Εικάζεται ότι σε περίπτωση που η ναυλαγορά κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2012 και δεδομένης της έλλειψης χρηματοδότησης είναι ότι η αδυναμία refinance θα οδηγήσει είτε σε κατασχέσεις πλοίων ή σε αύξηση των πλοίων προς πώληση, δημιουργώντας περαιτέρω πτωτικές τάσεις στις τιμές τους και οδηγώντας περισσότερα πλοία προς διάλυση ιδιαίτερα πλοία που έχουν χτιστεί πριν το 1995 καθώς θα έχουν πολύ σκληρό ανταγωνισμό μετά την μεγάλη αύξηση του τονάζ το 2012 αλλά και τη συνεχιζόμενη το 2013, που υπολογίζεται περίπου στο 6%.
Αξίζει να αναφέρουμε πως το 2012 παρά την ευρύτερη οικονομική επιβράδυνση και την μειωμένη αύξηση του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 2,5% η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου παρουσίασε αύξηση 4,1% ενώ για το 2013 η αύξηση του Παγκόσμιου Εμπορίου εκτιμάται στο 4,5% και η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου θα παρουσιάσει αύξηση κατά 7,2%. Τα ανωτέρω στοιχεία επιβεβαιώνουν την ιδιαίτερα αρνητική επίδραση που είχε στην ναυλαγορά η αύξηση του στόλου το 2012 λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2012 οι εισαγωγές IronOre της Κίνας αυξήθηκαν κατά 6,4%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι εισαγωγές IronOre της Κίνας για το 2013 θα παρουσιάσουν αύξηση 7,5% γεγονός που θα επηρεάσει θετικά την πορεία των Capes και των Panamax.
Αναλύοντας περισσότερο τα στοιχεία για την Κίνα και ιδιαίτερα για το τέλος του 2012, επιβεβαιώνεται η αύξηση της ζήτησης καθώς το Δεκέμβριο οι εισαγωγές IronOre παρουσίασαν αύξηση κατά 8%, από τον προηγούμενο μήνα, για να κλείσουν σε επίπεδα ρεκόρ των 70,9 εκατομμύρια τόνους. Τα πιο ενθαρρυντικά στοιχεία για τις εισαγωγές της Κίνας έρχονται από την Αυστραλία, όπου οι εξαγωγές IronOre από τα κυριότερα λιμάνια της Αυστραλίας για την Κίνα τον Δεκέμβριο ήταν οι υψηλότερες του 2012 ξεπερνώντας τους 31 εκατομμύρια τόνους και παρουσιάζοντας αύξηση 14% από τον Νοέμβριο.
Έχοντας αναφέρει τα ανωτέρω, ο BDI την Παρασκευή έκλεισε στις 760 μονάδες, μετά από μένα θετικό σερί 7 ημερών όπου κέρδισε 60 μονάδες. Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,367 μονάδες με $ 6,213 την ημέρα, BPI 772 μονάδες στα $ 6,123, BSI 745 μονάδες στα $ 7,791 την ημέρα και BHSI 448 μονάδες στα $ 6,667 την ημέρα. Σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, λογικά ο δείκτης θα παρουσιάσει σχετική άνοδο μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου για να παρουσιάσει διόρθωση μετά λόγω του εορτασμού του Νέου Χρόνου στις αρχές Φεβρουαρίου στην Κίνα.
Σε λογικά πλαίσια κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών, τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘CRYSTALSTAR’ 178.632 DWT (1998 – Daewoo) με S/S και D/D να εκκρεμούν άμεσα πουλήθηκε στα $ 11,8 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘CROWNSTAR’ 76.662 DWT (2002 – Imabari) αγοράστηκε από την Bulkseas στα $ 12,2 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘JASMINEHALO’ 56.035 DWT (2005 – Mitsui) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 15,5 εκ. περίπου.
✏ Στα Handysize, το ‘GLOBALPRESTIGE’ 24.132 DWT (1998 – Mitsubishi) πουλήθηκε στα $ 5.5 εκ. και το ‘DINA’ 28.469 DWT (1992 – Imabari) αγοράστηκε από Τούρκους στα $ 4,1 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘FORWARDPIONEER’ 170.081 DWT (2005 – Koyo Dock) αγοράστηκε από την Bakri Navigation πάνω από τα $ 20 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘SYNNOVEKNUTSEN’ 17.071 DWT (1992 – A.E.S.A) και το ‘ELLENKNUTSEN’ 17.071 DWT (1991 – A.E.S.A) πουλήθηκαν en-bloc στα $ 16 εκ.
✏ Στα Products, το ‘CLIPPERTRINIDAD’ 8.823 DWT (1998 – Hitachi Mukaish) πουλήθηκε στα χαμηλά $ 5 εκ. με παράδοση Korea.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα κινήθηκε και τη 2η εβδομάδα του νέου χρόνου η αγορά των διαλύσεων και ιδιαίτερα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με τις προσφερόμενες τιμές να παρουσιάζουν οριακή μεταβολή προς τα πάνω αλλά και η ζήτηση να βασίζεται σε σπέκουλα αφού εικάζεται ότι η συνήθης ύποπτος, η Κίνα, μετά την αλλαγή ηγεσίας θα θέσει σε εφαρμογή νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα προσφέροντας έτσι «εργασία» σε πλοία άρα θα μειωθεί η προσφορά πλοίων προς διάλυση γεγονός που θα οδηγήσει τις τιμές σε άνοδο.
Η ανωτέρω εικόνα σε συνδυασμό με την επερχόμενη εορταστική περίοδο στην Κίνα που θα σημάνει και παύση εργασιών δημιουργεί ευκαιρίες σε πλοιοκτήτες να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Το Μπαγκλαντές έχει βγει στην αγορά για πλοία μεγαλύτερου τονάζ προσπαθώντας να χτίσει αποθέματα για τους επόμενους μήνες χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία αφού έχει να αντιμετωπίσει την ιδιαίτερα δυναμική και ανταγωνιστική τώρα πια σε τιμές Κίνα. Η Ινδία όπως προαναφέραμε, έχει αρχίσει και σπεκουλάρει προσφέροντας υψηλές τιμές παρά το γεγονός ότι συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα γνωστά προβλήματα με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να έχουν πτωτική τάση και αναμένεται να δούμε αν το ρίσκο που παίρνει θα της βγει σε καλό στην πορεία. Το Πακιστάν στην παρούσα φάση παρακολουθεί τις εξελίξεις με επιφύλαξη και μετά από αρκετό διάστημα βλέπουμε να μην ακολουθεί όπως έκανε στο παρελθόν την στρατηγική της Ινδίας.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα ήτανε 992,547 DWTεκ των οποίων περίπου το 85% (847,188 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 12% (117,619 DWT) δεξαμενόπλοια και το 3% (27,740) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρουσίασαν οριακή αυξητική τάση την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 415 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 400 - $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 415 - $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 390 - $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
CRYSTAL STAR | 178,632 1998 Daewoo | B&W | - | both due | - | - | 11,8 |
CROWN STAR | 76,662 2002 Imabari | B&W | - | 02/2017 11/2014 | Bulkseas | - | 12,2 |
JASMINE HALO | 56,035 2005 Mitsui | MAN-B&W | 4x30 | - - | Greek | - | around 15,5 |
GLOBAL PRESTIGE | 24,132 1998 Saiki H.I | Mitsubishi | 4x30 | 01/2013 01/2013 | - | - | 5,5 |
DINA | 28,469 1992 Imabari | B&W | 4x30.5 | 07/2016 03/2014 | Turkish | - | 4,1 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
FORWARD PIONEER | 170,081 2005 Koyo Dock K.K | B&W | - | - - | Bakri Navigation | - | excess 20 |
SYNNOVE KNUTSEN | 17,071 1992 A.E.S.A | B&W | 24 | - - | Middle East | Class II / III | en-bloc 16 |
ELLEN KNUTSEN | 17,071 1991 A.E.S.A | B&W | 24 | - - | Class II | ||
CLIPPER TRINIDAD | 8,823 1998 Hitachi Mukaish | B&W | 16 | - - | Far East | Class II / III Delivery Korea | Low 5 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr