDE | 149,686 1993 Mitsui | B&W | 12 | - 07/2013 | European | - | 12,1 |
NAVIGO | 16,755 1992 Kvaerner Masa | Wartsila | 14 | - - | - | - | 8 |
BROVIG MARIN | 3,445 2005 Turkter Tersane | MaK | 10 | - - | Greek | - | En-bloc 8 |
BROVIG BORA | 3,502 2006 Celiktrans | MaK | 11 | - - |
Πηγή: G. Moundres & Co S.A.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr