Ουσιαστικά η ΟΜΥΛΕ εκφράζει την αντίθεσή της στον τρόπο παραχώρησης των λιμανιών και ζητά την απόσυρση του σχετικού άρθρου υπενθυμίζοντας ότι θα συνεχίσει τον αγώνα για την ανάπτυξη των λιμανιών με βάση το δημόσιο χαρακτήρα τους αλλά και για την ισχυροποίηση και προάσπιση των Σ.Σ.Ε.
Αναλυτικότερα, στη σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, αναφέρονται τα ακόλουθα:
"Η ΟΜ.Υ.Λ.Ε σε σχετικό υπόμνημα προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου τις Διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων και τα Πολιτικά Κόμματα στις 24.12.2012 επισημάνει τα ακόλουθα:
1. Υπάρχουν βασικές διαφωνίες σε όλα τα κεφάλαια του νομοσχεδίου, όπως σε αυτό της Οργάνωσης Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπου δομείται ένα πλήρως στρατιωτικοποιημένο μοντέλο οργάνωσης, αντί ενός πολιτικού αναπτυξιακού Υπουργείου με εποπτικό ρόλο.
Ιδιαίτερα το κεφάλαιο Θ «Ανάπτυξη Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος» καταγράφονται βασικές και θεμελιώδεις διαφορές, επί της πολιτικής που επιχειρεί να προωθήσει για τα Λιμάνια. Βασικό στοιχείο της Πολιτικής του Σχέδιο Νόμου είναι οι Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco παραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες.
Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και των ΣΣΕ.
Το νομοσχέδιο στο σύνολο του διαπνέεται από αντιεργασιακές ρυθμίσεις, καταργεί τους υπάρχοντες Γενικούς Κανονισμούς Προσωπικού (Γ.Κ.Π) καθώς και την διαδικασία σύμφωνα με την οποία έχουν εκπονηθεί.
Σε ολόκληρο το Σ/Ν δεν υπάρχει ούτε μια πρόβλεψη για τις επιπτώσεις της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων στους εργαζόμενους.
Είναι φανερό ότι ο εργασιακός μεσαίωνας ο οποίος με ευθύνη των κυβερνήσεων έχει εγκατασταθεί στην Προβλήτα II (ΣΕΠ), προκρίνεται ως γενικευμένο εργασιακό μοντέλο στα Λιμάνια της Χώρας.
2. Η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Ανάπτυξης εντός του Οργανισμού Λιμένων με τελικό προϊστάμενο τον Υπουργό, αποτελεί μια βασική θεσμική εκτροπή της καταστατικής αυτονομίας των Οργανισμών που σκοπό έχει τον πλήρη έλεγχο για θέματα ιδιωτικοποιήσεων - παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων.
3. Η υπαγωγή της ΡΑΛ απευθείας στον υπουργό καταλύει κάθε μορφή ανεξαρτησίας και αυτονομίας της. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων δεν μπορεί παρά να είναι ανεξάρτητη και αυτό να κατοχυρώνεται από το θεσμικό πλαίσιο ώστε να διασφαλίζεται η ουσιαστική της παρέμβαση τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, σε όλα τα θέματα λειτουργίας των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένου και του εργασιακού. Είναι γνωστό ότι τα Λιμάνια λειτουργούν σε 24ωρη βάση για 360 μέρες το χρόνο και απαιτούνται ρυθμίσεις εργασιακές, μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων και των Κανονισμών Εργασίας σε όλο το εύρος και την έκταση των λιμενικών εργασιών.
4. Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ( Ε.Σ.Α.Λ) όπως σχεδιάζεται μετατρέπεται από επιτελικό όργανο σε ουραγό επικύρωσης υπουργικών αποφάσεων.
5. Η δημιουργία (4) Λιμενικών δικτύων, χαρακτηρίζεται από προχειρότητα χωρίς αναπτυξιακή φιλοσοφία αφού είναι φανερό ότι βασικός στόχος αυτού του συνολικού εγχειρήματος είναι ο καλύτερος κεντρικός σχεδιασμός ιδιωτικοποιήσεων με οποιαδήποτε μέθοδο των λιμανιών.
Ακόμα ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια με αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες.
Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις, ιδιαίτερα για το κεφάλαιο Θ,(Ανάπτυξη του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος) την οργάνωση του υπουργείου, αλλά και άλλων ρυθμίσεων όπως κατάργηση των ΣΣΕ στα πληρώματα, ζητούμε την απόσυρση του σχετικού σχεδίου νόμου.
Ως εργαζόμενοι στα Λιμάνια θα συνεχίσουμε να δίνουμε τον αγώνα για την ανάπτυξη των λιμανιών, με βάση το Δημόσιο Χαρακτήρα τους και την ισχυροποίηση θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων μέσω ΣΣΕ, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στην δομή και την φύση των Λιμενικών εργασιών".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr