Συγκεκριμένα ο δείκτης των Capes (BCI) μέσα σε μία εβδομάδα έχασε 23,5% από τις 1,832 στις 1,403 μονάδες. Η πτώση του δείκτη των Capes, αντιστοιχεί περίπου σε 50% μείωση στον μέσο όρο των ημερησίων εσόδων τους, αφού τα ημερήσια έσοδα την προηγούμενη εβδομάδα ήτανε $ 12,066 ενώ την Δευτέρα ήτανε στα $ 6,239 την ημέρα, επίπεδο που είναι χαμηλότερο από το BreakEvenPoint των λειτουργικών εξόδων τους.
Όπως έχουμε επισημάνει, η ναυλαγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με τον ενδογενή παράγοντα της υπέρ-προσφοράς τονάζ/πλοίων, παρά τη θετική πορεία του τομέα των διαλύσεων, αλλά και τον εξωγενή παράγοντα της Παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης και του Παγκόσμιου εμπορίου όπου για το 2012 η ανάπτυξη του έχει αναθεωρηθεί πτωτικά στο 2,5% δεδομένου ότι ο μέσος όρος ανάπτυξης του της τελευταίας 20ετίας είναι στο 5%.
Μετρώντας ελάχιστες εργάσιμες ημέρες μέχρι το νέο έτος, όλα δείχνουν ότι η ναυλαγορά θα συνεχίσει να κινείται πτωτικά και αναμένεται να δούμε αν θα σπάσει και το χαμηλό των 647 μονάδων που σημειώθηκε φέτος στις 3 Φεβρουαρίου.
Όλα τα μακροοικονομικά στοιχεία συνηγορούν ότι η οποιαδήποτε «βοήθεια» στην ναυλαγορά το 2013 θα προέλθει για άλλη μία φορά από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες και ιδιαίτερα από την Κίνα όπου οι τελευταίες αναλύσεις κάνουν λόγο για αυξημένη ζήτηση εμπορευμάτων την επόμενη χρονιά. Ιδιαίτερα για τις εισαγωγές IronOre εκτιμάται ότι θα υπάρχει μία αύξηση της τάξης των 4 εκ. τόνων μηνιαίως από την Κίνα, μεταφραζόμενη σε ετήσια αύξηση 7,5% από 6,4% το 2012. Ταυτόχρονα η Ινδία το 2013 όπως όλα δείχνουν θα είναι εξαρτώμενη από εισαγωγές IronOre καθώς η παραγωγή της από 250 εκ. τόνους πριν 2 χρόνια μειώθηκε στους 170 εκ. τόνους λόγω της παύσης εργασιών αρκετών ορυχείων. Επίσης η Ινδία και συγκεκριμένα η AdaniGroup προέβη σε μία τεράστια επένδυση σε ορυχεία Coal της Αυστραλίας ύψους $ 10 δισ. στην περιοχή στην περιοχή Galilee του Queensland για εξόρυξη μεγάλων ποσοτήτων προς εξαγωγή στην Ινδία, οι οποίες όμως είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν το 2016.
Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της UNCTAD, η Ελλάδα διατηρεί την πρωτοπορία στην παγκόσμια ναυτιλία αν και τα τελευταία χρόνια το μερίδιο της είναι ελαφρά μειωμένο. Συγκεκριμένα, η Ελληνική εμπορική ναυτιλία κατέχει την πρώτη θέση με βάση τη μεταφορική ικανότητα (DWT) με δεύτερη την Ιαπωνία. Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν 3,321 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224.051.881 DWT και κατέχουν μερίδιο 16,10% στον παγκόσμιο στόλο, ο οποίος αποτελείται από 46,901 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1.518.109.503 DWT. Στη 2η θέση βρίσκεται ή Ιαπωνία, στην 3η ή Γερμανία, στην 4η ή Κίνα και στην 5η ή Νότιος Κορέα.
Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό και αυτή την εβδομάδα ο ρυθμός των αγοραπωλησιών σε όλους τους τύπους των πλοίων.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘IKANBAYAN’ 75.777 DWT (2005 – Sanoyas) πουλήθηκε σε Έλληνες περίπου στα $ 15,5 εκ και το ‘PEGASUSISLAND’ 77.380 DWT (2002 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 12,2 εκ. .
✏ Στα Handymax, το ‘SELANDIA’ 48.139 DWT (1996 – Stocznia Gdansk) αγοράστηκε στα υψηλά $ 6,5 εκ. και το ‘YOUXUAN’ 43.697 DWT (1990 – Tsuneishi Zosen)
Στον τομέα των tankersγίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Products, το ‘LADY OZGE’ 6.100 DWT (2011 – Hyundai Himsen) πουλήθηκε στην Ditas Shipping στα $ 14 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ
Συνεχίστηκε η μείωση του ρυθμού των διαλύσεων και την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η εορταστική περίοδος είναι προ των πυλών ενώ ταυτόχρονα τα γνωστά προβλήματα στην Ινδία σχετικά με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να συνεχίζουν να υφίστανται. Οι ανταγωνίστριες χώρες, Πακιστάν και Μπαγκλαντές, έχουν βγει στην αγορά για μεγαλύτερου τονάζ πλοία, αλλά η προσφορά είναι μειωμένη ιδιαίτερα στα δεξαμενόπλοια, ενώ η Κίνα είναι πρόθυμη να αγοράσει, ανεξαρτήτως τομέα και τονάζ.
Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η δραστηριότητα είναι μειωμένη, στο σύνολο του χρόνου έσπασε ρεκόρ διαλύσεων. Οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες για τον τομέα των διαλύσεων στην Ινδία είναι η πορεία της ρουπίας και οι τιμές του σιδήρου αλλά την προηγούμενη εβδομάδα είδαμε κάποια κλεισίματα να γίνονται βασιζόμενα σε σπέκουλα και σε προσδοκίες πως η αγορά θα βελτιωθεί.
Το Πακιστάν, την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε δυναμικά στην αγορά εκμεταλλευόμενο τα προβλήματα στην Ινδία αλλά και αυτό είχε να αντιμετωπίσει την έλλειψη προσφοράς από δεξαμενόπλοια και όπως όλα δείχνουν τις επόμενες εβδομάδες θα ξεπεράσει την Ινδία ακόμη και σε πλοία ξηρού φορτίου.
Το Μπαγκλαντές, δραστηριοποιήθηκε επιλεκτικά στην αγορά αγοράζοντας πλοία μεγαλύτερου τονάζ, αγνοώντας πλοία μικρότερου τονάζ τα οποία μάλιστα θα μπορούσαν να τα είχαν αγοράσει σε αρκετά ελκυστικές τιμές. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι CashBuyers δεν προχωράνε σε αγορές πριν να έχουν δεσμεύσει τον EndBuyer για την αγορά, ενώ οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για καθυστερήσεις λόγω της δυσκολίας για έκδοση των L/Cs από τις τράπεζες.
Η Κίνα, συνεχίζει να προσφέρει υψηλές τιμές και είναι πρόθυμη να αγοράσει οποιοδήποτε τύπο πλοίων. Υπάρχουν μάλιστα και περιπτώσεις όπου έκλεισε πλοία σε υψηλότερες τιμές ακόμη και αυτές από της Ινδίας σπεκουλάροντας ότι οι τιμές θα ανέβουν και άλλο αφού όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, ιστορικά η Κίνα δραστηριοποιείται έντονα στις αρχές κάθε χρόνου καθώς τον Φεβρουάριο αρχίζουν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τον Νέο Χρόνο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 679,195 DWTεκ των οποίων περίπου το 73% (495,623 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (39,512 DWT) δεξαμενόπλοια και το 21% (144,060) Containersκαι Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν σχεδόν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 375 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 380 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 365 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ
BULK CARRIERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Gear | S/S D/D | Buyer | Seller- Remarks | Price US$ mil. |
IKAN BAYAN | 75,777 2005 Sanoyas | B&W | - | - - | Greeks | Japanese | around 15,5 |
PEGASUS ISLAND | 77,830 2002 Mitsui | MAN-B&W | - | 06/2017 12/2014 | Undisclosed | - | 12,2 |
SELANDIA | 48,139 1996 Stocznia Gdansk | Sulzer | 4x35 | 03/2016 06/2013 | Undisclosed | - | 6,5 |
YOU XUAN | 43,697 1990 Tsuneishi Zosen | B&W | 4x30 | 01/2015 03/2013 | Undisclosed | - | 4,5 |
TANKERS | |||||||
| |||||||
Vessels Name | Dwt YoB Yard | Main Engine | Tanks | S/S D/D | Buyer | Seller-Remarks | Price US$ mil. |
LADY OZGE | 6,100 2011 Sahin Celik | Hyundai Himsen | 12 | - - | Ditas Shipping | - | 14 |
Πηγή: G.Moundreas &Company S.A
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr