Iron Ore
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει και η ανάλυση της GoldmanSachs σχετικά με το Iron Ore, καθώς στην τελευταία της έκθεση προβλέπει ότι το 2013 οι τιμές του θα κυμανθούν αρκετά ψηλά αλλά ύστερα η προσφορά θα είναι μεγαλύτερη της ζήτησης οδηγώντας τις τιμές αρκετά χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι το 2013 ο μέσος όρος της τιμής του Iron Ore θα είναι στα $ 144 τον τόνο και ύστερα θα πάρει την κατιούσα στα $ 126 το 2014, $ 90 το 2015 και $ 80 το 2016. Να θυμηθούμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2012 η τιμή του Iron Ore είχε φτάσει στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 3 χρόνων, δηλαδή στα $ 85 περίπου τον τόνο. Την ίδια άποψη για την αύξηση της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος το 2013 συμμερίζεται και η J.PMorganChase και η DeutscheBank αναθεωρώντας ανοδικά την τιμή του, ιδιαίτερα για το πρώτο εξάμηνο. Την ίδια στιγμή η GoldmanSachsεκτιμά ότι η Κίνα θα παρουσιάσει αύξηση κατά 4,9% στην παραγωγή σιδήρου-χάλυβα το 2013 τη στιγμή που τα αποθέματα της των 73 εκατομμυρίων τόνων είναι στο χαμηλότερο επίπεδο από το Ιανουάριο του 2011.
Λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω εκτιμήσεις, αναμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις, καθώς η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος σε συνδυασμό με την ζήτηση από την Κίνα επηρεάζουν άμεσα την πορεία της ναυλαγοράς. Ένα πρόσθετο και σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι εκτός από την ανάπτυξη της Κίνας που επηρεάζει και τις εισαγωγές της, υπάρχει ένα οριακό σημείο στην τιμή του IronOre, τα περίπου $ 150 δολάρια τον τόνο όπου αρχίζει να αντικαθιστά τις εισαγωγές με την εγχώρια παραγωγή. Στην παρούσα φάση, δεδομένων των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην Κίνα που δεν επιτρέπουν την εγχώρια παραγωγή, οι εισαγωγές παρουσιάζουν αύξηση και αυτό αντικατοπτρίζεται και στην πορεία του BDI.
BDI
Ο BDI την Παρασκευή έκλεισε στις 838 μονάδες με την αυξητική του πορεία να οφείλεται στα Capes το οποίο επιβεβαιώνει την αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα. Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,605 μονάδες με $ 8,990 την ημέρα, BPI 740 μονάδες στα $ 5,860, BSI 730 μονάδες στα $ 7,635 την ημέρα και BHSI 470 μονάδες στα $ 7,012 την ημέρα.
ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΕΣ
Με υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Supramax, το ‘KTVENTURE’ 56.035 DWT (2007 – Mitsui) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 18,5 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘YOMA 6’ 46.641 DWT (1995 – Mitsuι) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 7 εκ. περίπου, το ‘NORMANNIA’ 42.420 DWT (1997 – I.H.I) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 8,9 εκ. και το παλαιότερο ‘DAEBOFRONTIER’ 48.280 DWT (1985 – NKK) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 3,5 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα MR, τα ‘MERIOMTOPAZ’ 50.352 DWT (2009 – Guangzhou), το ‘MERIOMGLORY’ 50.352 (2008 – Guangzhou) και το ‘MERIOMIRIS’ 50.352 (2008 – Guangzhou) πουλήθηκαν στην Trafigura en-bloc, on subjects, με τιμή που δεν έχει ανακοινωθεί αλλά υπολογίζεται στα υψηλά $ 60 εκ. με χαμηλά $ 70 εκ.
✏ Στα Product, το Methanol Carrier ‘SHOKOMARU’ 30.952 DWT (1998 – Minami Nippon) Zinc Coated, πουλήθηκε περίπου στα $ 8,8 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Η δυναμική των 2 πρώτων εβδομάδων στις διαλύσεις δεν συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς ο όγκος των διαλύσεων ήταν μειωμένος σχεδόν κατά 50%. Οι τιμές συνεχίζουν και παραμένουν σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, προς όφελος των πλοιοκτητών, αλλά τα αποτελέσματα της σπέκουλας από τους CashBuyers τις προηγούμενες εβδομάδες αρχίζουν και γίνονται ορατά, καθώς αρκετοί EndBuyers δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν σε αυτές τις τιμές. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, αρκετά πλοία να καταφθάνουν προς διάλυση, χωρίς όμως να έχουν αγοραστεί από τους EndBuyers, δημιουργώντας το γνωστό φαινόμενο των επαναδιαπραγματεύσεων.
Όλες οι αγορές επιδεικνύουν ιδιαίτερη δραστηριοποίηση και δυναμική, με μόνη εξαίρεση το Μπαγκλαντές το οποίο εκτός από τις εγχώριες πτωτικές τιμές του σιδήρου έχει να αντιμετωπίσει και την Κίνα η οποία το τελευταίο διάστημα έχει βγει πολύ δυναμικά στην αγορά και σε τιμές άκρως ανταγωνιστικές. Η Κίνα λόγω και της επερχόμενης εορταστικής περιόδου έχει ξεκινήσει ένα ράλι αγορών και το Μπαγκλαντές περιμένει την έναρξη των αργιών στην Κίνα ώστε να μπορέσει να μπει και αυτό στην αγορά.
Η Ινδία για άλλη μία φορά κατέχει τα πρωτεία, και το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί η ζήτηση για Containers και εξειδικευμένου τύπου πλοία όπως RO-ROs εκμεταλλευόμενη βέβαια και το γεγονός ότι η ρουπία έδειξε σημάδια βελτίωσης την τελευταία εβδομάδα αφού ανατιμήθηκε πάνω από 1%. Το Πακιστάν έχοντας μείνει λίγο πίσω και βλέποντας τα πιο πολλά πλοία να κατευθύνονται προς την Ινδία αναμένεται να εντείνει τις προσπάθειες του τις επερχόμενες εβδομάδες βγαίνοντας πιο δυναμικά στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα ήτανε αρκετά μειωμένος στους 522,830 DWTεκ των οποίων περίπου το 50% (262,469 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, και το υπόλοιπο 50% (260,361) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια δεν παρουσίασαν σημαντικές μεταβολές από την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 410 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 405 - $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 390 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
KT VENTURE | 56,035 2007 Mitsui | MAN-B&W | 4x30,5 | - - | Greek | Nagashiki Kisen | 18,5 |
YOMA 6 | 46,641 1995 Mitsui | B&W | 4x25 | 12/2014 01/2013 | Greek | - | region 7 |
NORMANNIA | 42,420 1997 I.H.I | Sulzer | 4x25 | 08/2017 02/2015 | Greek | - | 8,9 |
DAEBO FRONTIER | 48,280 1985 NKK | Sulzer | 4x26 | 02/2015 02/2013 | Chinese | Daebo Int'l | 3,5 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
MERIOM TOPAZ | 50,352 2009 Guangzhou | MAN-B&W | 12 | 03/2014 03/2014 | Trafigura | IMO II/III on subjects | En Bloc Rumored, mid/high 60 low 70's |
MERIOM GLORY | 50,352 2008 Guangzhou | MAN-B&W | 12 | 11/2013 12/2013 | |||
MERIOM IRIS | 50,352 2008 Guangzhou | MAN-B&W | 12 | 09/2013 09/2013 | |||
SHOKO MARU | 30,952 1998 Minami Nippon | Mitsubishi | - | 02/2013 02/2013 | Middle East | Zinc Coated Methanol Carrier | region 8,8 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr